Syg PC..
Fra : [ · B@CHFiRE · ]

Dato : 25-01-02 16:43

Hej Folkens,

Jeg har fået en PC, som jeg skal kigge på (reperere.. Staves det så'n..?!).
Der sker ikke meget når man tænder den. Det eneste der sker er, at der
kommer en masse farvede "blokke", og underlige tegn på skærmen, og nogle af
dem blinker. Flot billede.. Den kommer ikke engang med det famøse "bip". Kun
disse underlige tegn. Her er hvad jeg har prøvet:

· tage indstikskortene ud, et for et (undtagen grafikkort, i første omgang).
· tage drevene fra, et for et (floppy, hd og cdrom).
· prøvet ram'en (1x128Mb PC133) i alle tre sokler.
· prøvet uden ram. ingen bip lyde, og intet billede.
· prøvet grafikkortet (S3 Virge - PCI) i alle PCI slots. kun
billede på skærmen i de to øverste slots.
· prøvet med et AGP grafikkort (Matrox G400). intet billede.

Bundkortet er et Asus P5A. CPU'en er en AMD K6-2.

Kan jeg drage den konklusion, at det er enten CPU'en, bundkortet eller
BIOS'en der er sygt? Eller er der noget jeg har overset? Nogle forslag til
hvad jeg kan prøve?

--
Brian J. Nielsen · Registered Linux User # 252648
[ 1.4GHz · 60Gb · 512Mb · 12x10x32 · G400DH ]

Fra : danni plougmann

Dato : 25-01-02 17:29

prøv at tage cpu'en af bundkortet også sætte den i igen
jeg har haft lign oplevelse med underlige farver og tegn farver på
skærmbilleder. grunden var at min slot 1 cpu havde rystet sig løs fra soklen
under en køretur.

reperere staves vist nok reparere

Mvh danni

Fra : [ · B@CHFiRE · ]

Dato : 25-01-02 19:29

Hej Danni,

Jeg har også prøvet med CPU'en ude, og derefter også med den i, igen - og
det er stadig det samme. Men takker for forslaget.

Her er en lille opdateret "prøve-liste":

· Tage indstikskortene ud, et for et (undtagen grafikkort, i første omgang).
Ingen forandring.
· Tage drevene fra, et for et (floppy, hd og cdrom). Ingen forandring.
· Prøvet RAM'en (1x128Mb PC133) i alle tre sokler. Ingen forandring.
· Prøvet uden RAM. Ingen bip lyde, og intet billede.
· Prøvet grafikkortet i alle PCI slots. Kun billede på skærmen i de to
øverste slots.
· Prøvet med et andet PCI grafikkort, i alle PCI slots. Intet billede.
· Prøvet med et AGP grafikkort (Matrox G400). Intet billede.
· Prøvet uden mus. Ingen forandring.
· Prøvet uden tastatur. Ingen forandring.
· Prøvet med anden skærm. Ingen forandring (stadig samme billede).
· Prøvet uden skærm. Antagelig ingen forandring, da den stadig ikke bipper.
· Har prøvet begge PCI grafikkort i anden PC. Begge kort virker.
· Prøvet uden CPU (!!). Før (med CPU): billede. Efter (uden CPU): intet
billede, ingen biplyde.

Jeg tror sgu ikke, jeg kan gøre mere.... Tror det er enten CPU eller
bundkort (BIOS..?)..

Fra : Erik G Christensen

Dato : 25-01-02 20:13

"[ · B@CHFiRE · ]" wrote:
> Her er en lille opdateret "prøve-liste":

Bravo, virkelig en engageret beskrivelse.
Er gemt under "real aktion", i mit netscape dir

Men bør nok alligevel foreslå dig bruge usenet/citatteknik,
så du fremover har mulighed for at overholde netettikette,
og selvom jeg også synes det er bøvl mange steder,
men det er -desværre- en nødvendighed,
hvis du vil refere(s) korrekt...

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Hanzen

Dato : 26-01-02 21:11

"danni plougmann" <danni.plougmann@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har haft lign oplevelse med underlige farver og tegn farver på
> skærmbilleder. grunden var at min slot 1 cpu havde rystet sig løs fra

Nej.. reperere staves reperere.
Det han skal gøre med PC'en staves derimod reparere.
--
hilzen
Hanzen

Hvorfor kan kvinder ikke lære at slå toiletbrædtet op når de er færdige?

Fra : Kalle

Dato : 26-01-02 22:17

Har du prøvet at boote fra diskette?
Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : [ · B@CHFiRE · ]

Dato : 27-01-02 01:22

Hejsa,

Så langt når den ikke.. Der er heller ikke lys i keyboardet.. Desuden når
den der flippede skærm at komme frem, næsten inden man har fået fingeren fra
power knappen..