GPS vejviser
Fra : f.s.

Dato : 28-01-02 18:24

Til søs er der mulighed for at koble en computer (bærbar) sammen med en GPS,
hvorved man kan få et kort frem på skærmen og se skibets nøjagtige funktion.

Er der nogen af jer der har kendskab til samme mulighed på land? Altså hvor
man kan se vejene og bilens position. Det ville jo så kunne erstatte en
auto-pilot (eller hvad det nu hedder).

Da jeg er i besidelse af en bærbar, og har overvejet at købe en GPS (de
billige fås til lidt over 1000 kr). Det kunne lette mine rejser i f.eks.
udlandet.

mvh
frederik

Fra : Jørgen L. Nielsen

Dato : 27-01-02 18:42

> [...]
>
> Da jeg er i besidelse af en bærbar, og har overvejet at købe en GPS (de
> billige fås til lidt over 1000 kr). Det kunne lette mine rejser i f.eks.

Ja det har vi gjort i de sidste par år.
Jeg bruger en GPS12 fra Garmin, en bærbar PC samt route 66 som også kan fås
i detalieret kort over forskellige lande.
Ulempen ved dette system er godt nok kan se hvor man er men den genberegner
ikke hvis du skulle køre forkert og den har heller ikke tale der siger højre
eller venstre men du er nød til at have en til tolke skærmen om hvad du
skal.

Hilsen Jørgen

ps. jeg bruger den også i båden

Fra : Colonel

Dato : 27-01-02 19:41

Start her
http://www.navtech.dk/index.html
og her
http://www.garmin.com/
Samt følg med her
sci.geo.satellite-nav
og
alt.satellite.gps
1d8q$1slp$1@news.cybercity.dk...

Fra : Christian Damsgaard

Dato : 28-01-02 08:29

Ligesom du kan bruge "Det levende søkort" i båden, kan du bruge "Det levende
Danmarkskort" i bilen.

/Christian

Fra : Colonel

Dato : 28-01-02 10:46

Og Microsoft AutoRoute,
eller køb en håndholdt Gps som Gamins emap hvor du kan
uploade vejkort, så er du fri for at have en bærbar til at ligge
på forsædet, med fare for at ende i grøften