TeleDanmark proxy server ?
Fra : TBC

Dato : 31-01-02 14:28

Har Teledanmark ikke en proxy server ???

Jeg syntes ikke at kunne finde nogen oplysninger om det ved surf på deres
(noget uoverskuelige) hjemmesider ?

Jeg kan fint finde oplysinger om f.eks Tiscali's proxy servere, med adgang
dertil er "forbidden" eftersom jeg her i ferien sidder på TDC's Netexpress

Hvad er TDC's proxy serves addresse og port ???

TBC

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 31-01-02 14:32

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Har Teledanmark ikke en proxy server ???

Nej
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : TBC

Dato : 31-01-02 14:55

"Kasper Bøggild" <kasper@boeggild.dk> skrev i en meddelelse

> Nej

Nå ? (På en eller anden måde er jeg dog glad for at det ikke bare var mig
der så var en dårlig ineffiktiv surfer

- Jeg har imellemtiden fundet en frit tilgængelig proxy server i Italien jeg
kan bruge. (217.58.200.196:8080)

Er der nogle der kender nogle andre hurtige og frit tilgængelige
proxyservere i lille Danmark.

Ps. Hvad er forklaringen på at TDC ikke har nogen proxy server ???

TBC

Fra : Thomas

Dato : 31-01-02 15:30

TBC wrote:
> [...]
> der så var en dårlig ineffiktiv surfer
>
> - Jeg har imellemtiden fundet en frit tilgængelig proxy server i Italien jeg

Og den fik de hurtigt lukket igen ;)

> Er der nogle der kender nogle andre hurtige og frit tilgængelige
> proxyservere i lille Danmark.

En proxy-server er da kun godt, hvis du er sikker på at have god
forbindelse til den.

Hvad er grunden til at du er så hook'ed på at finde/bruge en
proxy-server ?

> Ps. Hvad er forklaringen på at TDC ikke har nogen proxy server ???

SVJV (fra denne gruppe) var der en masse internt fnidder. Sagt på en
anden måde, så kan der nok skrives tykke bøger om det og vi skal nok
ikke regne med at få den egentlige grund at vide ;)

--
Don't waste space

Fra : Simon Skals

Dato : 31-01-02 15:41

It seems TBC wrote:
>Er der nogle der kender nogle andre hurtige og frit tilgængelige
>proxyservere i lille Danmark.

Hvorfor vil du pinedød have en proxyserver?

Hvis du ikke er IP-mæssigt tæt på proxy serveren, og hvis den
ikke yder en god performance, så kan den forringe dit surferi
ganske kraftigt.

Fx er det hul i hovedet at bruge en proxyserver i Italien.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : TBC

Dato : 31-01-02 16:54

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor vil du pinedød have en proxyserver?

Det er jeg almindeligvis også tilpas ligeglad med. Men i øjeblikket er jeg
på ferie og derfor midlertidig i en uges tid i den situation at der er 3
computere der skal dele en Netexpress forbindelse uden router. Det gør vi så
med "guiden hjemmenetværk" i Win ME, så vi alle kan spille CounterStrike.
Problemet er bare at klient computerne IKKE har adgang til ALLE URL's (f.eks
ikke www.yahoo.dk men www.yahoo.com osv)

Det er i den forbindelse at vi har behov for proxy serveren (det virker
nemmelig)

ps.

Vi har også prøvet andre programmer (Wingate, allaboard, sygate o.m.f.). Men
fælles for dem alle er at enten:

1. virker alle URL's f.eks pga f.eks NAT understøttelse i server programmet,
men pingen i CounterStrike tager så skade pga af den ekstra latency time.
2 Pingen i CounterStrike er optimal, men så er det på bekostning af at ikke
alle URL's virker.

Derfor er vi endt op med "guiden hjemmenetværk" som den mest simple, men mht
counterstrike også mest effektive løsning, OG det virker også til Explorer
med Proxy servere.

.....Derfor leder vi efter en effektiv proxy sever.

TBC

Fra : John Hinge

Dato : 31-01-02 21:59

On 31 jan 2002 TBC was heard to say:

> [...]
> i Win ME, så vi alle kan spille CounterStrike. Problemet er bare
> at klient computerne IKKE har adgang til ALLE URL's (f.eks ikke

Ku i så ikke nøjes med at bruge f.eks wingate/sygate whatever til
browswerdelen af proxystadset ?

Og den eventuelle latencybelastning du snakker om er vel stadig
bedre end at proxye via italien ? :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : TBC

Dato : 31-01-02 22:30

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Ku i så ikke nøjes med at bruge f.eks wingate/sygate whatever til
> browswerdelen af proxystadset ?
>
> Og den eventuelle latencybelastning du snakker om er vel stadig
> bedre end at proxye via italien ? :)

Jo til surf har du fuldstændigt ret. Men nu er det sådan at det der betyder
mest for os er den ping vi har i CounterStrike. Det har ikke været os muligt
at opsætte nogle af de programmer vi har prøvet til specifikt at lade UDP
eller IPX gå uden om NAT i modsætning til andre protokoller, Så udbyggede
muligheder har der desværre ikke været i nogle af de programmer vi har
prøvet. Og erfaringerne er dårlige med den software vi har prøvet som bruger
NAT. (som f.eks Sygate m.f.). Så må vi jo i den uge det gælder finde os i de
par 100 ms delay på surf.

- Med mindre der er nogen der kender en tilgængelig hurtig proxy server der
er lidt mere "lokal" ???

_____________

Det underlige er at vi har ikke havde problemet med de manglende URL's da
min bror modsat var ovre hos mig. Der virkede alt fint med Windows
indbyggede "hjemmenetværk". Det var dog også en anden konfiguratin med USB
ADSL modem, hvor problemet nu er aktuelt med en Netexpress forbindelse.

