mit indlæg længere nede med unlocke min no~
Fra : Kim Bidstrup

Dato : 18-12-00 11:20

hej alle.

hvis i bruger hovdet lidt. så kigger i på nettet med at unlocke nokia 3210
v. 5.36. der skal man åbne mobil telefonen og andre nået inde i den. men jeg
har ikke testet det. jeg vil give dem der skrev ret i at pil ikke ved noget
man i har forstand på. men jeg skider på om mine ting går i stykker så køber
jeg noget nyt. men jeg har fået masse email om hvad jeg skal gøre så jeg
siger tak for dem der har send email til mig ang. dette emne. mange tak. men
husk en ting ulovlig heder betaler sig ikke.

hilsen kim

Fra : Keld Petersen

Dato : 18-12-00 11:58

Øøøh... hvis der er en stor chance for at du ødelægger telefonen, og derfor
må købe en ny - og iøvrigt er ligeglad da du tilsyneladende har penge nok -
hvorfor så ikke bare betale for at få låst telefonen op?!?

Fra : Fischer

Dato : 18-12-00 12:49

> mange tak. men husk en ting ulovlig heder betaler sig ikke.

Så vidt jeg ved, er der ingen der har fået bøde eller en anden straf for at
låse en mobiltelefon op.
Indtil dette sker, vil jeg tillade mig at sætte spørgsmålstegn ved om det er
ulovligt!

(F)

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 13:26

Fra : Fischer

Dato : 18-12-00 13:26

> nej der er ikke nogle der har fået bøde for at åbne telefoner i nu. men
når
> det koster 500 kr. for at få åbnet den hos en forhandler vil man vel også
> kunne få en bøde for det.

Hvorfor det???? Jeg kan overhovedet ikke se sammenhængen.
Hvis det ikke er en overtrædelse af nogen lov eller vedtægt, så er det ikke
ulovligt.
Bare fordi mobilselskaberne tager penge for noget, gør det ikke nøvendigvis
ulovligt at gøre det selv.

Da mobilselskabet har givet et tilskud til din nye telefon, kan man
diskutere om det er moralsk rigtigt at låse den op. Men det har ikke noget
med jura at gøre.

(F)

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 14:37

Fra : Fischer

Dato : 18-12-00 14:37

> dette board er vel ikke til at skændes i så du få ret og jeg få fred.

Næh - dette forum er til diskussioner. Men du må da gerne få fred.

Jeg har ikke opfattet vores diskussion som noget der bare nærmer sig et
skænderi???
Vi har hverken råbt af hinanden eller noget.
Jeg beklager hvis du har opfattet mine indlæg som fremmasende - det var slet
ikke meningen.

(F)