Er Athlon XP bagud kompatibel??
Fra : G. Nielsen

Dato : 25-01-02 23:15

Jeg har investeret i en Athlon XP 1600+ processor, men har et problem.

Mit bundkort understøtter denne processor, når det får en BIOS opgradering,
men for at opgradere BIOS'en skal jeg jo have en kørende maskine.

Mit spørgsmål er:

Vil min XP processor kunne køre som en Thunderbird indtil jeg får opgraderet
BIOS?

Eller bliver jeg nødt til at låne en ældre AMD processor, opgradere, og
derefter installere XP'en?
Andre muligheder?

På forhånd tak!!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-01-02 23:54

G. Nielsen skrev:

>Andre muligheder?

Det er ikke sådan at du skal opdatere BIOSen i ren DOS? Det skal jeg
med mit (godt nok ikke helt nye) Asus P5A-motherboard.

Hvis det er tilfældet, så er det jo ikke noget problem for dig.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Flare

Dato : 26-01-02 00:57

> Det er ikke sådan at du skal opdatere BIOSen i ren DOS? Det skal jeg
> med mit (godt nok ikke helt nye) Asus P5A-motherboard.
>
> Hvis det er tilfældet, så er det jo ikke noget problem for dig.

Nu må du undskylde mig...Men hvordan faen skal manden boote op ...i what
ever...dos / win hvis computeren ikke kan starte fordi motherboardet ikke
understøtter hans CPU?

Det her er hvad jeg kunne finde. Ved ikke helt hvad man kan udlede af det.
--------
Other than that, providing a motherboard can support the necessary
multipliers (up to 11.5 for the XP1800+), any current Socket A motherboard
should be XP-compatible. It may require a BIOS change to support the
multiplier, however, so it's best to check with manufacturers' Web sites.

--------

Men jeg tror ikke jeg vil satse på det...

Anders

Fra : Hans

Dato : 26-01-02 01:42

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> should be XP-compatible. It may require a BIOS change to support the
> multiplier, however, so it's best to check with manufacturers' Web sites.

Ovenstående siger os kun, at den nye cpu ikke vil køre med den rigtige
hastighed indtil bios'en bliver opgraderet. Det betyder ikke at cpu'en ikke
vil starte, og der er derfor intet til hinder for at en ny bios kan
indlæses.
mvh
Hans

Fra : Chingachgook

Dato : 26-01-02 01:55

Du kunne jo også opdaterer din BIOS _inden_ du skifter CPU Du siger slev
du har en Thunderbird der skal udskiftes, men du har (endnu) ikke sagt om
den ér udskiftet, eller om det er et helt nyt bundkort
Det tager din computer _ikke_ skade af!!!

//Chingachgook

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 26-01-02 12:07

Jeg har selv en xp1600+ på et gigabyte 7dxr byndkort. Det er først bios f7
som understøtter xp processorer. Jeg lånte en gammel duron da jeg skulle
opgradere biosen. Men - jeg har faktisk prøvet at starte med xp processoren
og en ældre bios, og her startede den fint, men skrev noget med amd 1400
processor.

Så min konklusion - efter næsten at have prøvet det, jeg flashede ikke
biosen - er at du godt kan gøre det.

Mhv. Kasper