UT X
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-01-02 16:43

Så har Glenda fået lavet en UnrealTournament X, der er spilbar på både
Nvidia og ATi kort

<icq:131382336>

Fra : Peter Kiil

Dato : 31-01-02 19:58

in article 1f6vvpi.b7665xosuysiN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen
at spam@reippuert.dk wrote on 31/01/02 16:43:

> Så har Glenda fået lavet en UnrealTournament X, der er spilbar på både
> Nvidia og ATi kort

Yes! Nu fungerer det fandme også med Strike Force mod'en. WEEEEEEEEE ))

Bye Bye 9.x.....
--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 31-01-02 21:11

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1f6vvpi.b7665xosuysiN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen

> Yes! Nu fungerer det fandme også med Strike Force mod'en. WEEEEEEEEE ))
>
> Bye Bye 9.x.....

Jamen - det må jeg også prøve så! ;)

--
mojn, Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-01-02 22:02

> [...]

> Yes! Nu fungerer det fandme også med Strike Force mod'en. WEEEEEEEEE ))

Hvordan installeres den?

<icq:131382336>

Fra : Peter Kiil

Dato : 31-01-02 22:09

in article 1f6waa5.1elcwlsqhrok4N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 31/01/02 22:01:

> Hvordan installeres den?

Strikeforce?

--
"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-01-02 23:48

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1f6waa5.1elcwlsqhrok4N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert

> Strikeforce?

yep

<icq:131382336>

Fra : Peter Kiil

Dato : 01-02-02 00:19

in article 1f6wcmn.b91i4to9r4fmN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen
at spam@reippuert.dk wrote on 31/01/02 23:48:

> yep

www.strikeforcecenter.com

Den fylder vist i omegnen af 300MB, men det er downloadtiden værd. Men pas
på - det er ret vanedannende

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-02 00:36

> www.strikeforcecenter.com
>
> Den fylder vist i omegnen af 300MB, men det er downloadtiden værd. Men pas
> på - det er ret vanedannende

Den har jeg skam allerede hentet, downloaden fylder vist kun 66MB. Skal
jeg hente andet end denne?
<http://www.strikeforcecenter.com/downloads/index.phtml?id=116412&langua
ge=en>

Problemet er jeg ikke ved hvordan den installeres, udpakket ser den
således ud:

/137923_sf170mac_linux Folder/SF_Doc
/137923_sf170mac_linux Folder/System
/137923_sf170mac_linux Folder/SF_Textures
/137923_sf170mac_linux Folder/SF_System
/137923_sf170mac_linux Folder/SF_Maps
/137923_sf170mac_linux Folder/SF_Music

NB. den ny UT X kører _meget_ fint. Jeg har ikke benchmark'et, men
umidelbart lader det til, at denne OpenGL version kører bedre (og er
flottere) end Rave i Mac OS 9.
(G4, 400MHz, 448MB, 16MB Rage128pro i 640*480, 32bit)

<icq:131382336>

Fra : Peter Kiil

Dato : 01-02-02 01:00

in article 1f6whao.aepv1yj0hk1mN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen
at spam@reippuert.dk wrote on 01/02/02 0:35:

> [...]
>
> /137923_sf170mac_linux Folder/SF_Doc
> /137923_sf170mac_linux Folder/System
> /137923_sf170mac_linux Folder/SF_Textures

Den du har hentet er updateren til ver. 1.60.

Du skal hente den her:

http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=11119/sf_160_mac.z
ip

Og så opdatere bagefter. Når først du har installeret 1.60 er du ikke i
tvivl om hvordan 1.70 skal installeres.

--
/peter

"It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it."
George W. Bush.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 01-02-02 02:52

> Så har Glenda fået lavet en UnrealTournament X, der er spilbar på både
> Nvidia og ATi kort

Jeg bliver lige nødt til at spørge lidt... Findes programmet på
versiontracker? Eller hvor skal jeg lede?

Og indstallere man først sin UT til mac (os9) og lægger programmet ind i
UT mappen?

Jeg fandt et program på versiontracker, men det hedder ikke noget med
"Glenda"?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-02 04:03

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Jeg bliver lige nødt til at spørge lidt... Findes programmet på
> versiontracker? Eller hvor skal jeg lede?

