Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Mpeg-2 kort med tv out
Fra : Lars Østergaard

Dato : 31-01-02 19:39

jeg fik anbefalet et MPEG-2 kort (Creative PC-DVD) til min computer for at
kunne afspille DVD film på mit fjensyn uden at det hakker....
Min cpu er kun en PIII 450.
men hvorledes kan jeg afspille film i divx format med dette kort???

Til kortet medfølger der DVD-software og så vidt jeg kan se er det kun
gennem dette software jeg kan aktivere S-VHS udgangen på kortet!!!!!
Men dette software vil ikke afspille avi format....
Er det korrekt???
Jeg havde håbet at jeg kunne bruge kortet som et grafikkort med tv-out.

Håber at der nogen der kan hjælpe mig.
På forhånd tak

/Lars

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-01-02 19:43

Der findes et program der klarer problemet. Jeg kan ikke huske navnet og jeg
har det ikke selv, men det kom frem for nogle måneder siden.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Lars Koch

Dato : 31-01-02 22:32

"Lars Østergaard" <cfs9914@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> På forhånd tak
>
> /Lars

> Du kan normalt ikke afspille divx gennem et mpeg kort, du er nødt til at
bruge et GF med tv-out.
Der findes dog et program til Hollywood+ kortet som kan gøre det på en eller
anden måde. Du kan jo prøve om det også virker til Creative, men du skal nok
ikke regne med det.
Det kan hentes her: http://www.divx-digest.com/software/divxplus

Venligst
Lars Koch

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-02-02 09:18

> Du kan jo prøve om det også virker til Creative, men du skal nok
> ikke regne med det.

Jeg har altid brugt Hollywood+ drivere på mit creative (ikke engang brudt
plomberingen af org. sw'en så jeg vil i weekend prøve om jeg kan få
http://www.divx-digest.com/software/divxplus til at virke. Jeg har ikke
digital ud på mit lydkort, så det ville da være rart at kunne køre det over
mpeg kortet.

Mvh
Anders Majland

Fra : Lars Østergaard

Dato : 03-02-02 12:21

Kan du få det til at virke??
Jeg har installeret Creative Mpeg2 kortets nyeste driver fra deres
hjemmeside til Win XP... men dette kan ikke afspille avi filer...

Jeg har efterfølgende installeret divxplus, men hver gang jeg vælger en avi
fil opstår der en fejl...

Kører det hos dig??

/Lars

Fra : feak geek

Dato : 16-02-02 23:11

dit kort køre jo som hardware decoder dvs. det er ikke muligt at afkode
avi/divx/mpg4 filer med dette kort, dog kan du muligvis ,med møje og besvær
snyde kortet, start her http://www.vcdhelp.com/plaympg.htm
alternativt kan jeg anbefale en vga scan decoder, en pc-> pal extern decoder
den spiser alt i fin kvalitet