Soltek SL-75KAV og Athlon XP ?
Fra : Ingolf

Dato : 30-01-02 20:24

Hej

Jeg har et motherboard af typen:

Soltek SL-75KAV ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird & XP / Duron 500MHz-1,5GHz+
Socket: Socket A
Chip: VIA Apollo KT133A
FSB: 200-266MHz
Slots: 5 PCI / 1 ISA / 1 AGP Pro / Audio
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 3 x 168-pins SDRAM
Cache: On Chip

Lige nu sidder den en 800 mhz Duron. Og det kører fortrinligt.

Jeg overvejer at købe en Athlon 1400 mhz CPU, eller den nye Athlon XP.
Men ifølge de oplysninger jeg har, og ifølge manualen, står der jo tydeligt
nok "1,5GHz+" og det er plusset jeg lægger mærke til. Er der nogen der
kender til en max. cpu mhz med dette motherboard ?

Jeg har iøjeblikket en 512mb PQI PC100 ram klods, skal jeg opgradere den for
at bruge 266 mhz bus, eller hur ? Og evt til hvad ?

Fra : Leony

Dato : 30-01-02 21:10

"Ingolf" <DONTSPAM_ingolf@musling.dk> skrev i en meddelelse

> nok "1,5GHz+" og det er plusset jeg lægger mærke til. Er der nogen der
> kender til en max. cpu mhz med dette motherboard ?

Det er hastigheden som BIOS+Bundkort er testet med da det forlod fabrikken.
Grunden til at de skriver 1,5GHz+ er at nye BIOS'er kommer til at
understøtte hurtigere cpu'er.

Lille biting: dontspam bør stå efter @. Som det står nu ledes der efter
adressen, det belaster serveren. Hvis du skriver den efter kan den ikke
finde serveren og den lider derfor ikke overlast. Du må selvfølgelig selv
bestemme.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ingolf

Dato : 30-01-02 22:10

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
fabrikken.
> Grunden til at de skriver 1,5GHz+ er at nye BIOS'er kommer til at

øhh ja .. det er jeg klar over.. men hvormeget over ?? 1600 ? 1700 ?
Nogen erfaringer ?

> [...]
> adressen, det belaster serveren. Hvis du skriver den efter kan den ikke
> finde serveren og den lider derfor ikke overlast. Du må selvfølgelig selv

Who cares! Other than the spammer himself!

Fra : Jakob M

Dato : 31-01-02 00:37

> Who cares! Other than the spammer himself!

Ejermanden af serveren der spilder tid på at lede efter en adresse der ikke
findes.

Mvh
Jakob

Fra : Leony

Dato : 31-01-02 14:11

> øhh ja .. det er jeg klar over.. men hvormeget over ?? 1600 ? 1700 ?
> Nogen erfaringer ?

Vel så meget som de kan få BIOS til at håndtere. Har ikke nogen direkte
erfaringer.
Jeg vil i hvert fald tro at den nemt kan trække 2000 måske 2500.
Prøv i bundkortgruppen, der er måske større chance.

> Who cares! Other than the spammer himself!

Som Jakob skriver så er ejeren af serveren nok ikke lige så ligeglad som
dig.
Men som jeg skrev det var ikke kritik, bare et lille fif.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 30-01-02 22:28

Ingolf wrote:

> [...]
>
>Jeg har iøjeblikket en 512mb PQI PC100 ram klods, skal jeg opgradere den for
>at bruge 266 mhz bus, eller hur ? Og evt til hvad ?

Som jeg har læst på Solteks hjemmeside kan man putte en Athlon XP
1400MHz i den. Hvis man har en pcb revision der er F1 eller højere og
en bestemt bios version.

Så det vil jeg da prøve imorgen, og derefter poste resultatet, hvis jeg
ikke gør er det nok fordi der er problemer med det.

Mvh Martin Christiansen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 31-01-02 20:48

"Martin Christiansen" <mst@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> 1400MHz i den. Hvis man har en pcb revision der er F1 eller højere og
> en bestemt bios version.

**************

Mener man skal bruge fra F5 .

Fra : Martin Bangsø

Dato : 02-02-02 18:13

On Thu, 31 Jan 2002 20:48:09 +0100, Karsten Olesen wrote:

> Mener man skal bruge fra F5 .

Nej, det er F1 ifølge Solteks hjemmeside.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-01-02 22:43

> [...]
> nok "1,5GHz+" og det er plusset jeg lægger mærke til. Er der nogen der
> kender til en max. cpu mhz med dette motherboard ?

Vær opmærkesom på at nogle ældre revisioner af bundkortet *ikke* kan køre
XP.

cut'n'paste fra http://www.soltek.de/English/home/01.htm
-----
Notice: PCB Version should be F1 or later, which is printed on the corner of
component side, representing the engineering version of the board.
-----

Min version er f.eks. E5 (så'n ca.) så igen XP til mig (har heller ingen
penge, så det kan være ligemeget

> Jeg har iøjeblikket en 512mb PQI PC100 ram klods, skal jeg opgradere den
for
> at bruge 266 mhz bus, eller hur ? Og evt til hvad ?

Ja, sikkert, men du kan da godt prøve og se om de kan køre 133, men jeg tror
det nu ikke.

Frank

Fra : Ingolf

Dato : 31-01-02 17:36

> for
>
> Ja, sikkert, men du kan da godt prøve og se om de kan køre 133, men jeg
tror
> det nu ikke.

Skal ram køre med 133mhz, for at FSB266 kører optimalt ?

Fra : Deaster

Dato : 31-01-02 17:54

> tror
>
> Skal ram køre med 133mhz, for at FSB266 kører optimalt ?

Rammen skal køre med 133 Mhz for overhovedet at køre med "266" på FSB'en, så
der er ikke så meget valg.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig