Blå lys i 3210 blinker! -Hvorfor?
Fra : Lars Poulsen

Dato : 04-12-00 14:18

Hejsa.
Er der nogen her i gruppen der kan give en fornuftig forklaring på hvorfor
det blå lys i min 3210 skifter i niveau???

/lars

Fra : Japster

Dato : 04-12-00 17:58

Spændingen i de blå dioder er højere end i de gamle grønne, og derfor når
der kommer vekselstrøm igennem dem prøver din telefon at sende mere strøm i
end der kan og derfor kommer det blinkeri.

Dette kan dog rettes.
Man kan lodde en "bro" på, som er en stump ledning der skal forbinde to
komponenter.
Dette "tuner" også lyset så det bliver kraftigere.

Jeg har ikke lige løsningen pt. men jeg poster den senere.

-Japster

Lars Poulsen <lars.poulsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:FQMW5.16608$zs.433922@twister.sunsite.auc.dk...

Fra : Japster

Dato : 05-12-00 00:36

Som lovet....

www.Japster.mobilixnet.dk/leds

Jeg kunne kun opspore en engelsk udgave af tricket, men dog med billeder.
Dette er en løsning der virker 100%, så man ikke skal ha' en ekstra
transistor i sin fon.

Held & lykke.
-Japster

Japster <Japster@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:R1QW5.4$nW2.2141239@superman.mobilixnet.dk...

Fra : Lars Poulsen

Dato : 05-12-00 09:36

Jeg takker for svaret!

/lars

Fra : Japster

Dato : 05-12-00 14:05

No problemo :)
Lars Poulsen <lars.poulsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vN1X5.17476$zs.447433@twister.sunsite.auc.dk...

Fra : Kirkster

Dato : 04-12-00 17:59

De Blå lysdioder skal have en større spænding end de originale grønne, så
hvis der ikke er taget højde for det da de blev skiftet ud, må det være
årsagen.. Det skal fifles lidt med en ekstra transistor i strømforsyningen
på telefonen.

- Kirkster