kalorieforbrug?
Fra : Mette Frederksen

Dato : 29-01-02 14:04

hejsa!!!

er der en let formel der kan fortælle hvor meget man har brug for af
kalorier i løbet at dagen????

Så jeg kan få styr på hvor meget mindre jeg skal spise for at tabe mig?

Højde: 169
vægt: 89,8
alder 23
køn: JA *G* kvinde
arbejde: butik (stående)
motion: 1 times hård træning om ugen og 2 timers let gang om ugen

på forhånd tak
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Sophie Lee

Dato : 29-01-02 15:51

Mette Frederksen <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> køn: JA *G* kvinde
> arbejde: butik (stående)
> motion: 1 times hård træning om ugen og 2 timers let gang om ugen

Du kan søge ind på www.netdoktor.dk

http://www.netdoktor.dk/madogkrop/kostguide/

Jeg har tastet dine oplysninger ind og angivet "moderat" aktivitet....

Basalstofskifte.
Din krops energiforbrug, når du slapper af: 7615.0 kj

Tillæg for fysisk aktivitet: 6092.0 kj

Dit daglige energibehov: 13707.0 kj

Væskebehov: 3.3 liter

Vurdering af vægten: Fed

Fra : Mette Frederksen

Dato : 29-01-02 17:14

Tak for hjælpen!!! *S*

*G* tjjaa... fed *G* man skal jo høre sandheden et eller andet sted fra hva!
*LOL*

jeg prøvede på iform

http://www.iform.dk/bohp/jsp/Crosslink.jsp?d=2040

men syntes at 4000 kalorier lød af meget.. men det er åbentbart rigtig
nok... så hvis jeg bare holder mit kalorie indtag under 4000 om dagen så
burde jeg vel i teorien tabe mig???

Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Marianne

Dato : 29-01-02 20:57

> [...]
>
> men syntes at 4000 kalorier lød af meget.. men det er åbentbart rigtig
> nok... så hvis jeg bare holder mit kalorie indtag under 4000 om dagen så

Hej Mette

Jeg har også prøvet. Regnestykket ender på et alt, alt for højt resultat.
For mit vedkommende på 3120 kcal, og jeg skal max. spise 2000 kcal med
mindre jeg motionerer en del mere, end jeg gør til hverdag.

Jeg fik engang målt min forbrænding i et lukket kammer, og der brugte jeg
2100 kcal på et døgn.

Men i teorien har du ret: har du brug for 4000 kcal og spiser mindre end
det, ja så taber du dig.

marianne

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 29-01-02 21:10

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3c56c889$0$13999$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
rigtig
> nok... så hvis jeg bare holder mit kalorie indtag under 4000 om

Du skal beregne dit kalorieforbrug ud fra den vægt du ønsker dig
= din idealvægt. Jeg har slået den op og den ligger et sted mellem
53,4 og 68 kg alt afhængig af hvor grov du er bygget.
Hvis du vælger middelvægten er det 59,4 ( svarende til et BMI på
20,8) og du kan ( efter WHO´s formel) indtage ved meget lav
aktivitet 1950 kcal ved moderat høj aktivitet 2500 kcal.

Hvis du sætter dit daglige kalorieindtag efter dette, vil du på et
eller andet tidspunkt komme ned i vægt.

> Mette

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Sophie Lee

Dato : 29-01-02 22:43

Mette Frederksen <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message
> Tak for hjælpen!!! *S*
>
> *G* tjjaa... fed *G* man skal jo høre sandheden et eller andet sted fra
hva!

Sorry

> [...]
>
> men syntes at 4000 kalorier lød af meget.. men det er åbentbart rigtig
> nok... så hvis jeg bare holder mit kalorie indtag under 4000 om dagen så

Ja, det mener jeg i hvert fald kroppen virker... :)

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 30-01-02 10:02

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message

> men syntes at 4000 kalorier lød af meget..

Næh, det lyder af alt for lidt... 4000 kilokalorier lyder derimod
meget mere rigtigt omend i den høje ende.

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk

Fra : Lene Bagge

Dato : 20-02-02 16:51

Hej Mette

Prøv www.liveterfedt.dk
De kan lave udregningen for dig og JO 4000 kcal er meget - jeg spiser 2100
kcal/dag for at komme fra 100 kg til 70 kg !!

Mvh Lene !!

Fra : Lene Bagge

Dato : 20-02-02 16:52

Hej Mette

Fra : Linda Sørensen

Dato : 21-02-02 15:22

Hej Mette

>er der en let formel der kan fortælle hvor meget man har brug for af
>kalorier i løbet at dagen????

Din krop kræver en del energi for at leve. Denne energi hedder
basalstofskiftet. Hvis man er overvægtig dvs en BMI på over 30, skal
man trække 10% fra.
Basalstofskiftet fortæller dig, hvor meget energi, du forbruger i
døgnet, hvis du slapper helt af. Derudover skal du så lægge din
fysiske aktivitet oveni for at finde ud af, hvor meget energi du
forbruger ialt.

Basalstofskifte for normal person:

kJ:    vægt x 100 kJ
Kcal:   vægt x 25 kcal

Basalstofskifte for overvægtig person:

kJ:   vægt x 90 kJ
kcal:   vægt x 22,5

Fysisk aktivitet:

sengeliggende   1,2
stillesiddende arbejde og ingen/begrænset aktivitet i fritiden 1,4-1,5

stillesiddende arbejde med nogen aktivitet ingen aktivitet i fritiden
1,6-1,7
stående arbejde 1,8-1,9
betydelig grad af aktivitet i fritiden (30-60 min 4-5 gange i ugen)
+ 0,3
tungt kropsligt arbejde eller meget høj fritidsaktivitet 2,0-2,4

Dit energiforbrug vil derfor være

(90 kg x 22,5 kcal) x 1,8 = 3471,4 kcal

>Så jeg kan få styr på hvor meget mindre jeg skal spise for at tabe mig?

Hvis du indtager 4200 kcal om dagen, vil din vægt forblive som den er.
Derfor skal du indtage en del mindre - der er en af de andre, der
forslår, at du indtager omkring 2100 kcal om dagen - dette indtag er
meget realistisk, hvis du holder dig væk fra smør, olie, chokolade,
chips, sodavand og fast food. Spis hellere alt det grove brød og
grøntsager+frugt du kan indeholde og supplere med ris/pasta/kartofler
og magert kød. Du må gerne spise sauce, men jævn den istedet for at
bage den op! Når du bliver sliksulten så spis lidt vingummi eller
lakrids (men begræns)

Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din kommende guide til sundhed og livsglæde