Airport 11mbps ?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 30-01-02 10:37

Hejsa.

Jeg har købt Airport til min bærbare, hvilket er lækkert nok. Men Apple
lover jo op til 11 mbps. Det er bare ikke helt tilfældet. Vi har i vores
interne netværk en server. Med kabel forbindelse kunne jeg up/downloade med
900-1000K/sek. (via min 10 mbps hub). Nu, efter jeg har fået airport, er det
højeste jeg har oplevet 500 k/sek., og typisk 200k/sek. Hvorfor det? Airport
Basen ER sat op til 11 mbps., og ikke 5,5 eller 2. Desuden er jeg den eneste
der bruger airporten.

Powerbook G3 firewire, 400Mhz, 640MB ram, MacOS 9.2.2 IE. Airport version
2.(03 vist nok).

Med venlig hilsen
Gunnar Kristiansen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-01-02 11:18

"Gunnar Kristiansen" <funkpost@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Airport
> Basen ER sat op til 11 mbps., og ikke 5,5 eller 2. Desuden er jeg den

Der var en test i et eller andet dansk EDB blad for noget tid siden, og de
konkluderede at de lovede 11 mbps ifm trådløs typisk ikke var mere end 4
mbps

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Terje Rydland

Dato : 30-01-02 11:38

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Hejsa.
>
> Jeg har købt Airport til min bærbare, hvilket er lækkert nok. Men Apple
> lover jo op til 11 mbps. Det er bare ikke helt tilfældet.

11mbps er den teoretiske ytelsen til 802.11b. Hvor mye man faktisk får
er avhengig av ting som støy, avstand fra basestasjon osv...

Terje

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 30-01-02 19:57

> 11mbps er den teoretiske ytelsen til 802.11b. Hvor mye man faktisk får
> er avhengig av ting som støy, avstand fra basestasjon osv...

Jeg sidder lige op ad den, og "signal level" er næsten max.

Gunnar.