Andet multimedie
bentjuul 3670
Preview i InDesign ?
Fra : dennis

Dato : 31-01-02 22:33

Er det ikke muligt i InDesign-1.5 at se ens document
i en slags "preview" i stedet for, som jeg gør nu:
export ->PDF og herefter view PDF ???

Dennis

Fra : Ninzen

Dato : 03-02-02 11:14

dennis <curedas@NOhotmail.com> wrote:

> Er det ikke muligt i InDesign-1.5 at se ens document
> i en slags "preview" i stedet for, som jeg gør nu:
> export ->PDF og herefter view PDF ???

Jeg tror InDesign-hajerne har overset dit spørgsmål.

Det du spørger om skulle, så vidt jeg ved. netop være en af InDesigns
stærke sider: At man selv kan indstille kvaliteten af preview afhængig
af om man skal arbejde hurtigt eller se noget i så høj opløsning som
muligt. Det skulle yermere - ligesom i PDF - være det "rippede" billede
man ser på skærmen, altså som det se ud efter at have været en tur
igennem trykkeriets postscript Rip.

Har du prøvet at gå indstillingsmuligheder igennem i View eller Edit?

Mon de kommer på banen - InDesign hajerne?

--
Venlig hilsen Nina - som desværre ikke kender InDesign.

Fra : Madsen

Dato : 03-02-02 14:19

Ninzen skrev:

> Det du spørger om skulle, så vidt jeg ved. netop være en af
> InDesigns stærke sider: At man selv kan indstille kvaliteten
> af preview afhængig af om man skal arbejde hurtigt eller se
> noget i så høj opløsning som muligt.

Hvis det er den funktion Dennis efterlyser så findes indstillings-
muligheden i Edit > Preferences > General og hedder Images, for In-
Design 1.5's vedkommende.
Her kan du vælge imellem Grey Out, Proxy (standardindstillingen),
Optimized Resolution og endelig Full Resolution.

Der skal dog gøres opmærksom på at InDesin bliver ret tung at danse
med hvis man kører med specielt de 2 sidste.

Madsen.

Fra : dennis

Dato : 04-02-02 17:28

> [...]
> Her kan du vælge imellem Grey Out, Proxy (standardindstillingen),
> Optimized Resolution og endelig Full Resolution.

= = = = = = = =
Nej, det er ikke dette jeg søger. Det er mere ligesom i GoLive hvor
man kan se "preview" uden at få hjælpe linier / grids mm at se, men
et "rent" view.

Jeg må sikker bare nøjes med PDF løsningen som hidtidigt.

Dennis

Fra : Madsen

Dato : 04-02-02 18:09

dennis skrev:

> Nej, det er ikke dette jeg søger. Det er mere ligesom i GoLive
> hvor man kan se "preview" uden at få hjælpe linier / grids mm
> at se, men et "rent" view.

Nå på den måde.

Du kan vel slå de fleste ting fra i View-menuen?

Madsen.

Fra : S. Peters

Dato : 04-02-02 19:29

in article Xns91ABB8B00D11Ecopy.if.you.wish@195.24.12.24, Madsen at
nospam@madsen.tdcadsl.dk wrote on 04/02/02 18:09:

> [...]

Lyder som en omvej at lave en pdf.
Som skrevet af Madsen kan du slå hjælpestreger og rammekanter fra i
vis-menuen. Du kan skjule værktøjskasse og paletter ved at trykke på
tabulator-tasten og du kan sætte zoom-procenten til naturlig størrelse.
For at se billederne i den rette opløsning vælger fuld opløsning fra
indstillingsmenuen.

m.v.h
S.Peters

Fra : Madsen

Dato : 07-02-02 15:01

S. Peters skrev:

> [...]
> zoom-procenten til naturlig størrelse. For at se billederne i
> den rette opløsning vælger fuld opløsning fra

InDesign 2.0 har fået en fin funktion:
<http://www.wol.dk/~hijklm/indesign/preview.gif>

Læs forøvrigt anmeldelsen af beta-versionen i det nye Digital
Design og »AGI-bladet«, for dem det måtte interessere.
Lyder meget lovende.

Madsen.