Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Forskud: Ejendomsværdi
Fra : Svante Vinther

Dato : 31-01-02 05:57

Hej alle.

Jeg skal for første gang udfylde feltet ejendomsværdi i
forskudsregistreringen. Da jeg har købt hus sammen med fruen, skal vi så
angive halvdelen af ejendommens værdi hver især?
Eller skal den ene af os angive det hele?
Er der en fordel ved at en bestemt (den der tjener mest/mindst) angiver det
hele?

PS: 2 hurtige tillægsspørgsmål:

1) Er dagpenge = arbejdsløshedsdagpenge?
2) Hvilken rubrik, om end nogen, hører S.U. ind under?

M.v.h. Svante

Fra : Henrik A

Dato : 31-01-02 20:45

Ejendomsværdien skal stå som halvdelen på jer begge.
Man må ikke overføre formueopgørelser til den, der tjener mest/mindst - kun
kapitalindkomst.

> 1) Er dagpenge = arbejdsløshedsdagpenge?

Det går jeg stærkt ud fra.

> 2) Hvilken rubrik, om end nogen, hører S.U. ind under?

Pensioner, uddelinger fra fonde osv....

Mvh
Henrik

Fra : Svante Vinther

Dato : 01-02-02 05:30

Tak for svarene.

> Pensioner, uddelinger fra fonde osv....

Hmmm...Rubrik 19 der omtaler uddelinger fra fonde, nævner ikke noget om
pension!?
Det er nu også ret akademisk nu, da jeg skrev det ind under personlig
indkomst i går :).

M.v.h. Svante

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 06-02-02 10:54

"Svante Vinther" <yeah@right.com> wrote in message

> [...]
>

> PS: 2 hurtige tillægsspørgsmål:
>
> 1) Er dagpenge = arbejdsløshedsdagpenge?
> 2) Hvilken rubrik, om end nogen, hører S.U. ind under?

Hi Svante,

Du skal angive den andel du har ifølge skødet.
Hvis du ikke har angivet en andel i skødet eks. ½ til hver, bliver du
nok nødt til at tage det hele.

Jeg forudsætter at i begge bebor huset, det er væsentligt.

Ellers se mere på http://www.optimal.ishoejby.dk/