Kan man lave en J2SE om til en J2EE?
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-02-02 15:36

Jeg har en J2SE 1.3.1 paa en OS X maskine, og nu vil jeg gerne
eksperimentere med javax.sql.RowSet fordi det ser ud til at vaere
ganske fikst. Problemet er at det aabenbart kraever en J2EE, som ikke
findes endnu til denne platform.

Dokumentationen paa javasoft.com lader antyde at denne funktionalitet
kan foelge seperat med en application server, hvorfor at man aabenbart
kan tilfoeje dette uden de helt store svaerdslag.

Til at starte med kan jeg godt klare mig med JDBCRowSet. Er der nogen
der har set en "loes" implementation af dette, eller en anden
application server end Tomcat[1] som har dette som jeg bare kan skifte
til?

[1] Resin?

Pft,
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Dennis Laursen

Dato : 01-02-02 15:53

Her du prøvet bare at downloade j2ee.jar filen fra et j2ee-kit? den
indeholder svjh javax.* som vel ikke er platformafhængige??

../Dennis

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-02-02 16:33

Dennis Laursen <news@newel.dk> writes:

> Her du prøvet bare at downloade j2ee.jar filen fra et j2ee-kit? den
> indeholder svjh javax.* som vel ikke er platformafhængige??

Efter noget hovedkradsen er jeg naaet frem til at det ikke ser selve
J2EE kittet der implementerer funktionaliteten, men den enkelte
JDBC-driver. Det skal jeg lige have kigget grundigt paa.

Tak for svaret. Jeg kom videre med det!
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-02-02 13:11

thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

Til eventuelt interesserede kan siges at jeg efter mere hovedpuslen
fandt ud af at RowSet teknologien, herunder JDBCRowSet, er en
teknologi som tilsyneladende kommer med i Java 1.4. Indtil da, kan
man hente en Early Access fra JDC.

Det spiller rigtigt godt sammen med Apache Jakarta Struts.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk