Hvad skal jeg vælge???
Fra : Christian Pedersen

Dato : 28-01-02 20:34

Hej alle derude, jeg sidder her og kan ikke bestemme mig for hvad jeg skal
købe af nye dele... Mit system:
Bundkort : Ie440xp
Ram :256Mb
Prosseror :Intel P-2 466Mhz
Grafikkort :Geforce 2 mx200 (32Mb ram)
HD :10GB
Mus : Mus, meget gammel...
Cd-rom :Ved det ikke, men meget gammel

Nu er mit spørgsmål bare, skal jeg købe: ne ny HD, nyt cd-rom drev, ny
hardisk eller ny mus....
Ps. Det må nemlig helst ikke koste for meget..
Pps. Er der nogen der ved hvor man kan købe 3dMark2001 i full version (helst
ikke på internettet)

Fra : Arcana

Dato : 28-01-02 22:00

"Christian Pedersen" <cvp@mail.dk> skrev i en meddelelse

> HD :10GB
> Mus : Mus, meget gammel...

Køw du dig en ny harddisk - IBM Deskstar - der kan du få 30-40 GB for en
tusse. 7.500 rpm....
Og tag du bare en ny mus med når du er i gang - Logitech Wheelmouse koster
et par hundrede.

/arcana

Fra : Leony

Dato : 29-01-02 06:24

> [...]
> hardisk eller ny mus....
> Ps. Det må nemlig helst ikke koste for meget..

Hele dit system kunne trænge til en seriøs opgradering.
Du skriver det må ikke koste for meget, men hvad er for meget for dig - 1000
kr eller 7000 kr.
I første omgang ville jeg nok starte med et bundkort og processor. Køb dig
et bundle med en Duron eller en Celeron + køler + motherboard. Dette burde
du kunne få til en 1500 kr.
Hvis det er 256 MB sd-ram pc 133 til nøds kan du nøjes med pc 66/100 - for
at spare nogle penge, du har så kan du sagtens beholde (forudsat at der går
sd-ram i dit nye bundkort).
Grafikkortet er jo rimeligt. Vent med det med mindre du absolut vil have et
geforce 3 (det koster klejner).
Harddisken kunne også skiftes på et tidspunkt, du kan få 40 GB der
understøtter ATA 100 til omkring 1000 kr (sikkert billigere).
En ny mus ville ikke være af vejen. De fås i alle prisklasser.
Cd-rom drevet er ikke så vigtigt. Et nyt er dog ikke dyrt ca. 400 kr

I prioriteret rækkefølge:
1) CPU + bundkort
2) Harddisk eller RAM
3) Mus