ekstra skærm til ibook/pb?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 26-01-02 19:17

Hej

Jeg kan umiddelbart kun læse mig til, at ibooken kan mirror'e skærmbilledet
til en ekstern skærm (som dog ikke er af de nye fladskærme?! pga. stikket
mangler?). Ibooken kan altså ikke have to forskellige skærmbilleder, f.eks.
bbedit på bookens og explorer på den eksterne?
Men hvad med powerbooken - kan den det?

Med venlig hilsen Poul

Fra : MacMan

Dato : 26-01-02 20:03

I brevet "3c52f2c6$0$10684$4d4eb98e@news.dk.uu.net" skrev Poul Skovmand
Thingholm (skovmand@mac.com) den 26/01/02 19:17:

> [...]
> mangler?). Ibooken kan altså ikke have to forskellige skærmbilleder, f.eks.
> bbedit på bookens og explorer på den eksterne?

Du kan godt tilslutte den til en af de nye fladskærme med ADC men det kræver
både en VGA > AVI og en AVI > ADC adapter fra Dr. Bott hvilket nok er dyrere
end skærmen, så det er ikke en reel mulighed.

Nej du kan ikke have to forskellige skærmbilleder, ligesom at den kun kan
køre 1024*768 på en ekstern skærm - noget der personligt ærger mig, da jeg
har en 17" LCD som jeg gerne ville kunne tilslutte til en iBook.
PowerBook'en er både for dyr og for stor til mig.

> Men hvad med powerbooken - kan den det?

Ja, uden problemer. Ønsker du kun at bruge ekstern skærm, kan du også vælge
at slå den interne fra og lukke låget.

- Morten

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 26-01-02 21:13

"MacMan" <nospam@nospam.com> wrote in message

> Ja, uden problemer. Ønsker du kun at bruge ekstern skærm, kan du også
vælge
> at slå den interne fra og lukke låget.
>
> - Morten

For lige at slå det fast:
Kan powerbooken tilsluttes en ekstern apple fladskærm?
Eller kan powerbooken køre 2 forskellige skærmbilleder samtidigt?
Eller begge dele?
Og kan powerbooken køre andet/højere end 1024x768 på den eksterne?

Mvh. Poul

Fra : MacMan

Dato : 26-01-02 23:58

I brevet "3c530dca$0$10680$4d4eb98e@news.dk.uu.net" skrev Poul Skovmand
Thingholm (skovmand@mac.com) den 26/01/02 21:12:

> "MacMan" <nospam@nospam.com> wrote in message

> vælge

> For lige at slå det fast:
> Kan powerbooken tilsluttes en ekstern apple fladskærm?

Nej, jeg kan godt se at svaret kan misforståes. Den har VGA stik som
iBook'en, og du kan derfor ikke bruge Apples ADC-skærme (uden røvdyre
adaptere).

> Eller kan powerbooken køre 2 forskellige skærmbilleder samtidigt?

Ja.

> Eller begge dele?
> Og kan powerbooken køre andet/højere end 1024x768 på den eksterne?

Ja, hvor højt ved jeg ikke, men min gamle PowerBook G3 kører 1280*1024 i
millioner af farver uden problemer.
Der er sikkert nogle PowerBook G4 ejere der kan svare på det?

- Morten