blæser på Geforce..sluk!! ??
Fra : Michaelbs

Dato : 31-01-02 16:44

Hej NG
jeg er ved at fjerne/dæmpe støjen på min PC. Har hørt at man uden problemer
kan slukke for blæseren på grafikkortet (AGP Geforce2 MX 64Mb TV-out). Nogen
der har erfaringer i så henseende???
mvh Michaelbs

Fra : Michaelbs

Dato : 31-01-02 23:15

Øh...jeg har lige haft skilt computeren ad...der ER sq da ikke nogen blæser
på Geforce2 MX 64Mb..!! eller er det mig der total idiot??
Michaelbs

Fra : Mythos

Dato : 01-02-02 01:49

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Øh...jeg har lige haft skilt computeren ad...der ER sq da ikke nogen
blæser
> på Geforce2 MX 64Mb..!! eller er det mig der total idiot??
> Michaelbs

Sikkert
Der kan man bare se, et grafikkort uden blæser, og den ligger ikke nede i
bunden af kabinettet ?
Nej pjat. Det kan skam godt lade sig gøre at der ikke er en blæser på et
grafikkort. I mange tilfælde, så er den kun på for synsskyld, der er skam
mange der godt kan køre uden blæser.
Til jeg der køre med de nyeste kort, i behøver ikke at fortælle mig at det
kan man ikke, her er det et aldrende kort der tales om.

Kim Larsen

Fra : Michaelbs

Dato : 01-02-02 09:43

Sikkert
> [...]
> Til jeg der køre med de nyeste kort, i behøver ikke at fortælle mig at det
> kan man ikke, her er det et aldrende kort der tales om.

Et aldrende kort?? I praksis, hvad kan de nyere kort som dette ikke kan?..ja
jeg er bare lidt nysgerrig??
mvh michael

Fra : Mythos

Dato : 01-02-02 10:18

> Et aldrende kort?? I praksis, hvad kan de nyere kort som dette ikke
kan?..ja
> jeg er bare lidt nysgerrig??
> mvh michael

Dels koste mere, meget mere, og så er der nok indbygget nogle fancy ting til
nogle spil som ikke er kommet på markedet endnu.

Kim Larsen

Fra : Michaelbs

Dato : 01-02-02 21:13

> [...]
>
> Kim Larsen
>

>hmmm...det lyder ikke umiddelbart logisk hvorfor folk her siger: lad for
gud skyld være med at vælge G2 MX 64, det aldrende skidt... man bliver jo
helt klam ved tanken om at det sidder i ens 5 måneder gamle puter... Så hvis
nogen kan redegøre for dets mangler i forhold til de nye "vidundere"...så go
ahead. Og ja...jeg spiller de nyeste spil!
mvh michael

Fra : Mythos

Dato : 01-02-02 22:05

> [...]
go
> ahead. Og ja...jeg spiller de nyeste spil!

Med den fart der er på grafikkorts fronten, så er dit kort ved at være
gammelt, der kommer hele tiden nye ting og nye hastigheder. Jeg kan godt
følge dig, at det er kedeligt at ens 6 mdr.'s kort er ved at være gammelt,
men sådan er det bare.

Kim Larsen

Fra : Michaelbs

Dato : 02-02-02 00:33

> [...]
> men sådan er det bare.
>
> Kim Larsen
>

> Det er ikke så meget det at det er kedeligt...nej, jeg er bare et stort
spørgsmålstegn. Jeg synes nemlig min puter (AMD 1.4, 512DDR-Ram og det
famøse G2 MX64Mb) afvikler selv de tungeste spil hurtigt, flydende og flot.
Og der er det bare jeg undrer mig: hvad hulen er det de kan bedre alle de
nye hurtige fancy og dyre grafikkort?? Kan jeg blive løftet ud af
uvidenhedens tåge vil jeg da blive glad...??
mvh Michaelbs

Fra : lightfoot

Dato : 02-02-02 02:33

On Sat, 2 Feb 2002 00:32:44 +0100, "Michaelbs"
<michaelschou@oncable.dk> wrote:
> [...]
>nye hurtige fancy og dyre grafikkort?? Kan jeg blive løftet ud af
>uvidenhedens tåge vil jeg da blive glad...??

de er bedre til at køre hurtigt :D
eller rettere de er bedre til at gi' en god 3dmark score og det er den
der er så mange der bliver liderlige af. (ok, jeg bliver smålummer

grundlæggende aflaster de cpu'en mere end ældre kort, fordi de har
flere funktioner indbygget i hardware, designet af grafikprocessoren
bliver optimeret og så kan de som sagt trække nogle flere mhz fordi de
er lavet med nyere fremstillings metoder.

det korte af det lange er at hvis du er tilfreds med hastigheden i nye
spil, så glem alt om de nye gfx-kort.

det er først når du syntes at de spil du lige har installeret kører
for tungt, at du skal begynde at tænke over det, til den tid er der
helt sikkert kommet noget der er kan 10 gange så meget (næsten).

lightfoot