Java til Opera 6
Fra : woody

Dato : 28-01-02 17:00

Jeg havde megen døje med at lade ned da jeg skulle hente Opera &,
men nu virker det fint, selv om der er en masse ting jeg ikke har
fundet ud af endnu. Der er nogen sjove klikkommandoer jeg skal
vænne mig til.

Kan det passe at Opera er bedre til at hente filer med fra nettet
end IE??? Det forekommer i hver tilfælde mig at den lukker
hurtigere op for link'ene når man er på nettet.

Jeg har været ude for at blive "spurgt" om java men den lagde jeg
ikke ind fordi en flink fyr her, foreslog at jeg blot tog den
version uden Java. (på grund af den lange og komplicerede
"hentetid")

Hvordan får jeg nu Java hvis jeg vil ha' det, jeg mener hvis jeg
henter den hos Java Com, hvordan skal jeg så lægge den ind i
Opera??? Gør den selv det??

mvh Woody

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-01-02 19:31

Mon, 28 Jan 2002 16:59:44 +0100, woody <patjens@adr.dk> wrote:

>Hvordan får jeg nu Java hvis jeg vil ha' det, jeg mener hvis jeg
>henter den hos Java Com, hvordan skal jeg så lægge den ind i
>Opera??? Gør den selv det??

Ja, det finder den selv ud af. Du skal nok lige en tur ind under Filer
| Indstillinger | Mutimedia | og tyrykke på [Find plug-ins] og sætte
hak i Aktiver Java, Aktiver plug-ins og evt. aktiver JavaScript.

hilsen pelo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-02 23:46

woody skrev:

>Kan det passe at Opera er bedre til at hente filer med fra nettet
>end IE?

Ja, selvfølgelig. Opera er bedre til *alt* undtagen til at vise
de sider med fejl der er skræddersyet til IE.

Prøv at bruge Ctrl-Shift-<museklik> på nogle link, og så F6
bagefter.

>Hvordan får jeg nu Java hvis jeg vil ha' det ...

Nemt. Jeg havde Java installeret i forvejen helt uafhængigt af
Opera. Jeg bruger det til at skrive programmer i. Opera fandt
selv ud af at aktivere det.

--
Bertel

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 29-01-02 00:00

woody <patjens@adr.dk>'s posting:

>Kan det passe at Opera er bedre til at hente filer med fra nettet
>end IE??? Det forekommer i hver tilfælde mig at den lukker

Tjae... I Opera kan du genoptage et stoppet download, fx. Og den har
heller ikke -- som jeg har set en del IE-brugere klage over -- en
underlighed med, at der skal rettes i reg.databasen (eller sådan
noget) for at få lov til at downloade mere end x-antal filer på
samme tid.

>Hvordan får jeg nu Java hvis jeg vil ha' det, jeg mener hvis jeg
>henter den hos Java Com, hvordan skal jeg så lægge den ind i

Skal hente den fra http://java.sun.com/j2se/ (JRE)

Det ville nok være lettest bare at downloade Opera med java. Den
fylder kun ca. 3 mb mere at hente end kun at hente Javaen fra Sun.

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-01-02 16:34

Chr. Bohr-Halling skrev:

>Det ville nok være lettest bare at downloade Opera med java.

Nej, det er lige let. Java installerer sig selv, og Opera kalder
simpelt hen Javas egen installation. Reelt vil han altså hente
Opera én gang mere til ingen nytte.

--
Bertel

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 30-01-02 00:08

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk>'s posting:

>Nej, det er lige let.

Det er jeg nu ikke helt sikker på; problemet er bare, jeg ikke kan
huske forholdene helt, men for at være 110% sikker, og undgå
problemer "ville [det] nok være lettest" at tage hele OPera/Java
pakket med hinanden. Det var mit råd.

Der er noget med, at nyeste Java (muligvis en beta) eller så var
nyeste Opera (muligvis en beta) havde problemer med at køre med
hinanden pga. et eller andet manglende i reg. databasen.

>simpelt hen Javas egen installation.

Yeps.

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-01-02 17:15

"Chr. Bohr-Halling" skrev

> [...]
> klage over -- en underlighed med, at der skal rettes i reg.databasen
> (eller sådan noget) for at få lov til at downloade mere end x-antal

Kan man ikke indstille Opera til at overholde anbefalingerne fra HTTP
1.1?

"8.1.4 Practical Considerations

Clients that use persistent connections SHOULD limit the number of
simultaneous connections that they maintain to a given server. A
single-user client SHOULD maintain AT MOST 2 connections with any
server or proxy. A proxy SHOULD use up to 2*N connections to another
server or proxy, where N is the number of simultaneously active
users. These guidelines are intended to improve HTTP response times
and avoid congestion of the Internet or other networks."

Jeg er nu overrasket over at tallet er 2, for jeg mente at kunne huske
at det var 4 samtidige forbindelser til serveren der blev anbefalet.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-01-02 18:31

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

>Kan man ikke indstille Opera til at overholde anbefalingerne fra HTTP
>1.1?

Øh ... jo. Det er default. Men man skal naturligvis ikke rode med
reg-databasen for at justere tallet.

--
Bertel