hvordan man giver katte piller (ENG)
Fra : Lene Vang

Dato : 31-01-02 10:31

INSTRUCTIONS FOR GIVING YOUR CAT A PILL
1) Pick cat up and cradle it in the crook of your left arm as if holding a
baby. Position right forefinger and thumb on either side of cat's
mouth and gently apply pressure to cheeks while holding pill in right hand.
As cat opens mouth pop pill into mouth. allow cat to close mouth and
swallow.

2) Retrieve pill from floor and cat from behind sofa. Cradle cat in left arm
and repeat process.

3) Retrieve cat from bedroom, and throw soggy pill away.

4) Take new pill from foil wrap, cradle cat in left arm holding rear paws
tightly with left hand. Force jaws open and push pill to back of mouth with
right fore-finger. Hold mouth shut for a count of ten.

5) Retrieve pill from goldfish bowl and cat from top of wardrobe. Call
spouse from garden.

6) Kneel on floor with cat wedged firmly between knees, hold front and rear
paws. Ignore low growls emitted by cat. Get spouse to hold cat's head
firmly with one hand while forcing wooden ruler into mouth. Drop pill down
ruler and rub cat's throat vigorously.

7) Retrieve cat from curtain rail, get another pill from foil wrap. Make
note to buy new ruler and repair curtains. Carefully sweep shattered
Doulton figurines from hearth and set to one side for gluing later.

8) Wrap cat in large towel and get spouse to lie on cat with head just
visible from below armpit. Put pill in end of drinking straw, force mouth
open with pencil and blow down drinking straw.

9) Check label to make sure pill not harmful to humans, drink glass of water
to take taste away. Apply band-aid to spouse's forearm and remove blood from
carpet with cold water and soap.

10) Retrieve cat from neighbor's shed. Get another pill. Place cat in
cupboard and close door onto neck to leave head showing. Force mouth open
with dessert spoon. Flick pill down throat with elastic band.

11) Fetch screwdriver from garage and put door back on hinges. Apply cold
compress to cheek and check records for date of last tetanus jab. Throw
Tee-shirt away and fetch new one from bedroom.

12) Ring fire brigade to retrieve cat from tree across the road. Apologize
to neighbor who crashed into fence while swerving to avoid cat. Take last
pill from foil-wrap.

13) Tie cats front paws to rear paws with garden twine and bind tightly to
leg of dining table, find heavy duty pruning gloves from shed, force cat's
mouth open with small spanner. Push pill into mouth followed by large piece
of fillet steak. Hold head vertically and pour ½ pint of water down throat
to wash pill down.

14) Get spouse to drive you to the emergency room, sit quietly while doctor
stitches fingers and forearm and removes pill remnants from right eye.
Call at furniture shop on way home to order new table.

15) Arrange for RSPCA to collect cat and ring local pet shop to see if they
have any hamsters.

Venlig hilsen

Lene Vang

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 31-01-02 10:41

Eller på dansk
Sådan giver du din kat en pille
1. Tag fat i katten og læg den på ryggen i venstre arm som man gør med
en baby. Placer højre pegefinger og tommelfinger på hver side af kattens
mund og tryk forsigtigt på "kinderne" imens pillen holdes i venstre
hånd. Når katten åbner munden stikkes pillen ind i den. Lad katten lukke
munden og synke.

2. Hent pillen på gulvet og katten bag sofaen. Læg katten på venstre
arm som før og gentag processen.

3. Hent katten i soveværelset og smid den opblødte pille ud.

4. Tag en ny pille ud af foliepakken, læg katten på ryggen i venstre
arm og hold bagpoterne fast med hånden. Tving kattens kæbe åben og skub
pillen helt ned i halsen med højre pegefinger. Hold kattens mund lukket
mens der tælles til 10.

5. Hent pillen i guldfiskens akvarie og hent katten ned fra
klædeskabet. Kald ægtefællen ind fra haven.

6. Knæl på gulvet med katten klemt fast mellem knæene og et fast greb
om for- og bagpoter. Ignorer kattens vrede knurren. Få ægtefællen til at
holde kattens hovede fast med én hånd mens en trælineal tvinges ind i
kattens mund. Lad pillen rutche langs trælinealen og gnub kattens hals
energisk.

7. Hent katten ned fra gardinstangen og tag en ny pille i pakken. Skriv
en ny lineal og nye gardiner på indkøbssedlen. Fej forsigtigt skårene
fra porcelænsfigurerne fra kaminhylden sammen og stil dem til side for
senere at lime dem sammen igen.

8. Pak katten godt ind i et stort håndklæde og få ægtefællen til at
ligge oven på katten, med hovedet akkurat synligt i armhulen. Kom pillen
i enden af et sugerør, tving kattens mund åben med en blyant og pust
pillen ned i halsen.

9. Læs på pillepakningen og check at den ikke er skadelig for
mennesker, og drik et stort glas vand for at slippe for den grimme smag.
Forbind ægtefællens arm og bryst, og vask blodet af gulvtæppet med koldt
vand og sæbe.

10. Hent katten i naboens redskabsskur og en ny pille i pakken. Sæt
katten i et skab og luk lågen til om halsen, så kun hovedet stikker ud.
Tving kattens mund åben med en dessertske og skyd pillen ned i halsen
med en elastik.

11. Hent en skruetrækker i garagen og sæt skabslågen tilbage på
hængslerrne. Kom et koldt omslag på kinden og check datoen for sidste
stivkrampevaccination. Smid t-shirten ud og hent en ny i soveværelset.

12. Ring til brandvæsnet og få dem til at hente katten ned fra træet på
den anden side af vejen. Undskyld gentagne gange til den nabo der kørte
sin bil ind i en lygtepæl for at undgå at ramme katten. Tag den sidste
pille ud af foliepakken.

13. Bind kattens forpoter sammen med bagpoterne med en tørresnor og bind
derefter katten til et bordben. Hent de tykke arbejdshandsker i
værkstedet. Pres pillen ind i kattens mund, efterfulgt af et stort
stykke laks. Hold kattens hovede lodret og hæld en halv liter vand ned i
halsen til at skylle efter med.

14. Få ægtefællen til at køre dig på skadestuen. Sid musestille mens
lægen syr din finger og arm og fjerner pillerester fra dit højre øje.
Ring til møbelforretningen og bestil et nyt bord.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Kate

Dato : 31-01-02 22:52

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Eller på dansk
> Sådan giver du din kat en pille

Ja, den version er jeg ganske overbevist om er skrevet efter Oliwer
Det var med fare for liv og helbred at gi' ham noget somhelst han ikke
selv havde forlangt, *g*

Kate

Fra : alice_trauelsen

Dato : 31-01-02 11:06

Hej Lene
Jeg er ikke god til engelsk men vi giver vores katte piger p-piller hver
tordag, og det foregår på den måde, at vi holder dem, åbner munden på
dem og ligger pillen så langt over vi kan. Hvis ikke vi kan gøre det er
der en efektiv metode der altid virker. Vi tager en klat leverpostej og
inde i den ligger pillen, vups den er nede.
Hvis det er en killing så får de det hvis det er muligt i en lille
sprøjte som vi giver dem.
Ja, det var bare sådan vi gør og det går faktisk udemærket.
Mange hilsner
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Birgitte

Dato : 31-01-02 11:16

Hej Lene

Thi hi
Enhver der har prøvet at give en kat piller kender til denne historie
Jeg har et par katte der absolut ikke har nogt imod selv at tage pillen uden
lokken eller sjove infald af ideer til hvordan men så skal få pillen i
dem.....mennnn
Jeg har sandelig også nogle stykker hvor man er tvungen til at tage brynje
på samt store arbejdshandsker *G* for at få pillen ned på rette plads.

Misseknus fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust