Fedtindhold i nudler
Fra : Stuffy

Dato : 27-01-02 15:21

Hej

Jeg har købt nogle nudler, men ved ikke hvad fedt-indholdet er i dem, da det
ikke står på pakken.

Blue Dragon
Kinesiske ægnudler

Hvedemel 75%
Æg 25%

Hvad vil I tro?

Æg er jo gerne ret fedtholdige, hvis man anvender blommen, men det står jo
ikke angivet på nudlerne...

Hilsen Jimmy

Fra : Anders And

Dato : 27-01-02 18:14

Der er 11,2gr fedt pr 100gr i hele hønseæg
Hvedmel er der 1,5gr fedt pr 100gr. Det er ifølgegod mad let at lave
Jeg ved dog ikke om fedt indholdet kan regnes ud på denne måde men hvis det
kan så må fedt indholdet være omkring 4 gr pr 100 gr nudler.

Kim

Fra : Henrik

Dato : 27-01-02 18:22

Til min store overraskelse er nudlerne i "Minut nudler"
ex Føtex af mærket "xing fu" ret stort, idet nudlerne i sig selv indeholder
22% palmekerne olie i følge deklarationen!
Da en pakke indeholder 65g nudler, bliver det ikke til så meget, men
fedtenergiprocenten er angivet til 42.....og altså langt højere end jeg
ville have ventet.....i øvrigt indeholder disse nudler ikke æg...og derfor
sandsynligvis noget helt andet end dine!

Fra : Jette Mogensen

Dato : 27-01-02 18:25

Hej Jimmy

I følge mit ernæringsprogram indeholder nudler følgende pr. 100g

Kalorier: 381
Fedt: 4,2 g
Mættet fedt:=,9 g
Enkeltumættet fedt: 1.2 g
Flerumættet fedt: 1,2 g
Kolesterol: 95 mg
Kostfibre: 2,7 g
Kalium: 234 mg
Natrium:2121 mg
Jern: 4,6 mg
Zink: 1,6 mg
%kalorier stammende fra fedt: 10%
%kalorier stammende fra kylhydrat: 75,2 %
%kalorier stammende fra protein: 14,8%
A vitamin (i.e.) 62
B6 vitamin: 0,13 mg
Thiamin B1: 1,05 mg