Hvordan få jeg det her til at virker
Fra : rrn@rrn.mine.nu

Dato : 26-01-02 15:44

Hvordan få jeg 2 webserver til at kører bag en firewall på kun et
ip-nummer ???

Det skal begge bruge port 80

Hvilke produkt , herunder software skal jeg bruge ???

Og hvordan gør jeg det ???

På forhånd tak

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-02 15:55

<rrn@rrn.mine.nu> skrev i en meddelelse
> Hvordan få jeg 2 webserver til at kører bag en firewall på kun et
> ip-nummer ???
> Det skal begge bruge port 80
> Hvilke produkt , herunder software skal jeg bruge ???

Du skal bruge en lag7-router der kan sortere forespørgsler på baggrund
af indholdet i GET.
Dvs www.xx.dk/* sendes til maskine1:80 og www.yy.dk/* sendes til
maskine2:80 (alternativt maskine1:81)

Den er dog ikke billig

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : rrn@rrn.mine.nu

Dato : 26-01-02 17:13

On Sat, 26 Jan 2002 15:55:02 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

><rrn@rrn.mine.nu> skrev i en meddelelse
>
>Du skal bruge en lag7-router der kan sortere forespørgsler på baggrund
> [...]

Tak skal du have , så ved jeg hvilke vej jeg skal gå

Med venlig Hilsen

René Nielsen

http://safehouse.mine.nu , her finder man hver dag nyheder og nyt indenfor:
jobs, finans, avis, sikkerhed, it , jura , hardware, linux, asp, perl , cgi
html, mac, sport, ringetoner, logoer, og de bedste søgemaskiner

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-01-02 23:57

<usenet@makr.dk> wrote:

>Du skal bruge en lag7-router der kan sortere forespørgsler på baggrund
> [...]

Prisen på Apache og ProxyPass er nær 0 kr. Og i øvrigt en glimrende og
velfungerende løsning på fx ADSL-forbindelser (da trafikken på den
ikke vil komme tæt på det maksimale på lokalnetværket).

--
- Peter Brodersen

Fra : rrn@rrn.mine.nu

Dato : 27-01-02 02:52

On Sat, 26 Jan 2002 23:57:13 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Prisen på Apache og ProxyPass er nær 0 kr. Og i øvrigt en glimrende og
>velfungerende løsning på fx ADSL-forbindelser (da trafikken på den
>ikke vil komme tæt på det maksimale på lokalnetværket).

kan det virke som nedetående ???

Ekstern (wan) | Intern net (lan)

    firewall ---- proxy server
    |     \
    | \
    |    (safehouse.mine.nu)
    |    port 80 Webserver B

Ja jeg ved godt at apache kan løs problem, men jeg kunne tænke mig
om der findes andre der kan , fordi jeg synes ikke rigtig at det
lykkes rigtig for mig .

Jeg har gjort som en skrev til og det var

Proxy server er sat såden :

<VirtualHost ip.adr. på webserver a>
SSLDisable
DocumentRoot /data/htdocs/den_danske_mamma
ServerName den_danske_mamma.safehouse.mine.nu
<IfModule mod_proxy.c>
ProxyRequests On
ProxyPass / http://danske_mamma.safehouse.mine.nu /
</IfModule>
</VirtualHost>

<VirtualHost ip.adr.på. webserver b>
SSLDisable
DocumentRoot /data/htdocs/safehouse
ServerName safehouse.mine.nu
<IfModule mod_proxy.c>
ProxyRequests On
ProxyPass / http://safehouse.mine.nu/
</IfModule>
</VirtualHost>

Er det rigtig eller har jeg gjort noget forket ???

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-02 03:32

On Sun, 27 Jan 2002 02:52:04 +0100, "rrn@rrn.mine.nu"
<rrn@rrn.mine.nu> wrote:

>ServerName den_danske_mamma.safehouse.mine.nu
>ProxyPass / http://danske_mamma.safehouse.mine.nu /

Du risikerer at ryge "ud og ind igen", og således ramme den samme
server. Det burde ovenstående også vise - altså, hvis nogen rammer det
hostnavn, så skal webserveren forsøge at få fat i det hostnavn,
hvilket vil være sig selv.

Du skal bare ProxyPass'e til lokalnet-adressen, fx:

ProxyPass / http://192.168.1.40/

.... eller hvad den anden maskines adresse er på lokalnettet. Hvis den
anden maskine tillige også har flere virtual hosts, må du oprette en
host-fil på den første computer, så du kan lave passende proxypass'es,
fx:

ProxyPass / http://detandetdomain.lan/

ProxyPass / http://dettredjedomain.lan/

.... og så lade detnadetdomain.lan og dettredjedomain.lan pege på
192.168.1.40 (eller hvad lokal-IP'en for den anden maskine er). Den
anden maskine skal så selvfølgelig ha' de navne sat op som ServerName
eller ServerAlias i de virtual host blocks.

--
- Peter Brodersen

Fra : rrn@rrn.mine.nu

Dato : 27-01-02 17:23

> [...]
>anden maskine skal så selvfølgelig ha' de navne sat op som ServerName
>eller ServerAlias i de virtual host blocks.

Tak for hjælpen , jeg skylder dig en tjeneste .

Nu kører det bare da ud af. Det tog lidt tid for mig at forstå men man
kan jo ikke altid være så hurtig.

Jeg kan kun sige mange tak. Dejligt at du kunne hjælpe mig med det
problem.

Nu skal jeg bare ud og hentede en del server hjem så jeg kan få den
tjeneste op og kører

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-01-02 16:19

<rrn@rrn.mine.nu> wrote in message

> Hvordan få jeg 2 webserver til at kører bag en firewall på kun et
> ip-nummer ???
>
> Det skal begge bruge port 80

Hvad er det du ønsker at opnå?
Hvis du har råd til 2 webservere har du vel også råd til at få en
forbindelse med mere end eet ip nr? :)

/Dennis

Fra : rrn@rrn.mine.nu

Dato : 26-01-02 17:22

On Sat, 26 Jan 2002 16:18:55 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

><rrn@rrn.mine.nu> wrote in message

>Hvad er det du ønsker at opnå?
>Hvis du har råd til 2 webservere har du vel også råd til at få en
>forbindelse med mere end eet ip nr? :)
>
>/Dennis

Det er ganske rigtig , men den løsning kendte jeg godt , og det var
ikke den jeg var ude efter.

Jeg ved også godt at det kan lade sig gør med Load Balancing. Men det
er hellere ikke det jeg leder efter.

Og til din infomation , så har jeg 6 stor server stå . Men de skal
stadigvæk gerne kunne kører igennem et ip-nummer.

Men det jeg er ude efter er nå en skrive i sin browser
http://den_danske_mamma.safehouse.mine.nu så ryger vedkommen over på
en anden server. Som ta´ sig af alle søge job. Istedfor for at bruger
at main server http://safehouse.mine.nu

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-01-02 18:10

> [...]

> http://den_danske_mamma.safehouse.mine.nu så ryger vedkommen over på
> en anden server. Som ta´ sig af alle søge job. Istedfor for at bruger

Så er det du er ude efter nok som der er en der har skrevet i en anden
gruppe Apache's proxy funktion (eller en hvilken som helst anden http proxy
server)

/Dennis