Jeg synes........
Fra : Birgitte

Dato : 29-01-02 21:22

Hej alle sammen

Jeg synes, jeg har været ret oplysende omkring alle de spørgsmål, der har
været omkring Norsk Skovkat og Maine Coon her på det sidste.
Jeg vil gerne takke alle, der har bakket mig op i de seneste indlæg, som jeg
har svaret på.

Det føles lidt underligt, at nogle mennesker ikke kan tale/skrive pænt til
andre, bare det at bruge div. bandeord fremmer jo ikke forståelsen, ihvert
tilfald ikke hos mig tvært imod.
Man skulle jo gerne kunne være både enige/uenige om mange ting, uden at der
skal svares med div. bandeord.

Det skulle jo også gerne være sådan, at man både kan modtage og give kritik,
hvis bare det bliver holdt i takt og tone.
Det har længe været utrolig hyggeligt, at følge debatterne herinde og aldrig
føle sig forpligtet til at være med i alt, men jeg må nok sige, at jeg
iblandt synes stemningen herinde er lidt barsk.

Jeg ønsker nu fortsat at deltage i de forskellige debatter, jeg må så bare
trække følehornene lidt tilbage, når stemningen ikke rigtig passer mig.

Mange missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-01-02 22:02

Ja man bliver helt forskrækket, når der kommer nogle barske ord og meninger
her i gruppen
For ja denne gruppe er vel nok, den mest hyggelige at være med i Man
føler næsten at vi alle kender hinanden. *S*
Har fulgt hundeng'en og der får man næsten hjertestop - den står stærkt i
kontrast til denne gruppe.
Selv om der kommer barske ord i denne gruppe, så formår alle dog alligevel
at holde sig på jorden - det er så sejt synz jeg *S*
Jeg lader være med at svare, på de "grimme" indlæg - for gider ikke at hoppe
ned fra min lyserøde sky

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-01-02 22:09

Hej Birgitte

Jeg forstår dig sådan set udmærket - men husk alligevel på, at der færdes SÅ
mange forskellige mennesker på usenet, at det ville være fuldstændig umuligt
ikke ind i mellem at have nogle lidt "heftigere" debatter end sædvanligt -
inklusive bandeord og hele molevitten ) Synes selv mine forsøg at være så
objektiv og oplysende som muligt - og forsøgene på at styre min forargelse
og i det hele taget opføre mig som et "ordentligt menneske" - lykkes
udmærket i de fleste situationer. En gang imellem kommer så disse enkelte
individer (somme tider trolls...?) med nogle postulater, som altså bare kan
*bringe ens p.. i kog* (nogle er bedre til det end andre...), og så reagerer
man jo...
I øvrigt er "vores" lille katte-ng her nok en af de mest civiliserede og
hyggelige ng'er, der findes, så de små-diskussioner, der måtte have været,
er peanuts sammenlignet med diskussionerne i andre!

Så Birgitte - tag "kampen" op, hvis du føler for det - ellers lad være...
Jeg står ved mine holdninger, og "forsvarer" dem gerne - og ind imellem ved
benyttelse af knapt så diplomatiske vendinger - i de sager/emner, der fænger
mig, resten blander jeg mig uden om.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : A. Knudsen

Dato : 30-01-02 00:05

..

> [...]
> trække følehornene lidt tilbage, når stemningen ikke rigtig passer mig.

Jeg må tilstå, at jeg ikke har fulgt så meget med i , hvad der er blevet
skrevet den seneste tid.
MEN, jeg har på samme måde som dig - gider ikke , når folk kævler, ævler og
skælder ud.
For mig er denne gruppe et hyggerum, hvor der hjælpes, sludres og fortælles
hverdagshistorier om vores elskede katte.
Derudover forsøger jeg at trække mig - fordi jeg netop ønsker
ovenstående............

Hilsen
Anya. ( som har sin mor på besøg og til overnatning - Tøsen & Oscar synes,
at hun er sååååå sød - Tilde derimod er bedøvende ligeglad, blot hun har
mig...).

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 30-01-02 00:57

Ja det er ikke altid lige pænt det der bliver sagt, men jeg blander mig som
regel udenom de diskusitioner dajeg ikke synes det bør være her

Dog synes jeg at dette er en utrolig hyggelig gruppe, hvor man ikke bliver
nedtrampet så snart man laver en lille fejl eller bevæger sig lidt uden for
emnet.

Jeg er glad for at høre at du ikke forsvinder helt da jeg synes at du er god
til at svare på både Maine Coon/Norske Skovkatte spørgsmål men også alle
andre på en god og sober måde, plus at du altid er klar med en
rosende/trøstende/opmuntrende bemærkning o.s.v. når der er behov for det.
Tak for det !

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-01-02 02:39

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Hej alle sammen

Hej Birgitte

> [...]
> været omkring Norsk Skovkat og Maine Coon her på det sidste.
> Jeg vil gerne takke alle, der har bakket mig op i de seneste indlæg, som jeg

Jamen bestemt, jeg har i det mindste fået opfyldt min umiddelbare
videlyst.. ;-D

> [...]
> tilfald ikke hos mig tvært imod.
> Man skulle jo gerne kunne være både enige/uenige om mange ting, uden at der

Rigtigt nok, sommetider er det bare svært ikke at bruge et o.., når
noget skal understreges

> Det skulle jo også gerne være sådan, at man både kan modtage og give kritik,
> hvis bare det bliver holdt i takt og tone.

Det må kunne kaldes berettiget kritik, sommetider virker den slags
ikke og så må killfilteret frem....

> Det har længe været utrolig hyggeligt, at følge debatterne herinde og aldrig
> føle sig forpligtet til at være med i alt, men jeg må nok sige, at jeg
> iblandt synes stemningen herinde er lidt barsk.

Ja, helt sikkert, men når der skal peges fingre af seriøse opdrættere
og den pris man hos dem betaler for en misling, kan der altså også
ryge en fundamentalist op i mig..

> [...]
> trække følehornene lidt tilbage, når stemningen ikke rigtig passer mig.

Tak for det, også du vil blive savnet slemt, hvis du hev gruppen i
killfilteret, som jeg indrømmet selv gjorde i forsommeren 2001. Men da
var stemningen altså efter min ringe mening en tand for stram..

Husk med Nina F's ord "man fanger flere fluer med honning end med eddike"

Og send lige et næsegnid til Starwars fra Melissa, som snart gerne må
lægge sig til at sove, så hendes menneske kan kigge på kataloget fra
Likita *gg*
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa