Opfordring
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-02 16:32

Herfra jeg jeg gerne opfordre de mange som efterhånden har turdet komme frem
og viser positive tendenser overfor den glade slager-musik om at poste
information omkring denne musik. Der sker jo ting indenfor den genre. F.eks.
Heidi Hauges nye cd + de nye dansegallaer i Dr tv. SKRIV SKRIV SKIV når der
er noget nyt - eller smid et emne til debat.

Hilsen Åge

Fra : alice_trauelsen

Dato : 26-01-02 17:08

Hej Åge
Det er en god Ide og det vil jeg gøre når jeg er tilbage på Radio Luna.
Lige nu og her er jeg sygemeldt. Men jeg kæmper for at komme tilbage
næste uge.
Hvis du besøger min og Radio Luna's hjemmesider kan du se hvad vi
spiller under playliste og vore dansktop og country.
www.alice-trauelsen.dk
www.radio-luna.dk
Mange hilsner
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-01-02 17:41

On Sat, 26 Jan 2002 16:07:34 GMT, "alice_trauelsen"
<alice_trauelsen.news@kandu.dk> wrote:

>Hej Åge
>Det er en god Ide og det vil jeg gøre når jeg er tilbage på Radio Luna.
>Lige nu og her er jeg sygemeldt. Men jeg kæmper for at komme tilbage
>næste uge.

Indtil videre ser det ud til, at det kun er Alice og Åge, der tager
"dansktop" alvorligt. Misforstå mig nu ikke, men var det ikke en bedre
idé at I udvekslede mails i stedet for at stoppe så meget Dansktop i
her, som vi andre bare skal bladre forbi?

Er der andre der sidder og "skabslæser"?

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-02 20:24

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> skrev i en
og Åge, der tager

> Er der andre der sidder og "skabslæser"?

> Hans Pedersen
> http://h2ns.dk | ICQ: 9178476
_______________

Hvis, eller lad mig hellere sige, "når" der er mange som sidder og
skabslæser svarer de nok ikke på dit spørgsmål. Der er noget som hedder "det
tavse flertal". Dem som er til underholdningsmusik er "normalt" ikke så
højtråbende. haha.
Det er nok ikke lige et flertal som kan lide det, men det er nok tæt på
en tjedjedel, vil jeg tro. Derfor Hans, det bedste (skråstreg) fornuftigste
af dig ville da være at springe over indlægene, da de ikke interesserer dig.
Der har gennem tiden været mange positive inlæg om underholdningsmusik.
De skriver bare ikke rigtigt så meget. De nøjedes med at læse og ikke selv
skrive. Du kan sammenligne det med avislæsere. Det er de færreste som
blander sig i læserbrevsdebatten. De læser bare.
Her i gruppen, dk.kultur.musik vil jeg gætte på at en tredjedel af
brugerne er til dansktop country.
Men da dem som foretrækker den dunkende tæppebankermusik (støj som er sat i
system) er mere aktive med at skrive, virker det som om at de er
altdominerende. Det er de slet ikke, meget langt fra. Der er bare mange af
dem som er ret skabede. Noghle går måske stadig med sut. Da de af samme
grund ikkekan råbe så højt, skriver de så højt. Men mange af dem er da
sjove. de får en debat igang.

Hilsen Åge
(Tæppebankermusik (skråstreg) Organiseret larm, nej tak)

Fra : rectum moses

Dato : 28-01-02 20:52

> [...]

> sjove. de får en debat igang.
>
> Hilsen Åge
> (Tæppebankermusik (skråstreg) Organiseret larm, nej tak)

Er du helt sikker på, at du er 46, kære hr. troll?

Fra : AJC

Dato : 28-01-02 22:24

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]

> sjove. de får en debat igang.
>
> Hilsen Åge
> (Tæppebankermusik (skråstreg) Organiseret larm, nej tak)

Jeg vil til hver en tid hellere lytte til dansktopmusik end alt det nye
støj, som bliver lukket ud ad diverse medier idag.
Jeg er ikke engang nået de 30 år endnu, men jeg foretrækker altså P4 fremfor
P3, VH1 fremfor MTV, Musikbutikken fremfor Boogie osv.

Mvh
AJC.

PS! Hej Åge. Jeg læser med stor interesse dine indlæg, så bare bliv ved

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-02 22:40

AJC <benny@abba.se> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c55c190$0$14072$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

> Mvh
> AJC.
>
> PS! Hej Åge. Jeg læser med stor interesse dine indlæg, så bare bliv ved

____________

Jeg foretrækker også selv countryexpressen fremfor en græsslåmaskine som er
ved at løbe tør for olie og dansktoppen fremfor en kat som rykkes i halen.

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 29-01-02 00:03

> Jeg foretrækker også selv countryexpressen fremfor en græsslåmaskine som
er
> ved at løbe tør for olie og dansktoppen fremfor en kat som rykkes i
halen.

Hvis det er det der er alternativerne, kan det da godt være du har ret....

/Troels

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-02-02 15:13

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev i

> Hvis det er det der er alternativerne, kan det da godt være du
> har ret....

Ved nærmere eftertanke: Nej!

Græsslåmaskinen lever alligevel på lånt tid og katten lever ikke så
mange år....

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-01-02 22:49

On Mon, 28 Jan 2002 22:24:22 +0100, "AJC" <benny@abba.se> wrote:

>PS! Hej Åge. Jeg læser med stor interesse dine indlæg, så bare bliv ved

Fint nok, skulle bare høre om der var andre.

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-01-02 22:43

"AJC" <benny@abba.se> skrev i

> [...]
> Jeg er ikke engang nået de 30 år endnu, men jeg foretrækker
> altså P4 fremfor P3, VH1 fremfor MTV, Musikbutikken fremfor

Det skal du ikke være ked af - når bare du er fysisk sund og rask

Fra : John K

Dato : 28-01-02 22:33

> Da de af samme
> grund ikkekan råbe så højt, skriver de så højt.

Mig bekendt er du da en af dem der har store problemer med "caps lock"
knappen hr. Åge.

PS: Det er ikke dig Diskofil synger om - vel :)

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-01-02 22:42

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Der har gennem tiden været mange positive inlæg om
> underholdningsmusik.

Har der? Hvor mange har du da skrevet?

(OK - retorisk spørgsmålet, da svaret klart er: FOR mange)

> Her i gruppen, dk.kultur.musik vil jeg gætte på at en
> tredjedel af brugerne er til dansktop country.

Jeg tror at mindst 5/4 er til gregoriansk kirkesang - og sådan er
der jo så meget....

> Noghle går måske stadig med sut.

Hør nu her KlogeÅge: Jeg er sikker på at jeg allerede havde hørt
min første børnesang inden du gik ud med din mor og kom hjem med
din far....

> (Tæppebankermusik (skråstreg) Organiseret larm, nej tak)

Der ER nu ellers noget bedre end en rigtig god melodi når man skal
banke tæpper...

Fra : Troels

Dato : 28-01-02 23:10

> Her i gruppen, dk.kultur.musik vil jeg gætte på at en tredjedel af
> brugerne er til dansktop country.

Hej Åge
Hvad baserer du dit gæt på? Har du evt en hp addresse eller noget? Jeg har i
ret lang tid godt kunne en statistik for alder, køn osv. i denne gruppe.

Forresten tror jeg at ca. 200 % af brugerne af denne ng. hører
Düreforsög....

/Troels

Fra : alice_trauelsen

Dato : 28-01-02 22:27

Hej
Jamen, har jeg misforstået noget eller hedder gruppen musik ? Gælder det
ikke al slags musik. Eller må vi ikke diskuterer dansktop og country
musik. Hvis du ikke kan lide det så er det da enkelt at springe det
over. Jeg springer det over jeg ikke syntes om, men siger ikke at folk
ikke skal skrive om det. Smag og behag er forskellig.

Hilsen
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-01-02 22:52

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i

> Jamen, har jeg misforstået noget eller hedder gruppen musik ?

Jamen det har du da - gruppen hedder dk.kultur.musik - Åge synes at
fokusere for lidt på det med kulturen...

> Gælder det ikke al slags musik. Eller må vi ikke diskuterer
> dansktop og country musik.

Naturligvis må man da det, og der er da vist heller ingen der har
sat spørgsmålstegn ved det. Det der harceleres over er nok mere
KlogeÅges irritende tendenser til at komme med totalt
udokumenterede (og totalt misvisende) påstande om alt og intet. Et
enkelt eksempel kunne være, at han kalder de håbløse fordanskninger
af til tider ellers meget gode udenlandske sange for
"oversættelser".

Et eksempel på dette kunne være Bjørn Tidmans rædselsfulde sang "Nu
ta'r jeg til Dublin med det første fly". Sangen fortsætter noget i
retning af: "nu ta'r jeg til alletiders by - for der bor en dejlig
dame der, som er hele rejsen værd".

Dette snaskede opkast af en dansktopkatastrofe er i originaludgaven
en kampsang for den irske undergrundsbevægelse IRA, og handler
bl.a. om at meje folk ned med et Thompsom maskingevær.

"Oversættelse"? Fuck !!!

> Hvis du ikke kan lide det så er det
> da enkelt at springe det over. Jeg springer det over jeg ikke
> syntes om, men siger ikke at folk ikke skal skrive om det. Smag
> og behag er forskellig.

Hvordan finder du ud af at du ikke synes om det, hvis du ikke læser
det??

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-02 06:13

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:e6h43a.ag5.ln@news.4952.dk...
> "alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i

> Hvordan finder du ud af at du ikke synes om det, hvis du ikke læser
> det??
__________

Prøv evt. at tage 1. klasse om igen, da vil du helt sikkert kunne lære
hvordan du gør.
Mit forslag til dig er: Læs evt. overskriften og spørg dig selv om det har
din interesse. Og forøvrigt så skriver man ikke med sut i munden, vel ?l.

Fra : Emil Rune

Dato : 30-01-02 00:28

> [...]
> din interesse. Og forøvrigt så skriver man ikke med sut i munden, vel ?l.

Hold nu din kæft Åge....Du er efterhånden ved at være EKSTREMT belastende at
høre på!

Uvenlige hilsner
Emil

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 30-01-02 01:19

> Hold nu din kæft Åge....Du er efterhånden ved at være EKSTREMT belastende
> [...]

Personligt ser jeg intet problem i at Åge og Alice skriver om dansktop,
eftersom denne gruppe ikke kun omfatter pop, rock og andet moderne musik.
Der skal vel være plads til alle, men kunne man ikke bede Åge - i venlige
toner - om at lave en klar og tydelig subjectline, hvori der advares mod
indhold, som ikke nødvendigvis er af almen interesse? Bare et forslag.

Venlige hilsner
Ulrik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-02 06:29

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a37e5v$c5s$1@sunsite.dk...

> toner - om at lave en klar og tydelig subjectline, hvori der advares mod
> indhold, som ikke nødvendigvis er af almen interesse? Bare et forslag.
>
> Venlige hilsner
> Ulrik
_____________
Tak for dit forslag Ulrik. Du mener vel noget i retning af når der der på
franskbrød kan stå "Kan indeholde stråforkorter" eller så`n noget formoder
jeg, en slags advarsel. Jeg skal prøve om jeg kan finde på noget.
Men hmmmm. hvis nu der står SUPER CD MED KANDIS, altså så ved man da godt
hvad det drejer sig om, ikke. Er det ikke advarsell nok til dem dem som kan
lide tæppebankermusik. Behøves det være tydeligere, Ulrik ?. - Nu er der jo
forøvrigt nok også lige såmange til hver slags musik her i gruppen.
Tæppebankerfolket skriver bare meget mere. Tror du ikke ?

Hilsen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 30-01-02 10:21

> [...]
> forøvrigt nok også lige såmange til hver slags musik her i gruppen.
> Tæppebankerfolket skriver bare meget mere. Tror du ikke ?

Jeg synes en sådan subjectline er fin. Nej, jeg tror ikke der er lige mange
til hver genre herinde. Jeg har kun bemærket dig og Alice til i venlige
toner om dankstop ligesom dødsmetal ganske sjældent bliver berørt.

/Ulrik

Fra : Troels

Dato : 30-01-02 16:24

> Jeg synes en sådan subjectline er fin.

