Et hurtigt råd...
Fra : Martin K

Dato : 26-01-02 13:15

Hej gruppe

Jeg har et lille vurderingsproblem, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg
står over for en udskiftning af mit grafikkort, men jeg ved ikke helt
hvilket det skal være... jeg har dog fundet ud af noget. Det skal være
endten:
- Asus GeForce 2 GTS m. 32 mb ram.
- Asus GeForce 2 MX 400 m. 64 mb ram.
Hvilket et af disse kort får man mest power ud af? Eller måske andre har
nogle bedre forslag (det må helst ikke koste over 1000 kr.). Sagen er den,
at det ene kort har 32 mb ram, mens det andet har 64. Alligevel har jeg fået
fortalt at et GTS er langt bedre (ca. 75% hurtigere). Hvilket skal jeg
vælge? Det skal primært benyttes til noget billedebehandlig og selvfølgelig
noget spilleri... Er det overkill at købe Asus, for det er vel det bedste...

Det skal køre i følgende maskine:
- AMD K6-2 400 MHz
- 384 Mb Ram
- 10,1 Gb IBM disk
+ en masse andet gøgl som brænder mv.

Pt. kører maskine med Win98, men efter køb af grafikkort, regner med at
svine den til med WinXP

På forhånd tak.

--
Martin K

Fra : Per Larsen

Dato : 26-01-02 14:09

Geforce 2gts er det hurtigste, selvom der er mindre ram på,
det kan være stortset ligemeget hvilket mærke du køber, alle kortene er
stortset ens, det er kun hvis du OC der kan forekomme forskelle.

-Per

Fra : Madsen

Dato : 26-01-02 14:22

On Sat, 26 Jan 2002 13:15:24 +0100, "Martin K"
<kirschmeyer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>noget spilleri... Er det overkill at købe Asus, for det er vel det bedste...

GTS kortet er langt det bedste. Et MX kort er en billig og skrabet
model uanset hvor mange MB det så har.

Men bortset fra det, så er de begge gode kort.

Mvh Madsen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 26-01-02 14:26

Martin K wrote:

> [...]
> men jeg ved ikke helt hvilket det skal være... jeg har dog
> fundet ud af noget. Det skal være endten:
<snip>

Vælg GTS'en, MX400 er en seriøst forkrøblet chip.

> [...]
> - 10,1 Gb IBM disk
> + en masse andet gøgl som brænder mv.
>
> Pt. kører maskine med Win98, men efter køb af grafikkort,

XP vil dræne din maskine for resourcer hurtigere end du kan nå
at sige monopolkapitalisme, hold dig hellere til 98 - hvis det
er den første udgave du har, kan du altid prøve at finde en
SE'er et sted.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Arne

Dato : 26-01-02 22:05

Hvad er det for noget sludder - ved du overhovedet hvad du snakker om ?
XP er stabilt - det er windows 98 ikke - muligvis er WIN98 hurtigere til
spil på en
given hardware - men langt mere ustabilt - hvad er bedst ?

Eivind

Manden spurgte om grafikkort - ikke om styresystemer - skal vi ikke også ha
at vide hvad du stemte til valget ?

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 26-01-02 22:13

Arne wrote:

> Hvad er det for noget sludder - ved du overhovedet hvad du
> snakker om ?

a.

> XP er stabilt - det er windows 98 ikke - muligvis er WIN98
> hurtigere til spil på en
> given hardware - men langt mere ustabilt - hvad er bedst ?

Faktum er at XP, hvor stabilt det end måtte være, sluger
systemresourcer i en grad som en K6-2 400 vil have svært ved at
kapere. Definitionen af "langt mere" kunne vi sagtens diskutere
i et par år, men jeg gider ikke.

> Eivind

- der helt klart skulle lære lidt om citatteknik, klipning og
høflighed.

> Manden spurgte om grafikkort - ikke om styresystemer - skal vi
> ikke også ha at vide hvad du stemte til valget ?
<snip>

"Manden", jeg ville hellere kalde ham Martin, men sådan er vi så
forskellige, skrev:

"Pt. kører maskine med Win98, men efter køb af grafikkort,
regner med at svine den til med WinXP "

Jeg svarede til dette, at jeg mente det var en dårlig ide, hvis
du har et problem med at jeg svarer på andet end det der står i
subject-headeren, skal jeg med glæde finde dig en plads i mit
kill-filter.

Fra : Arne

Dato : 27-01-02 10:32

Hey

....høflig....

Høflighed og præcise svar er ikke altid forenelige...

....WIN XP + K6-400

Tja - vil nu også mene at et GFORCE2 GTS er lige i overkanten - men mindre
Martin overvejer at skifte bundkort snart.

....WIN XP

Men kør dog bare Linux - det fylder meget mindre og kører sikkert hurtigere.

.....kill filter ....

Sæt mig endelig på - så behøver du ikke høre mere fra mig af - og husk også
at trække gardinerne for hele dagen så der ikke slipper noget lys ind...

Eivind

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 27-01-02 15:51

Arne wrote:

> Hey
>
> ...høflig....
>
> Høflighed og præcise svar er ikke altid forenelige...

Enig.

> ...WIN XP + K6-400
>
> Tja - vil nu også mene at et GFORCE2 GTS er lige i overkanten -
> men mindre Martin overvejer at skifte bundkort snart.

Det er op til Martin...

> ...WIN XP
>
> Men kør dog bare Linux - det fylder meget mindre og kører
> sikkert hurtigere.

Ja.

> ....kill filter ....
>
> Sæt mig endelig på - så behøver du ikke høre mere fra mig af -
> og husk også at trække gardinerne for hele dagen så der ikke
> slipper noget lys ind...
<snip>

Nul, du er alt for interessant at diskutere med

Desuden er jeg sikker på mine potteplanter vil fortrække at få
lidt lys af og til...

Fra : Martin K

Dato : 27-01-02 16:39

Hejsa...

I mener altså at GTS'eren er det man skal satse på... tja, men så må man jo
gøre det, og nej bundkortet skal køre til maskinen dør om et par år!!!

Men XP... det kan da ikke være rigtigt at min maskine ikke kan køre det..
eller hva.?

Tak for alle henvendelser indtil videre...

--
Martin K

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 27-01-02 13:06

> XP vil dræne din maskine for resourcer hurtigere end du kan nå
> at sige monopolkapitalisme

He, he, he....

Fra : Chipmand

Dato : 27-01-02 02:52

On Sat, 26 Jan 2002 13:15:24 +0100, "Martin K"
<kirschmeyer@hotmail.com> wrote:
prøv at tjekke dette link jeg bruger selv et tnt m64 grafikkort i min
maskine.
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce2mx

Fra : Martin K

Dato : 28-01-02 21:32

Bare til orientering....

Jeg tror jeg har besluttet mig til hvilket kort det skal være...
Asus V-7700 GeForce 2 GTS Pure!

Tak til alle der har svaret

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 29-01-02 15:59

Hej igen...

Men hov, man kan jo ikke købe det der Asus V7700 GeForce 2 GTS Pure nogen
steder. Jeg har derfor set lidt på et Daytona Geforce2 Ti, 64MB DDR RAM,
TV-OUT, retail... men er det noget skod i forhold til V7700'eren...???

På forhånd tak.

--
Martin K