Viderestilling vha. PHP?
Fra : Ken Schultz

Dato : 29-01-02 20:14

Hej

Newbie-spørgsmål:
Vi har domænet permitads.com og har fået lavet e-reklamer.dk og
permit-ads.com om til pegedomæner, hvor man så ryger ind på permitads.com

Jeg kunne tænke mig at lave et script på forsiden af permitads.com, som
viderestiller den besøgende afhængig af hvor vedkommende kommer, efter
følgende regler:

Hvis man kommer fra e-reklamer.dk, www.e-reklamer.dk, permit-ads.com/dk/
eller www.permit-ads.com/dk/ så skal man automatisk sendes videre til
www.permitads.com/dk/

Hvis man kommer fra permit-ads.com/de/ eller www.permit-ads.com/de/ så skal
man automatisk sendes videre til www.permitads.com/de/

Hvis man kommer fra alle andre steder så skal man ikke viderestilles.

Er der nogen der kan hjælpe med et sådant script?

Kan det evt. laves som javascript?

Hilsen Ken

Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-01-02 20:36

Ken Schultz <kschultz@dkconcepts.dk> wrote:

[viderestille på baggrund af referer]

> Er der nogen der kan hjælpe med et sådant script?

Du kan selv prøve. Kig på variablen $HTTP_REFERER og header()-funktionen.

> Kan det evt. laves som javascript?

Ja.

--
Christian Jørgensen / It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk /

Fra : Ken Schultz

Dato : 30-01-02 15:36

Dette svar kan jeg ikke rigtigt bruge.

Hilsen Ken

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3899025.pqGJCeEMtB@flaf...

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 30-01-02 19:22

> Dette svar kan jeg ikke rigtigt bruge.

Jo, du kan. $HTTP_REFERER indeholder adressen du kommer fra, og
header()-funktionen kan sende dig videre til en anden side:

header("Location: http://www.userfriendly.org");

Så er det bare tilbage at undersøge $HTTP_REFERER:

if (stristr($HTTP_REFERER, "www.e-reklamer.dk") or
stristr($HTTP_REFERER, "permit-ads.com/dk") or
stristr($HTTP_REFERER, "www.permit-ads.com/dk"))
{
header("Location: http://www.permitads.com/dk/");
}

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 30-01-02 19:24

> if (stristr($HTTP_REFERER, "www.e-reklamer.dk") or
> stristr($HTTP_REFERER, "permit-ads.com/dk") or
> [...]

Og det er endda lige bloatet nok. Fjern den sidste stristr().

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 30-01-02 15:50

> Kan det evt. laves som javascript?

jo da

her er et par eksempler på hvordan det evt. kan gøre :

function redirect($url) {
print("<script language='JavaScript' type='text/javascript'>\n");
print("<!--\n");

printf("location.href='%s';\n",$url);

print("//-->\n");
print("</script>\n");
}

function msg($txt) {
print("<script language='JavaScript' type='text/javascript'>\n");
print("<!--\n");

printf("alert('%s');\n",addslashes($txt));

print("//-->\n");
print("</script>\n");
}

mvh