Råd ved køb af campingvogn
Fra : Anja

Dato : 26-01-02 02:45

Vi er et ungt par der har besluttet os for at investere i en campingvogn.
Vi håber at vi kan bruge denne ng til at drage nytte af, nogle af jer
garvede campisters erfaringer....

Vi er begge vokset op i "campingkulturen" og har de sidste mange somre
camperet i telt, så at det er den rigtige ferieform for os, det er vi ikke i
tvivl om.
Den skal være passende størrelse til 2 pers. og kunne bruges både sommer og
vinter (skiferie).

Jeg har en hel række spørgsmål som jeg håber at i vil komme med nogle
kvalificerede bud på....

1)Da det selvfølgelig vil være billigst at købe en brugt, går mit spørgsmål
ud på, hvor ny campingvognen skal være for at den er ordenligt isoleret.

2)EL eller gas varme?

3)Skal den altid synes ved ind/om-registrering?
Skal den synes senere?

4)Købe privat eller hos forhandler (evt. i tyskland)

5)Størrelse?

6)+ alle de erfaringer i mener vi kan drage nytte af......

Venlig hilsen
Anja

Fra : Tommy Hansen

Dato : 26-01-02 14:43

> [...]
> tvivl om.
> Den skal være passende størrelse til 2 pers. og kunne bruges både sommer

Jeg synes en vogn på 5.0 meter (indvendig) med fransk dobbeltseng/toilet i
den ene ende og rundsidegruppe i den anden er den bedste til to. Her får man
som regel også et dejligt stort og brugbart køkken.
Vi har selv en Knaus Sudwind 495TF fra 1998 som opfylder vores krav både
sommer og vinter.

> [...]
spørgsmål
> ud på, hvor ny campingvognen skal være for at den er ordenligt isoleret.

Se ovenstående eller gå efter vogne der er 3-5 år gamle og i kendte mærker.

> 2)EL eller gas varme?

Så absolut gas - gerne kombineret med en el-patron ( fåes både til
centralvarme og blæservarme). Hvis I skal campere om vinteren i fjeldene i
Norge eller Sverige, så vil jeg anbefale centralvarme og her er den bedste
vogn en Kabe.
Ellers er blæservarme rigeligt godt til vintercamping herhjemme. Vi har
klaret minus 15 grader i vores uden problemer.

> 3)Skal den altid synes ved ind/om-registrering?

Alt efter alder - ja.

> Skal den synes senere?

Kun ved salg. Man har, mig bekendt, ENDNU ikke indført periodisk syn på
campingvogne.

> 4)Købe privat eller hos forhandler (evt. i tyskland)

Køb hvor du synes du får et godt tilbud, men lad vognen fugtteste hos en
forhandler før køb.

> 5)Størrelse?

Se herover.

> 6)+ alle de erfaringer i mener vi kan drage nytte af......

Prøv at besøge nogle af de private internetsider om camping. Der øser folk
ud af deres erfaringer. Jeg har link til de fleste på min side på
http://home13.inet.tele.dk/kth

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : Anja

Dato : 27-01-02 19:58

Tusinde tak for de gode råd...

Venlig hilsen
Anja

Fra : Harald Poulsen

Dato : 25-04-02 09:06

hvis du skulle være interesseret har jeg en adria 400imv til 6500kr MED
PLADER og skal IKKE SYNES MED GASVARME/KØKKEN

--
Med Venlig Hilsen
Harald@Poulsen.mail.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 25-04-02 12:30

Harald Poulsen wrote:

> hvis du skulle være interesseret har jeg en (reklame fjernet)...

Jeg byder to skumbananer og i tilgift en flødebolle - men kun hvis
forteltet er som nyt

Hvis du vil have mere, er der bedre chancer i
news:dk.marked.privat.camping - hvor alle indlæg vedrørende
køb/salg/bytte hører til.

Endelig, er det et indlæg fra januar måned du svarer lidt sent på...

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Se http://usenet.dk for at få mere at vide om, hvordan man bedst bruger