GeForce4 anonceret!
Fra : Christian Kelstrup

Dato : 30-01-02 14:19

Så lavede asus lige en lille "fejl". De frigav deres specs et par dage
for tidligt (der står d. 6 februar som dato i pressemeddelelsen).
http://213.219.40.69/29010215.htm

Gad vide hvor meget V8170Pro er langsommere end V8440?

Christian

Fra : Sadat

Dato : 30-01-02 17:02

"Christian Kelstrup" <ckelstrup@get2netDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://213.219.40.69/29010215.htm
>
> Gad vide hvor meget V8170Pro er langsommere end V8440?

ASUS V8440 (GeForce4 Ti 4400)
128MB DDR SDRAM
300MHz core clock speed
550MHz memory clock speed

ASUS V8170Pro (GeForce4 MX Pro)
64MB of DDR SDRAM
300MHz core clock speed
550MHz memory clock speed

ASUS V8200T5 (GeForce3 Ti 500)
64MB of DDR SDRAM
240MHz core clock speed
500MHz memory clock speed

Hmm... jeg er sgu lidt varm på ASUS V8170Pro ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Inside your ugly... ugly like me!

Fra : Freeloader

Dato : 30-01-02 21:06

www.newz.dk skriver at GF4MX er langsommere end GF3

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 30-01-02 21:40

Freeloader wrote:

>www.newz.dk skriver at GF4MX er langsommere end GF3

Tja...det skal nok passe når de nu har testet det. Spørgsmålet er bare
hvilket GeForce4MX-kort der er tale om? Der findes jo åbenbart 3
forskellige - mit gæt er at det er MX-DDR versionen der er testet (SDR
versionen vil ihvertfald være *ret* sløv tror jeg). MX-DDRpro versionen
har en memory clock der er næsten 40% hurtigere end MX-DDR versionen -
det er den jeg er spændt på at se resultater af

Christian

Fra : Andrew

Dato : 30-01-02 21:34

Hvad med priserne?

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 30-01-02 21:43

Andrew wrote:

>Hvad med priserne?

Det er jo et godt spørgsmål. Den bliver anonceret fra Nvidia på mandag
d. 4 feb - så mon ikke der dukker en mængde reviews op der? Og en masse
priser? Det bliver sikkert ikke billigt

Christian

Fra : Sadat

Dato : 30-01-02 22:22

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med priserne?

http://www.reactorcritical.com/#l1022 (ikke officielt)

Ti4600 399$ = ca. 4000,- danske kroner. (ved godt dollaren står i 8,3??)
MX460 199$ = ca 2000,- danske kroner.

Ti4600 kommer hvist først senere ligesom Ti500 også først kom senere.

Men hvis MX460 kun koster omkring de 2000, så er det en rigtig god
invistering da den næsten med garranti slår GeForce3 Ti500 med de clock
frekvenser der!

--
Sadat ~ No Ones Iller
Sadat@mail.dk

- The good turn bad, and the bad die younger

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-01-02 00:48

Der er også lidt info her:
http://www.hardware.no/nyheter/jan02/asus_geforce4.html

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 31-01-02 21:33

hmm old news, if rorhold til denne

http://www.apple.com/powermac/

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 31-01-02 22:48

Nicholas F. Bryde wrote:

>hmm old news, if rorhold til denne
>
>http://www.apple.com/powermac/

Overskriften burde nok have heddet "Asus GeForce4 specs frigivet" :)
Der er nævnes ikke ret mange specs på GeForce4 kortene i det
ovenstående mac-link...ud over at mac'en bruger et geforce4MX med 64MB
DDR ram.
Så old news? Nej - det er news fra den 6. februar ;)

Christian