arteritis temporalis
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 26-01-02 10:35

Hej
Jeg har flere bindevævssygedomme Sarkoidose og Sjøgren Syndromet. Jeg har
igen igen haft det dårligt, mit syn er meget dårligt, jeg har en frygtelig
hovedpine, har ondt i alle muskler og led. Jeg har også noget andet med
synet. DEt er som om alting går ned af bakke. Bordet er skævt, gulvet,
jorden alt er skævt. og jeg er rimelig svimmel oven i, for ikke at tale om
min træthed. Mit syn er så dårligt nu at jeg når jeg færdes ude må bruge den
hvide stok. Jeg er ikke blind men stærkt svagtseende. På computerne her
bruger jeg luppen for synshandicappede og jeg kan skrive blindskrift så det
er ingen problem.
Min læge sige at han ved hjælp af min blodsænkning kan se at jeg har den
sygdom der hedder arteritis temporalis nu.
Men samtidig siger han at det er mig der forestiller mig at tingene står
skævt fordi jeg ikke vil være svimmel og min hovedpine stammer fra at jeg
prøver at se, så anstrenger jeg mit syn. Helt ærligt jeg fatter ikke en
brik, men en ting er sikkert, jeg ser skævt, jeg ser dårligt, jeg er
svimmel, træt og har mega ondt. Er der nogen der kender den sygedom
arteritis temporalis eller kan give mig et godt råd vil jeg bliver meget
glad.

Mange hilnser
Alice

Fra : Per S.

Dato : 27-01-02 23:58

Hej Alice,
Jeg har fundet et link på netdoktor, hvor du kan læse om Arteritis
temporalis / polymyalgi
Der står måske det du gerne vil vide.

Med venlig hilsen
Charlotte
--
www.heartnsoul.dk

Fra : Stefi Knold

Dato : 13-02-02 19:43

Hej Alice
> arteritis temporalis eller kan give mig et godt råd vil jeg bliver meget
> glad.
Jeg synes du skal prøve at kigge på www.gigtforeningen.dk de skriver om
sygdomme, og der kunne meget vel være nogle af deres medlemmer, der står i
samme situation.
Mvh
Stefi