Ja, bortset fra at det hele er skrevet med stort. Så meget vigtigere end
andres beskeder er Åges altså heller ikke....

/Troels

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-02-02 15:18

> Nu er der jo forøvrigt nok også lige såmange til hver slags
> musik her i gruppen. Tæppebankerfolket skriver bare meget mere.
> Tror du ikke ?

Nej...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-01-02 16:33

Ulrik Lauritzen wrote:

> [...]
> toner - om at lave en klar og tydelig subjectline, hvori der advares mod
> indhold, som ikke nødvendigvis er af almen interesse? Bare et forslag.

Ganske enig.
Man kunne måske ønske sig at Åge's indlæg var lidt mindre præget af
udokumenterbart dansktop-propaganda men det er så hvad det er. Det vel stdaig
en slags musik.
Det med subject kan vel være ligegyldigt. Så snart man ser afsenderen er "Åge
Halldorsen" så ved man hvad der står

/Robert

Fra : HALLUM

Dato : 30-01-02 16:41

> Det med subject kan vel være ligegyldigt. Så snart man ser afsenderen er
"Åge
> Halldorsen" så ved man hvad der står
>
> /Robert

Kan du så ikke bare "bloker afsender" ?
Det giver f.eks Outlook Express mulighed for !
Så er du jo over den hurdle.

Fortsat god dag. mvh. Hallum

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-02-02 15:17

> [...]
> og tydelig subjectline, hvori der advares mod indhold, som ikke
> nødvendigvis er af almen interesse? Bare et forslag.

Nu handlede det indlæg fra Åge, som Emil reagerede på, jo ikke om
musik. Indlægget lød i sin helhed som følger:

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-01-02 13:54

> [...]
der
> er noget nyt - eller smid et emne til debat.

Jeg synes man skulle vente med at skrive indtil den genre kommer med noget
nyskabende og ikke bare de samme 3 akkorder i en ny rækkefølge. Når
dansktopgenren formår at forny sig vil det virkelig være en nyhed der kunne
diskuteres. Indtil da kan man jo nøjes med at sætte en gamme plade på
repeat.

Michael
--
----
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-02-02 15:11

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i

> [...]

Det gør en del herinde hele tiden. Informationen går i hovedtræk ud
på at det er dræbende kedeligt. Men du har ret, der kan ikke
advares kraftigt nok.

Ja, det gør der jo også indenfor gørtlerfaget.

Tænk, her gik jeg og troede at det var country - ikke schläger-
musik?

> Jeg synes man skulle vente med at skrive indtil den genre
> kommer med noget nyskabende og ikke bare de samme 3 akkorder i
> en ny rækkefølge.

Rolig nu! Det er *ikke* på grund af de samme 3 akkorder i samme
rækkefølge at schläger- og anden dansktopmusik er dødfødt - grunden
er at det indspilles totalt uden følelse, musikindlevelse og det vi
populært kender som nosser i musikken.

3-akkords melodier er jo bl.a. kendt fra blues-musik, og her sker
der da stadig noget i ny og næ

> Når dansktopgenren formår at forny sig vil
> det virkelig være en nyhed der kunne diskuteres.

Problemet er (og dette er ikke sagt i sjov), at i det øjeblik ville
musikken ikke være dansktop. Det er jo prøvet i ny og næ, hvor en
seriøs plade er blevet "testet" på dansktoppen (fx Sebastian) og
det er aldrig gået godt. Dansktopfolket kræver den samme lyd, den
samme måde at synge på, den samme tøjstil og det samme fjogede
scene-grin, ellers gider de ikke.

> Indtil da kan man jo nøjes med at sætte en gamme plade på repeat.

Det er jo også det pladeselskaberne gør med CD-trykken når vi taler
dansktop.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-02-02 17:09

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:51sg3a.9t1.ln@news.4952.dk...
> "Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i

> Problemet er (og dette er ikke sagt i sjov), at i det øjeblik ville
> musikken ikke være dansktop.
SVAR: Helt rigtig - det kunne jeg selv have skrevet - dog ser jeg det ikke
som et problem. Det er nærmere Bjørn som er et problem.

Det er jo prøvet i ny og næ, hvor en
> seriøs plade er blevet "testet" på dansktoppen (fx Sebastian) og
> det er aldrig gået godt.
SVAR: Korrekt, det er prøvet før. Men nu vil jeg godt nok liiiige anfægte
din betegnelse af Sebastians musik som værende mere seriøs end
dansktopmusikken. Kun hvad teksterne angår er der selvfølgelig dybere
mening med hans budskab. Jeg gider bare stort set bare ikke at høre på
budskaber i musik-teksterne. Synes ikke at det hører hjemme i musik. Det
hører hjemme i debatprogrammer i tv (skråstreg) radio. I hvertfald ikke i
dansktopmusik.

Dansktopfolket kræver den samme lyd, den
> samme måde at synge på, den samme tøjstil og det samme fjogede
> scene-grin, ellers gider de ikke.
SVAR: Næsten korrekt. I hvert fald hvad angår lyd. Men i stedet for pr.
automatik at mene at dansktopmusik er så ens, så prøv dog at lytte til det
og hør at det faktisk er ret forskelligt. Vindstyrke 15 er på listen med
spillemandsmusik - Peter West og Kim Og Drengene og Country Lise og
Cotryexpressen er alle 4 på listen med traditionel country. (Ja, den flyder
helt over af country i øjeblikket) Og country er da temmelig forskelligt fra
spillemandsmusik, skulle jeg da mene. Så deetttttt.......

Hilsen Åge
(Dansktoppen: Nu er toppen nået - ikke bunden)

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-02-02 18:07

> SVAR: Helt rigtig - det kunne jeg selv have skrevet - dog ser
> jeg det ikke som et problem.

I så fald kan man jo heller ikke (som du ellers plejer at gøre dig
til talsmand for) tale om, at dansktoppen afspejler dansk musik,
men blot en enkelt lille afkrog af samme.

> Det er nærmere Bjørn som er etproblem.

z......

> Det er jo prøvet i ny og næ, hvor en

> SVAR: Korrekt, det er prøvet før. Men nu vil jeg godt nok
> liiiige anfægte din betegnelse af Sebastians musik som værende
> mere seriøs end dansktopmusikken.

Jamen sådan er det nu, hvad enten du kan lide det eller. Sebastian
har i hele sin lange karriere været nyskabende indenfor dansk
musik, og det er da klart mere seriøst end at indspille Lille
Sommerfugl på samme måde for 10. gang.

> Jeg gider bare
> stort set bare ikke at høre på budskaber i musik-teksterne.

Jamen det er da en ærlig sag.

> Synes ikke at det hører hjemme i musik.

Jamen så skulle du jo nøjes med at høre instrumentalmusik!

> Det hører hjemme i debatprogrammer i tv (skråstreg) radio. I
> hvertfald ikke i dansktopmusik.

Aha! Du kan altså ikke lide John Mogensen og lignende?

> [...]

> for pr. automatik at mene at dansktopmusik er så ens, så prøv
> dog at lytte til det og hør at det faktisk er ret forskelligt.

Nej - regulær dansktopmusik har i det store hele samme lyd, og den
er i øvrigt ikke særlig god.

> Vindstyrke 15 er på listen med spillemandsmusik

At der sniger sig lidt spillemandsmusik (eller plagiat af samme)
ind på dansktoppen, gør ikke dansktopmusik bedre - det *kunne* dog
gøre selve programmet lidt bedre.

> [...]
> country i øjeblikket) Og country er da temmelig forskelligt fra
> spillemandsmusik, skulle jeg da mene. Så deetttttt.......

Problemet er (som tidligere anført), at de dansktoporkestre der
spiller countrynumre, gør det på dansktop-maner, hvilket jo netop
gør at det *ikke* mere er traditionel country.

Fra : Highlander

Dato : 03-02-02 19:49

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spiller countrynumre, gør det på dansktop-maner, hvilket jo netop
> gør at det *ikke* mere er traditionel country.

Derfor er det Åge siger mere et udtryk,
for hvad han kan lide,
end noget han ved noget om.
Ikke en gang musikalsk indsigt er kommet forbi i hans "anmeldelser".