Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto website - lad os lave et?
Fra : Mark Enoch

Dato : 29-01-02 02:43

Nu har jeg søgt en del på nettet, og jeg syntes det er svært at finde gode
sites som omhandler foto. Jovist, der er da enkelte gode som f.eks.
http://www.fotokritik.dk - men jeg savner nogle artikler og anmeldelser af
kameraer, objektiver og lign. Og hvor brugerne kan komme med deres meninger
om disse.

Derfor tænker jeg lidt på selv at åbne et website, hvis nogle af jer andre
var interesseret i at deltage?

Jeg kan sponsorere domænet og webhotellet, men så mangler vi nogle som er
skrappe til HTML og webdesign.

Skriv her i gruppen, og kom med nogle forslag.

M.v.h.

--

Mark Enoch

Website: http://www.styleofcopenhagen.dk
E-mail (1): enoch@compaqnet.dk
E-mail (2): mark.enoch@styleofcopenhagen.dk

Fra : Assassin

Dato : 29-01-02 09:12

prøv at kig på http://www.photographyreview.com

Fra : Mark Enoch

Dato : 29-01-02 13:11

Ja... men det er på Engelsk. Ikke at det gør noget, men det kunne være fedt
med et lign. site på Dansk.

M.v.h.

Fra : Clark Kent

Dato : 29-01-02 09:39

www.photographyreview.com

Mark Enoch <enoch@compaqnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c55fe8b$0$62894$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-01-02 01:02

Mark Enoch wrote:

> Skriv her i gruppen, og kom med nogle forslag.

Der findes i hundrevis af mindre danske web-sites med foto-emner, men
det er det jeg kalder spredt fægtning, og man skal som regel bruge meget
tid på at finde dem, de ofte dårligt indexeret på søgemaskinerne.

Jeg har det tilbud, at hvis der nogen som vil skrive en større artikel
med tilhørende fotos, om et afgrænset emne, så kan de få den lagt ind
som en underside på www.photo-gallery.dk, de får fuld kredit for værket,
ved at de øverst på siden står med foto, navn og referencer.

Hvis det er en meget stor artikel, eller hvis det er praktisk med en
opdeling, så kan der også være undersider, den eneste begrænsning er
faktisk, at folk skal skrive noget relevant læseværdigt stof, og
illustrere det med gode billeder.

Jeg skal nok sørge for html og design, men dem der vil forsøge at tjene
penge på arbejdet, skal selv sælge annoncer til deres side, for
fotobranchen er en dødsyg branche at sælge annoncer til.

www.photo-gallery.dk har trafikken, ca. 100.000 sidevisninger pr. md. og
sitet er allerede højt rangeret på de fleste søgemaskiner.

Og hvis der er nogen som lider af arbejdsiver, men ikke kan finde på
noget, så har jeg et lager med ca. 200 foto-link, som skal besøges, og
skrives en kort anmeldelse på, for en link-samling er kun noget værd,
hvis brugerne kan læse, hvad de kan forvente af et klik på linket...:)