Venedig igen
Fra : Jørn Haulund

Dato : 30-01-02 22:56

Jeg spurgte tidligere efter et "billigt" hotel i Venedig, men fik kun et
svar.

Nu har jeg måske fundet et, men det er i Mestre - vil vi fortryde det, eller
er det nemt at komme derfra til selve Venedig?

Jørn

Fra : Asger Nordlund

Dato : 31-01-02 22:21

Hej Jørn,

hmmmm, der findes ikke rigtigt billige hoteller i Venedig.
Pladsen er trang og kvadratmeterprisen er på omkring 100.000 kr. hvis du vil
have en lejlighed - så det er hundedyrt at have hoteller i Venedig.

Men alt er jo relativt, så hvad synes du er dyrt pr. dag for et hotel i
Venedig?

Asger

Fra : Jørn Haulund

Dato : 31-01-02 22:26

Hej Asger

De hoteller jeg har fundet ligger fra 100 euro (ca. 750 kr.) og op for et
dobbeltværelse med bad. Det synes jeg er forholdsvis dyrt

Jørn

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 02-02-02 14:54

Hej Jørn,

Du har jo altid selv valget:
Vil du bo billigt eller vil du se noget.

Hvis hotelprisen er besøgets vigtigste parameter, skal du tage en charter
tur til et-eller-andet sted, hvor du kan blive opbevaret til en meget billig
pris.

750 kr. er da også billigt.
Her i Sæby, hvor jeg bor, skal du betale det samme og tro mig - der er sgu'
ikke meget at se på!

Med venlig hilsen

/ Jesper

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-02-02 20:14

"Jesper Krarup Nielsen" <jesper@krarupnielsen.dk> wrote in message

> Her i Sæby, hvor jeg bor, skal du betale det samme og tro mig - der er
sgu'
> ikke meget at se på!

Nok er Sæby ej Venedig og nok er Sæby Å ej Canal Grande - men der er dog
vand bag hvilehjemmet

vh
Jan

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 31-01-02 21:01

Hej Jørn,

Når I har betalt i dyre domme for transport og så videre, jamen så skal I
dælme ikke spare de sidste kroner på at bo i Mestre!!

Mestre er den grimmeste by vest for det gamle jerntæppe, hold jer væk fra
den.

Fordelen ved at bo i Venedig:
Formiddag og eftermiddag tager man rundt og ser alle de steder der ligger
>100 meter fra ruten mellem Tronchetto - Rialto - Markus.
De turister der besøger byen på en-dags besøg vader nemlig bare ind til
Markus pladsen og tilbage igen i en lang slange - mens de undrer sig over at
der er så fyldt i Venedig!!!
Men der er slet ikke overfyldt de fleste andre steder i byen, og der er
masser at se på.
Sidst på eftermiddagen stilner en-dags-turist-strømmen af, og så kan man
tage ind på Markus pladsen, op i Campagnilen eller hvad man nu har lyst til.
Der er i øvrigt god plads i Dogepaladset midt på dagen, selvom det ligger
lige klods op ad Markuspladsen - for dér tager de éntre for at komme ind.

Nå, men når man så bor inde i centrum, er man ikke så stresset med at komme
tilbage, og kan bedre spadsere rundt i skumringen og nyde de mange indtryk
fra byen.
Om morgenen kan man også nyde morgentravlheden, tage på fiskemarked osv.
uden at spilde tid på transporten fra Mestre.

Så mit forslag er at ligge de sidste penge ud og så bo inde i byen - det vil
I ikke fortryde.

Med venlig hilsen

Jesper

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-02-02 01:36

Jesper Krarup Nielsen <jesper@krarupnielsen.dk> wrote:

> Hej Jørn,
>
> Når I har betalt i dyre domme for transport og så videre, jamen så skal I
> dælme ikke spare de sidste kroner på at bo i Mestre!!

(snip en god beskrivelse)
Jo, jeg giver Jesper ret. I skal bo midt i hele svineriet (var det ikke
også kun et par dage?). Venezianerne lever op sent om aftenen, så det
duer altså ikke at skulle til Mestre klokken 22. I snyder jer selv for
nogle gode oplevelser.
En hotelpris på kr. 750,- + for et dobbeltværelse er ikke overraskende i
Venezia. Det findes næppe billigere i f.eks. København, eller hvad?
Og der er mængder at se .... konsultér trygt en guide bog. Men vigtigst:
sug stemninger til jer.
--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 01-02-02 23:22

In <1f6wjp7.1w7du611315iyiN%mich.ottosen@post5.tele.dk>, Mich. Ottosen wrote:

> [...]
>også kun et par dage?). Venezianerne lever op sent om aftenen, så det
>duer altså ikke at skulle til Mestre klokken 22. I snyder jer selv for

Da jeg var der i sommers, var der ikke ret meget der havde åbent efter 23,
ej heller værtshusene.
--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 02-02-02 18:52

"Nicolai L. Petersen" <nlp@inet.uni2.dk> skrev i melding

> Da jeg var der i sommers, var der ikke ret meget der havde åbent efter 23,
> ej heller værtshusene.

Så er det da også deilig å være midt i en Italiensk by, hvor kanalvannets
klukken, og duenes tassen er de høyeste lyder om natten !
For øvrig: 750 for et rom i Venezia kan summeres med et ord: BILLIG.
Reis og nyt, det gjorde vi for et par år siden !
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spambait 9' for Epost)