Mulighed for generere billeder via Servlet~
Fra : Johan

Dato : 31-01-02 14:13

Hej folkens,

Hvilke værktøjer er der til at generere billeder via Servlets? Gerne output
i f.eks. GIF, PNG, JPEG format. Det skal også være muligt at "skrive" på
billederne!

Eller er det ikke muligt i Java? (Lidt ala GD lib eller ligende til f.eks.
PHP og Perl).

Mvh

Johan

Fra : Flemming Froekjaer

Dato : 31-01-02 16:10

Johan wrote:

> [...]
> i f.eks. GIF, PNG, JPEG format. Det skal også være muligt at "skrive" på

Det kommer jo an paa hvilken vertion af Java du bruger. Jeg har tidligere

lavet noget i Java 1.1.7, men der var jeg noed til at instaler nogle ekstra libraries.

Med 1.2 skulle det ikke vaere noedvendigt.

\Flemming

Fra : Soeren Dalby

Dato : 31-01-02 20:31

Kan du uddybe det ?? Hvor ligger de nævnte faciliteter i 1.2 ??

På forhånd tak

--
Med venlig hilsen / best regards

Soeren Dalby

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-02-02 09:00

"Soeren Dalby" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Kan du uddybe det ?? Hvor ligger de nævnte faciliteter i 1.2 ??

Tag og brug en noget nyere JDK end 1.2 den er ret gammel.

Jdk1.3 og op har faciliteter til generering af JPG billeder.

www.acme.com kan du finde en GifEncoder som som navnet antyder
kan generere gif billeder.

Jeg har anvendt sidst nævnte på 3 forskellige projekter med
success.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-02-02 09:38

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> På www.acme.com kan du finde en GifEncoder som som navnet antyder
> kan generere gif billeder.
>
> Jeg har anvendt sidst nævnte på 3 forskellige projekter med
> success.

Sidst jeg kiggede paa den, havde den ikke nogen fornuftige maader at
haandtere billeder med mere end 256 farver. Er det blevet fikset,
eller har I fundet en fornuftig loesning?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-02-02 14:04

> [...]
> haandtere billeder med mere end 256 farver. Er det blevet
fikset,
> eller har I fundet en fornuftig loesning?

Godt spørgsmål, jeg genere kun 256 farvers gif, som grafer eller
countere, så jeg kan desværre ikke svare på det.

Fra : Allan Unnerup

Dato : 02-02-02 22:48

> maader at
> fikset,

Så vidt jeg ved, er GIF kun defineret for max. 256 farver.

Hilsen Allan

Fra : Soeren Dalby

Dato : 01-02-02 19:54

Jeg checker den ud - tak for hjælpen

Fra : Flemming Froekjaer

Dato : 03-02-02 18:53

com.sun.image.codec.jpeg
Men du har selvfoelgelig ret. Det er ikke en del af Java platformen, men
er bundlet med jdk 1.2

\Flemming