bankernes gebyrer - det er helt hen i vejr~
Fra : Lancelot

Dato : 29-01-02 12:10

Jeg vandt en auktion på ebay.com og jeg skulle betale
18.45 USD for den film jeg vandt - den eneste betalings
mulighed var at gå til banken for at få udstedt en check
til vedkommende i usa. For at det kan lade sig gøre,
tager banken (Danskebank) et gebyr på 70 kr damer
og herrer! Herlige penge lige ned i lommen. Ikke nok
med det så skal man selv sende checken videre til
sælgeren og ikke nok med det ankom det brev fra
banken 2 dage for sent.

Fed service.

hilsen
-en gnaven vinder af en auktion

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 06-02-02 10:06

"Lancelot" <99dat717@tron.lyngbyes.dk> wrote in message

Ja men statens er meget værre, og de har endda nedskrevet dem ved lov så
vi skla betale fra 250 kr til 5.000 i gebyrer.

I dit tilfælde burde du nok overveje at bruge kreditkort.
En anden lille fidus: Hvis du jeævnligt får brug for det så hav lidt
dollars liggende
, så du ikke skal veksle hver gang.

hilsen Jørgen

Fra : Michael Kjaersgaard

Dato : 16-02-02 20:55

Og drop så DanskeBank, de små pengeinstitutter er normalt langt
billigere.
Bruger selv Sparekassen Himmerland ( http://www.sparhim.dk ), hvis
priser jeg finder rimelige. Måske du skulle checke dem hvis du bor i
nærheden??
Også muligt at du kan være kunde hos dem kun over nettet.

/Michael

Fra : cg

Dato : 08-04-02 13:08

Nu har jeg tilmeldt mig pbs mv og danske netbank, jeg har altid
haft danske bank - men jeg overvejer naturligvis at skifte penge-
institut så snart jeg får mere end su og er færdig med at studere!

Man burde undersøge det med gebyrer mere.

hilsen

cg (mit alias var lancelot)

Fra : cg

Dato : 08-04-02 13:11

Jeg ville helst have brugt mit visa til at lave den transaktion, men jeg
havde
budt på en auktion hvor sælgeren på auktionen ikke havde tilmeldt sig
sådan en service - og det troede jeg han havde gjort.

Jeg byder nu kun på auktioner, hvor sælgeren er tilmeldt "paypal" - en
betalingsservice på nettet som modtager og videresender betalinger med
visa/mastercard mv. mellem sælgere og købere.

Men man jo ikke sende penge i breve, så fidusen med at have dollars
liggende,
hvad er den? Medmindre du mener jeg skal tage chancen og sende penge
i brevet alligevel?

HIlsen
cg (mit alias var lancelot)