Vask af hvalp
Fra : Peter Hansen

Dato : 26-01-02 10:28

Hej med jer.

Tak for en informativ nyhedsgruppe, den studerer vi meget grundigt.
Vores spørgsmål er. Vi har en hvalp af racen Amerikansk Cooker, der er 4
mdr. gammel, hvor tit må man vaske sådan en lille livlig krabat. Vi bor ude
på landet, så han kan godt blive beskidt ( Rigtigt grundigt endda ), når den
er ude og blive luftet. Hvilket vaskamiddel skal vi bruge ??

På forhånd tak

Peter Hansen

cfs4580@vip.cybercity.dk

Fra : Pia

Dato : 26-01-02 10:59

> er ude og blive luftet. Hvilket vaskamiddel skal vi bruge ??

Vand og ikke andet, ellers udtørres huden. I kan godt skylle mudder af, når
I kommer hjem. Hundeshampoo kan bruges et par gange om året MAX, eller hvis
den har rullet sig i noget ildelugtende. Shampoo kan købes hos dyrehandler
eller dyrlæge.

:Pia

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 26-01-02 11:08

Pia <x@x.com> wrote in message news:a2tub1$989$1@sunsite.dk...

> [...]
hvis
> den har rullet sig i noget ildelugtende. Shampoo kan købes hos dyrehandler

det er billigere hos matas

Fra : Pia

Dato : 26-01-02 11:20

> det er billigere hos matas

hundeshampoo? Eller almindeligt? Deres hud er ikke helt ligesom vores - det
skal være meget mildt

:Pia

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-01-02 11:43

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:a2tvj9$buc$1@sunsite.dk...

> hundeshampoo? Eller almindeligt? Deres hud er ikke helt ligesom vores -
det
> skal være meget mildt

Alm. hårshampoo til mennesker er fint nok blot det fortyndes op og skader
ikke hundens pels under det årlige julebad.

Ellers indeholde hundeshampoo olier som skulle gavne pelsen og gøre den
blank.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 26-01-02 13:24

Pia <x@x.com> wrote in message news:a2tvj9$buc$1@sunsite.dk...

> hundeshampoo? Eller almindeligt? Deres hud er ikke helt ligesom vores -
det
> skal være meget mildt
>
> :Pia

jeg har købt hundeshampoo i matas og det var en del billigere end hos
dyrehandleren og jeg tror da at det er mindst lige så godt matas plejer da
ikke at sælge dårlige produkter efter hvad jeg ved om det er ikke den
store videnskab jeg tror også man kan bruge noget børneshampoo ,jeg vasker
kun min hund når han har rullet sig i noget ækelt ,ellers bliver resten af
skidtet jo klappet og kælet af

Fra : Pia

Dato : 26-01-02 11:23

P.S. - vi har en flaske, som er koncentreret, dvs den skal blandes med vand
inden man kommer den på. Hunden er nu 14 måneder og jeg vil tro jeg har
shampoo nok til han bliver 3-4 år...

:Pia

Fra : lillian

Dato : 26-01-02 12:12

"Peter Hansen" skrev d. 26-01-02 10:28 dette indlæg :
> [...]
4
> mdr. gammel, hvor tit må man vaske sådan en lille livlig krabat. Vi

Hej Peter Hansen.

Jeg opdrætter Lhasa Apso & Shih-Tzu.
Mine hvalpe køber får et video bånd med vask og føn
samt foderpland .
Du må spørge der vor hvalpen er opdrættet, om Shampo og pleje af pelsen.

lillian

http://www.kandu.dk/

Fra : Coppi

Dato : 26-01-02 21:40

Hej Peter.
Jeg er nu ligeglad med, at de andre skriver du skal bruge shampo fra Matas.
Jeg har altid brugt medicinsk shampo fra Kate Winther,den kan købes hos
dyrehandleren.
Efter min erfaring, den bedste.Godt nok ikke billig,men utrolig drøj.
Det bedste er at de bliver meget flotte og blanke.

coppi

Fra : Heidi

Dato : 27-01-02 06:47

"Coppi" <annie321@worldonline.dk> wrote in message news:<EwE48.5960$Eu2.723537@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> Efter min erfaring, den bedste.Godt nok ikke billig,men utrolig drøj.
> Det bedste er at de bliver meget flotte og blanke.

Hvis man vil skåne hundens hud, kan man vaske hunden i en opløsning af
sæbespåner og lunkent vand. Fedtinholdet i spånerne gør, at huden ikke
tørrer ud. Spånerne skal være helt opløst, før de masseres ind i
pelsen, og opløsningen skal skylles grundigt ud. Min opdrætter
anbefalede mig dette, da jeg købte en af westierne, som jo bekendt er
i risikogruppen mht. dårlig hud. Jeg har i øvrigt aldrig haft
hudproblemer på mine westier.

Fra : Johnny Kiim

Dato : 27-01-02 13:26

Hej Peter!

Jeg spurte min dyrlæge, hvordan med vaske, hvor tit.
Han sagde at man uden problemer kunne vaske sin hund hver uge, hun og pels
vil faktisk have ganske godt af det.
Jeg får ikke vasket mine hund så tit, men skulle måske.
Efter et bad virker de ganske tilfredse med både pels og hud. Min ene hund
er en tæve på 12 år, som har tildens til tør hud, derfor er bad godt, det
gør at huden ikke klør.

Jeg har god erfaring med at bruge natusan babyshampoo, som heller ikke gør
ondt at få i øjne, hvis de ved et uheld får det.

Hilsen
Ena.

Fra : Doggy

Dato : 27-01-02 19:17

Hej Peter

Du kan vaske din hund ligeså tit du synes det er nødvendigt. Der er altså
ikke nogen,hverken mennesker eller hunde det tager skade af at blive
vasket. Hundes pels er lavet af det samme som vores hår,og hvor mange af os
kunne tænke sig kun at vaske hår et par gange om året ?

Hvis din hund har sart hud kan du få en speciel medicinsk shampoo, ellers
vil jeg anbefale produkter fra Kataya (har en side på nettet).Hvis du kommer
til Sverige kan du købe pelsplejeprodukter noget billigere end i Danmark.

Hilsen

Merete