Ja - det findes selvfølgelig også hos Westlake...

> Og indstallere man først sin UT til mac (os9) og lægger programmet ind i
> UT mappen?

Ja, husk at opgradere til 436 hvis ikke du allerede har gjort det.

> Jeg fandt et program på versiontracker, men det hedder ikke noget med
> "Glenda"?

Glenda Adams* er i gang med at carbonisere nogle af de bedste Westlake
titler, selv om Westlake ikke har fået penge af udgiverne for andet end
de oprindelige udgaver + opdateringer ét år frem.

God tradition som Glenda længe har praksiseret i flere år. Uden Glenda's
engagement i i nyhedsgruppen <news://comp.sys.amc.games.action>, havde
spil som UT og Unreal ikke været on-par med PC udgaverne, og det havde
dermed heller ikke været muligt at spille disse spil på nettet i dag.

*tidligere kendt som Mark Adams CEO hos Westlake Interactive, der er det
softwarehus de fleste spiludgivere hendvender sig til, når en PC eller
Playstation titel skal oversættes til Mac (Det er vist kun ID og Bungie
der selv oversætter). storejulesladderhistorie kan læses på:
<http://www.insidemacgames.com/features/view.php?ID=98>

<icq:131382336>

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-02-02 02:49

> [snip (god forklaring om Glenda Adams aka Mark Adams)]

Takker for forklaringen

Flink mand ham der Glanda Adams.

Efter nu (endelig) at ha' fået lidt tid til at kigge på X versionen
synes jeg ikke det er særligt godt... I et tidligere indlæg
mente du at OpenGL versionen var bedre end RAVE under 9.x Jeg synes nu
lige det modsatte... UT "hakker" i det, hvad det ikke gør under RAVE...
Spørgsmålet er bare hvorfor det ikke lige er så fedt.

Jeg sidder med en iBook 600 med en logitech "pilot" mus og har
indstalleret en .umod bonus pack. Kører i 32bit men kan ikke lige huske
skærmopløsning (ikke noget specielt).

Er der nogle muligheder for at få bedre framerates (jeg går ud fra det
er det der er galt)?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-02-02 11:26

> [...]

> Jeg sidder med en iBook 600 med en logitech "pilot" mus og har
> indstalleret en .umod bonus pack. Kører i 32bit men kan ikke lige huske

Jeg har ikke prøvet på iBook'en men jeg kan sagtens forstille mig at
årsagen skyldes at OpenGL er veloptimeret til G4'eren. i Mac OS 9 er det
som om at UT "står stille" når der _for_ megen action - resultateten er
altdi at man dør i en online mach I Mac OS X oplever jeg det kun hvis
min forbindelse sutter.

> Er der nogle muligheder for at få bedre framerates (jeg går ud fra det
> er det der er galt)?

Mark Adams har tidligere gjort sig den ulejlighed at kommentere
henholdsvis User.ini og UnrealTournament.ini.
Der kan være meget at hente. På mine iBook's (466 og 500) samt G4'eren
har jeg i Mac OS 9 altid tweaket UnrealTournament.ini filen - Jeg har
endnu ikke gjort mig den ulejlighed under Mac OS X, da UT X som standart
kører ganske fornuftigt. Vær opmærksom på, at det muligvis ikke er alle
linier fra Mac OS 9 som fungerer.

<http://osx.beyondunreal.com/files/sample_ut.ini_1.1.pdf>
<http://osx.beyondunreal.com/files/sample_user.ini_1.2.pdf>

<icq:131382336>

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-02-02 12:21

> [...]
> som om at UT "står stille" når der _for_ megen action - resultateten er
> altdi at man dør i en online mach I Mac OS X oplever jeg det kun hvis

Jeg har ikke prøvet online med iBooken endnu...

> [...]
> endnu ikke gjort mig den ulejlighed under Mac OS X, da UT X som standart
> kører ganske fornuftigt. Vær opmærksom på, at det muligvis ikke er alle

Det ser spændende ud, jeg tror jeg vil prøve om det kan gi' lidt, ellers
er jeg nødt til at spille under 9.x

NB. Faktisk har jeg lige (endnu engang) fået sat et nyt grafik kort i
min G3'er, ATI radeon og det kører rigtig godt

--
Mvh Nicolai Brandt