TBC

Fra : John Hinge

Dato : 01-02-02 10:57

> [...]

> med Windows indbyggede "hjemmenetværk". Det var dog også en anden
> konfiguratin med USB ADSL modem, hvor problemet nu er aktuelt med

Nu siger du det er en routerløs forbindelse han har, men altså
en netexpress, Så må den latency i oplever være på grund af
net sharing systemet på, det var WinME ?
Har i prøvet med andre versioner, f.eks ICS i Win98 ?
Eller for den sags skyld banke en Win2K ned på maskinen og
se om det hjalp ?
Eller, og nu ved jeg godt jeg ikke er rar, men hvad med i den
uges tid at sætte en Counterstrike server op selv, og så
lade dem ude i landet komme til jer for en gangs skyld ?
så vil i selv ku connecte lokalt med lav latency, og så
nakke løs :)

Problemet med proxy'er er at de kan være svære at finde..
TDC har valgt ikek at ville stille proxyserver til rådighed,
og privatbrugere ville nok blive kede af at deres linje sådan
'lige pludselig' blev brugt til at proxye med :)

Fra : TBC

Dato : 01-02-02 14:07

> Nu siger du det er en routerløs forbindelse han har, men altså
> en netexpress, Så må den latency i oplever være på grund af
> net sharing systemet på, det var WinME ?

Nej, vi har netop ikke latency problemer i CounterStrike med net sharing via
ME, ...Men det er i den forbindelse vi har problemer med mange URL's, hvis
vi altså ikke bruger proxy server med klient maskinernes browser (Server
maskinen har adgang til alt)

> Har i prøvet med andre versioner, f.eks ICS i Win98 ?
> Eller for den sags skyld banke en Win2K ned på maskinen og
> se om det hjalp ?

Vi har prøvet et utal af internet sharing software, enten er det som ME's
netsharing (ingen latency, manglende URL's) eller også er softwaren af en
type der bruger NAT som så giver lantency men adgang til alle URL's på
klientmaskinerne. Win2K har vi ikke.

> [...]
> lade dem ude i landet komme til jer for en gangs skyld ?
> så vil i selv ku connecte lokalt med lav latency, og så

Vi Nakker løs alt vi har lært nu (Men surfer så kun begrænset). Og sådan må
det jo nok være indtil den ene af de 3 maskiner (forhåbentligt) kan få FWA
på Tirsdag, så skulle vores switch vist gøre tricket.

> [...]
> og privatbrugere ville nok blive kede af at deres linje sådan
> 'lige pludselig' blev brugt til at proxye med :)

Det var nok hvad der overraskede mig mest. Jeg havde FØR den opfattelse at
en proxy server var noget der var ligeså så almindeligt som f.eks en
newsserver eller en smtp hos en ISP. ....Men sådan kan man jo blive
klogere !

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-02-02 15:40

> (Server
> maskinen har adgang til alt)

Så sæt en www-proxy op på den

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-02-02 15:38

> det der betyder
> mest for os er den ping vi har i CounterStrike.

Den lader vi lige stå et øjeblik...

Fra : TBC

Dato : 02-02-02 21:05

> Den lader vi lige stå et øjeblik...

Den skræmmende: We're not alone

Den kedelige: Udsagnet skulle sættes ifht ønsket om også at kunne surfe
problemfrit, og udelukkende vægtes som afvejning mellem disse 2 muligheder.

TBC

Fra : John Hinge

Dato : 31-01-02 17:00

On 31 jan 2002 Simon Skals was heard to say:

> Hvorfor vil du pinedød have en proxyserver?

Man kunne jo lide af den vantro at man kan surfe anonymt igennem
proxyen, men det kan man ikke i en normal (og korrekt opsat) af
slagsen. Så skal han ud og kigge efter deciderede anonymizer
proxy servere, det kan da godt være han kan finde sådan en
et sted derude :)

> Hvis du ikke er IP-mæssigt tæt på proxy serveren, og hvis den
> ikke yder en god performance, så kan den forringe dit surferi
> ganske kraftigt.
>
> Fx er det hul i hovedet at bruge en proxyserver i Italien.

Åhjo..men bevares, det var da en proxyserver.. I den tid det varede
før en admin sked grønne grise og fik clikkeclikket.

Fra : TBC

Dato : 31-01-02 17:29

> Åhjo..men bevares, det var da en proxyserver.. I den tid det varede
> før en admin sked grønne grise og fik clikkeclikket.

? ..Det virker nu for os endnu (dog med et par 100 ms'ers latency ved surf),
dog næppe så optimalt som hvis vi havde haft adgang til en af de ikke
eksisterende TDC servere af den slags. Og ja det er da også lidt irriterende
at skulle læse italiensk hvis man f.eks skriver www.google.com , men det
er dog stadig bedre end slet ikke at kunne åbne en URL.

TBC

Fra : John Hinge

Dato : 31-01-02 21:57

> [...]

> ved surf), dog næppe så optimalt som hvis vi havde haft adgang til
> en af de ikke eksisterende TDC servere af den slags.
Ahh, jeg læste bare et andet indlæg i tråden som om at proxyen
allerede *var* lukket igen. My bad..

> Og ja det er
> da også lidt irriterende at skulle læse italiensk hvis man f.eks
> skriver www.google.com , men det er dog stadig bedre end slet
> ikke at kunne åbne en URL.

Tjaa, min mistanke er at du, hvis du prøver at fjerne proxy
indstillingerne i din browser, og så taster f.eks www.google.com
ind i din browser, at så vil du blive glædeligt overrasket..