Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gaaaaaaabbbbbbbb
Fra : Henri

Dato : 31-01-02 20:37

Gaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbbbbbbb

Fra : HB Nielsen

Dato : 31-01-02 21:01

Ja her sker ik meget......z

"Henri" <henri@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
news:a3c6c1$eho$1@sunsite.dk...
> Gaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbbbbbbb

Fra : sonny

Dato : 31-01-02 20:57

Ja, dér var jo for eksempel et velskrevet og interessant bidrag.

Fra : emj

Dato : 31-01-02 21:57

Henri skrev i <a3c6c1$eho$1@sunsite.dk>:

>Gaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbbbbbbb
Føj for satan - du har dålig ånde...!
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Bo Kristensen

Dato : 31-01-02 23:29

"Henri" <henri@orangenet.dk> wrote in message
> Gaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbbbbbbb

Hov - det smittede sgu!

Fra : Steen Pedersen

Dato : 01-02-02 08:09

Det er sku' nok fordi folk efterhånden ikke "tør" skrive noget.
Enten er spørgsmålet for dumt, eller også er der en anden der har spurgt
om det samme før, eller også er der for mange "digitale" indlæg.

Når der så endeligt kommer et "godt" spørgsmål, så er der ingen der
vil hjælpe, for manden kan jo bare bestille en fotograf!!!

Og så er der dem som Henrik, der bare kommer med latterlige kommentarer
og lignene.

Nu har jeg fulgt denne gruppe i lang tid, og der er meget meget lidt
som jeg har kunne bruge til noget.

Det er da godt at det ikke er inden for alle områder og newsgroups at
der er lige så stor hjælp at hente som her

Steen P

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-02-02 09:33

Steen Pedersen wrote:

> Nu har jeg fulgt denne gruppe i lang tid, og der er meget meget lidt
> som jeg har kunne bruge til noget.

Ahmmmm..... og hvis man så ser på, hvad du selv har bidraget med i denne
gruppe i den "lange tid", så............

Fra : Steen Pedersen

Dato : 01-02-02 13:52

Jeg har kun skrevet noget en enkelt gang, i det jeg selv er newbee og
derfor ikke har nogen viden/erfaring inden for dette område.

Jeg regnede med at jeg så kunne lære lidt af de svar jeg havde håbet
på ville komme til de ellers mange gode spørgsmål.

Men der er jo en grund til at man står I lære i 4 år som fotograf,
som der var en der skrev, - og det er jo også rigtigt nok, men hvis
det er holdningen, så er der vel ingen grund til dette forum?
Det burde vel være deres viden og erfaring man kunne trække på,
hvilket så også er grunden til at jeg ikke har blandet mig så
meget, men bare været med på en kigger!

Steen P

Fra : emj

Dato : 01-02-02 15:24

Steen Pedersen skrev i
<f487eb07e02f162e1bf8a976c0a55bfe.11630@mygate.mailgate.org>:

>Jeg har kun skrevet noget en enkelt gang, i det jeg selv er newbee og
>derfor ikke har nogen viden/erfaring inden for dette område.

Så har du vel nogle spørgsmål, som du savner svar på?
Det er jo faktisk lige så vigtigt med gode spørgsmål, som med gode
svar.

>Men der er jo en grund til at man står I lære i 4 år som fotograf

Naturligvis. Men...
Vi er da også en hel del glade amatører her på kanalen, som sikkert
har spørgsmål, som måske får en proffer til at dåne af benovelse over,
at vi ikke er født med selv den mest basale viden om fotografering.

Jeg har f.eks aldrig prøvet at fotografere med et "rigtigt" camera og
er i en moden alder begyndt at lege med et digi-cam. Det har jeg gjort
i et par år nu og har selv stor glæde af det, men jeg har da brug for
kritik af mine billeder, da jeg ellers aldrig ville opdage, at de slet
ikke er så gode, som de kunne være.
De kan måske beskæres anderledes eller man har ikke tænkt på, at man
lige skulle rette horisonten op og skærpe billedet en smule osv.

Det er ikke specielt rart at lægge sine nybegynderbilleder ud til
kritik i detteher forum. Man kan jo sagtens se, at de ikke er på
højde med alle de flotte billeder, som nogen dygtige amatørfotografer
eller profferne lægger på nettet, men man kan ikke altid se, at den
lille ændring af eget billede ville gøre underværker.

Hilsen emj, som øver sig
http://home1.stofanet.dk/emj/galleri/galleri.html

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-02-02 02:54

Steen Pedersen wrote:

> Jeg har kun skrevet noget en enkelt gang, i det jeg selv er newbee og
> derfor ikke har nogen viden/erfaring inden for dette område.

De 4 års læretid som fag-fotograf, er ingen garanti for at vedkommende
bliver en dygtig fotograf, det er erfaringer der virkelig tæller.

Og jeg kender iøvrigt flere autodidakte fotografer, som er fuldt på
højde med dem der har et svendebrev, f.eks. Gorm Vallentin og Jacob
Holdt, som de fleste nok kender, de beskæftiger sig dog begge med
specielle changrer, og det er da muligt, at de vil stå svagt uden den
grundlæggende teori, hvis de pludselig skulle løse en ny type opgave.

Jeg synes du er lidt urimmelig, for så vidt jeg kan bedømme, så kommer
der næsten altid gode og brugbare svar, hvis spørgeren har gjort sig den
ulejlighed, at han/hun har formuleret et præcist og afgrænset spørgsmål,
det kan måske hænde, at svaret er så avanceret, at spørgeren ikke helt
forstår svaret, p.g.a. af fagudtryk og lignende, men det kan da løses op
med tillægsspørgsmål.

Der hvor "filmen knækker", er når en nybegynder poster et indlæg, hvor
han skriver; "Jeg kan ikke finde ud af det, hjælp mig", det er jo
umuligt at besvare et sådant indlæg, for hvor skal man starte og slutte.

Og det at man er en dygtig fotograf, amatør eller proff., er jo ikke
ensbetydende med, at man har evnen til at formidle sin viden, og et
forum som dette, hvor det skal ske skrifligt gør det ikke lettere.

Et godt eksempel er vel Rene Asmussen, som her for nylig havde en kort
optræden i gruppen, han kunne jo godt lave gode billeder, men så vidt
jeg kan bedømme, så bidrog han ikke med noget konstruktivt.

Det er på den anden side meget klogt, at man følger en gruppe i et
stykke tid, og lærer den og brugerne at kende, inden man kaster sig ud i
de store debatter, og man kan jo lære en del af de tråde der kører.

Endelig vil jeg sige, at www er mere velegnet til formidling, da man kan
kombinere illustrationer og tekst, UseNet er godt til debatter, men lad
os stoppe her, for det er mere formålstjenligt at bruge denne gruppe til
snak om foto, fremfor at vi diskuterer hvordan vi bør snakke om foto.

Fra : Steen Pedersen

Dato : 01-02-02 14:29

Lige en tilføjelse, -
Det er måske også volsomt at skære alle over én kam, - der er
da masser af gode svar, - bl.a. fra dig selv. Jeg ser bare ofte svar til
amatører, som gør at jeg ikke selv har løst til at spørge, om måske
et lignene "dumt" spørgsmål, i frygt for følgerne

Steen P

Fra : Pete

Dato : 02-02-02 03:25

Man skulle tro at det skyldes manglende søvn.