"alt" kode til en tekstlink
Fra : Steen Busk

Dato : 29-01-02 11:51

Hvorfor kan jeg ikke skrive eksempelvis sådan: <a href="side
2.htm" alt="Klik her">side 2</a>, - og så få det til at virke? Er
det kun grafik-filer, som man kan bruge "alt" koden til? Det
nytter ikke at højreklikke på linket, på samme måde som ved
grafikfiler. Der kan FP ikke hjælpe!

mvh-Steen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 29-01-02 13:23

Steen Busk wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Er det kun grafik-filer, som man kan bruge "alt" koden til?

Ja, "Alt" er forkortelse for "Alternative", som betyder at du
angiver en alternativ beskrivelse af billedet som kan bruges ved
browsere der ikke viser billeder.

Mystisk nok er der en del browsere paa markedet som viser Alt
teksten som en lille pop-up boks naar man foerer musen henover
billedet. Dette er dog en ren tilfaeldighed, og man boer kun benytte
Alt tekster til beskrivelser.

> Det nytter ikke at højreklikke på linket, på samme måde
> som ved grafikfiler. Der kan FP ikke hjælpe!

Hehe, FP hjælper sjældent nogen til at laere HTML!

Det du skal bruge er istedet attributten "title" - saadan her:

Voila!

Bedste hilsener
Jonas

Fra : Steen Busk

Dato : 29-01-02 15:15

Hej Jonas

Så funker det med den lille attribut. Tak for hjælpen

Mvh-Steen