Våge?
Fra : Poul Nielsen

Dato : 27-01-02 18:35

Modtog i dag en mail fra IBSJAEL, hvor der i Dyrehaven var set en
BØRINGSVÅGE. Den har jeg aldrig hørt om før. Er der nogen der vil fortælle
mig lidt om den?
Hilsen
Poul

Fra : Erik Agertoft

Dato : 27-01-02 18:54

On Sun, 27 Jan 2002 18:34:37 +0100, "Poul Nielsen" <bepo@mail1.stofanet.dk> wrote among other
things:

>Modtog i dag en mail fra IBSJAEL, hvor der i Dyrehaven var set en
>BØRINGSVÅGE. Den har jeg aldrig hørt om før. Er der nogen der vil fortælle
>mig lidt om den?
Den kaldes Børringevåge og er en lys typr af Musvåge.
Den hedder sådan, fordi den tidligere ofte blev set ved Börringe i Sverige.

I min ufgave af Fugle i Felten er den vist og omtalt på side 91/90.

Mvh
Erik