Køling af grafikkort?
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 30-01-02 23:50

Jeg har lige købt et ATi Radeon VIVO (64 MB DDR-ram) brugt. Så vidt jeg ved,
udvikler det kun 8 W i varmeafgivelse. Hvad kan man evt. bruge i stedet for
blæseren - altså som passiv køling. Er en standard VGA-profil til 25 kr. nok
(sammen med Arctic Silver 2) eller skal der andet til - til en rimelig
pris?! Det må godt koste én PCI-plads...

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 31-01-02 00:10

Hej Rasmus - som tidligere ejer af dit kort - kan jeg lige fortælle dig at
du _ikke_ kan høre blæseren på det grafikkort ! Mig bekendt er den iøvrigt
slet ikke nødvendig - og var muligvis kun tilføjet for at give selve kortet
et bedre look (Blæser = varm GPU = høj ydelse) Eller sådan noget

--
~Jeg søger arbejde - Datamatiker + CCNA læs mere på www.callesen.tk~

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 01-02-02 16:50

Jeg er næsten enig med Uffe, du kan næsten med garanti afmont din køler
uden at der opstår problemer. Jeg ville dog gøre som du i forvejen har gang
i,
nemlig montere en passiv køleprofil (med lidt Artic Silver III) og derefter
købe
en Zalman FB165 slotcooler samt en Papst 8412N2/GL og 4 stk.
Antivibrationsbeslag hvis det skal være Ultra Low Noise.
Nu har du også mulighed for at OC uden thermale problemer.

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=165&page=1
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=170&page=1