Fejlkode ved SMS
Fra : Søren L.

Dato : 28-01-02 16:11

Hej.

Er der nogen der ved hvad ".. kan ikke afleveres fordi modtageren er optaget
af MT SMS. Senere forsøges igen (31)" betyder? Jeg har på fornemmelsen, at
det er fordi modtageren (jeg har sendt en SMS fra min tlf) er ved at
afsende/modtage en MultiTrådet SMS eller noget i den stil (SMS der fylder
mere end én standard SMS)? Kan man se om det er hvor modtageren sender eller
modtager en MT SMS?

Og er der et sted hvor man kan se alle disse fejlkoder?

Hilsen Søren

Fra : Kasper Navrbjerg

Dato : 29-01-02 10:11

Søren L. wrote in message
<3c5569eb$0$89063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>afsende/modtage en MultiTrådet SMS eller noget i den stil (SMS der fylder
>mere end én standard SMS)? Kan man se om det er hvor modtageren sender

Hej Søren.
MT betyder 'Mobile Terminated' det kan være data eller call eller som du
viser her: SMS. Det er kommunikation der foregår fra netværk til mobil,
altså de tilfælde hvor din mobil modtager 'noget'.
Det omvendte tilfælde, hvor din mobil sender 'noget', hedder MO, =Mobile
Originated.
Så udfra din beskrivelse ser det ud som om modtageren har været igang med at
modtage noget.
Mvh. Kasper

>Og er der et sted hvor man kan se alle disse fejlkoder?
.... ved ikke! Koderne kommer nok an på hvilket netværk der er tale om. -tror
jeg

Fra : Søren L.

Dato : 29-01-02 10:36

> [...]
> Originated.

> Så udfra din beskrivelse ser det ud som om modtageren har været igang med

Det er bare underligt at jeg aldrig tidligere har fået den fejl (måske er
det en ny fejl?). Det er første gang jeg skriver til een som kan modtage
"store SMSer", så umiddelbart ville jeg tro det var det, da jeg mange gange
har prøvet at der var ventetid ved een som kun kunne modtage almindelige
SMSer.

> ... ved ikke! Koderne kommer nok an på hvilket netværk der er tale
om. -tror
> jeg

Jeg har Telmore - ved ikke hvad den anden part har.

Hilsen Søren.