Clipboard()
Fra : Max Rotvel

Dato : 29-01-02 15:45

Når jeg køre nedstående fra en testklasse bliver
en evt. sti kopieret til Windows clipboard, men
dosprompten hænger. Jeg kan kun få den tilbage med
en CTRL-C (Eller ved at sætte Systen.exit(0)) ind
efter setContents())

Hvorfor det?

/**/
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.awt.datatransfer.*;
import java.io.*;

public class Path2Clip implements ClipboardOwner
{
public Path2Clip(String[] args)
{
if (args.length > 0)
{
File f = new File(args[0]);

if (f.exists())
{
Clipboard clip =
Toolkit.getDefaultToolkit().getSystemClipboard();

clip.setContents(new StringSelection
(f.toString()), this);

    }
}
}
public void lostOwnership(Clipboard c,
Transferable t) {}
}

Venlig hilsen
--
Max

Fra : Lars Dam

Dato : 30-01-02 10:10

On Tue, 29 Jan 2002 15:45:11 +0100, Max Rotvel <rotvel@mail.dk> wrote:

> [...]
>dosprompten hænger. Jeg kan kun få den tilbage med
>en CTRL-C (Eller ved at sætte Systen.exit(0)) ind

Nu viser du ikke resten af klassen; men to muligheder kunne være:

Clipboardet hænger på et eller andet?

Du har en tråd der stadig er i live, og derfor afslutter applikationen
ikke.

vh. ld
---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Max Rotvel

Dato : 30-01-02 12:15

In article <s0ef5ukep22g6gk7tff295cbspnclveji7@
4ax.com>,
lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk
says...

> Nu viser du ikke resten af klassen; men to muligheder kunne være:

Der er ikke mere

Undtagen en simpel test klasse der ser sådan her
ud:

public class Test
{
   public static void main(String[] args)
   {
      Path2Clip p = new Path2Clip(args);
   }
}

Jeg ville bare lige lave noget simpelt for at se
hvordan det fungerede, men den gik ikke...
--
Max

Fra : Brian Matzon

Dato : 30-01-02 12:29

"Max Rotvel" <rotvel@mail.dk> wrote in message news:MPG.16c1f40cd346f9d1989693@news.inet.tele.dk...
> Jeg ville bare lige lave noget simpelt for at se
> hvordan det fungerede, men den gik ikke...

Mener jeg har læst om en bug i Toolkit.getDefaultToolkit()
som spawner en tråd som ikke bliver sat som daemon tråd.
Man er derfor nød til at lave en System.exit(0) når
man bruger ovenstående metode...

/Brian Matzon

Fra : Max Rotvel

Dato : 30-01-02 12:46

In article <3c57d932$0$14019
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, matzon@mailme.dk
says...

> Mener jeg har læst om en bug i Toolkit.getDefaultToolkit()
> som spawner en tråd som ikke bliver sat som daemon tråd.
> Man er derfor nød til at lave en System.exit(0) når
> man bruger ovenstående metode...

Det er vist rigtig nok. Jeg testede ved at ændre
koden så den kun henter et Toolkit:

Toolkit t = Toolkit.getDefaultToolkit();

og det hænger stadigvæk.

Takker.
--
Max