E-Mail
webnoob 5265
Kan jeg tvinge Agent til at anvende Netsca~
Fra : ho@pronto.net

Dato : 27-01-02 18:01

Hej

Jeg har Agent 1.9, Outlook og Netscape installeret.

Når jeg klikker på en tilfældig URL, der er angivet i et
News-indlæg, så starter Agent automatisk Outlook op - men
jeg vil faktisk gerne have, at det er Netscapes browser,
der bliver startet.

Øhm, kan jeg mon få Agent til det?

TIA

Ho

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 27-01-02 18:07

ho@pronto.net's posting:

>Når jeg klikker på en tilfældig URL, der er angivet i et
>News-indlæg, så starter Agent automatisk Outlook op - men

Er du sikker på, det er "en tilfældig URL", du klikker på, for lige
umiddelbart ville jeg finde det underligt at Outlook starter op med
en URL til fx www.

>jeg vil faktisk gerne have, at det er Netscapes browser,
>der bliver startet.

Options/Gen. pref/URL types...

Du kan så vælge indstillinger for div. url-typer, fx http og ftp.

Netscape er ikke din standardbrowser? HVis den var, burde det være
nok, at der var markering i "use wind. reg. set."

Nå, men ellers kan du prøve "use custom..."

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-02 19:10

ho@pronto.net skrev:

> [...]
>News-indlæg, så starter Agent automatisk Outlook op - men
>jeg vil faktisk gerne have, at det er Netscapes browser,

Naturligvis. Options - General preferences - URL types ...

Vælg opsætning for hver URL-type, f.eks. http->Netscape.

--
Bertel

Fra : find clausen

Dato : 28-01-02 12:07

On Sun, 27 Jan 2002 19:09:30 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

> Naturligvis. Options - General preferences - URL types ...

Kan man også få Agent til at bruge Eudora, når man vælger "Reply via
e-mail" ???

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-02 14:26

find clausen skrev:

>Kan man også få Agent til at bruge Eudora, når man vælger "Reply via
>e-mail" ?

Formodentlig, men ikke direkte via Agent-indstillinger.

Eudora skal sættes op som default mailprogram, og der skal
slukkes for den tilsvarende indstilling i Agent. Se på de tre
øverste muligheder på fanebladet URLs under ham der general
Preferences.

--
Bertel

Fra : find clausen

Dato : 28-01-02 17:12

On Mon, 28 Jan 2002 14:26:12 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

> Eudora skal sættes op som default mailprogram, og der skal
> slukkes for den tilsvarende indstilling i Agent. Se på de tre
> øverste muligheder på fanebladet URLs under ham der general
> Preferences.

Takker, men det er desværre ikke nok,
men jeg har bedt om muligheden i ver.2 ... så måske ... ? ;=)

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-02 23:41

find clausen skrev:

>Takker, men det er desværre ikke nok,

Det forstår jeg ikke.

Hvad sker der hvis du i din browser klikker på et maillink?

>men jeg har bedt om muligheden i ver.2 ... så måske ... ? ;=)

Nej. Det er et systemproblem, ikke et Agentproblem.

Jeg kører med flere papallelle opsætninger af Agent. Jeg jkan
fint bestemme hvilken af dem der skal reagere på et link.

--
Bertel

Fra : find clausen

Dato : 29-01-02 00:06

On Mon, 28 Jan 2002 23:41:27 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

> Jeg kører med flere papallelle opsætninger af Agent. Jeg jkan
> fint bestemme hvilken af dem der skal reagere på et link.

Der er vist en misforståelse:

Når jeg klikker på "Post reply via e-mail" knappen i Agent,
vil jeg gerne ha' at det sker via Eudora og IKKE Agents email ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk