Skal - skal ikke?
Fra : Olsen

Dato : 25-01-02 15:41

Har lige købt en ny Amitech PC og blev tilbudt en forsikring på 4 år i
forretningen, men er den nu nødvendig?? Hvad mener I?? (Skal bestemme mig
senest mandag d. 28. jan)

Tak for svar.

MVH

Ole Bay Olsen

Fra : Thomas Larsen

Dato : 25-01-02 15:52

Nej det er ikke nødvendig. da om et 1 år er den forældret og der skal noget
nyt til.

Mvh
Thomas

Fra : Martin K

Dato : 25-01-02 16:09

Endelig ikke... det ville være vandvittigt!!!

--
Martin K

Fra : CRH

Dato : 25-01-02 16:39

> Endelig ikke... det ville være vandvittigt!!!
>
> --
> Martin K

Der er allerede 2 års garanti

Carsten

Fra : Henning

Dato : 25-01-02 17:55

On Fri, 25 Jan 2002 16:39:07 +0100, "CRH" <crh@sprit.dk> wrote:

>Der er allerede 2 års garanti

Nej - der er to års _reklamationsret_, som absolut ikke er det samme!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Leony

Dato : 25-01-02 16:46

"Olsen" <olebay@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige købt en ny Amitech PC og blev tilbudt en forsikring på 4 år i
> forretningen, men er den nu nødvendig?? Hvad mener I?? (Skal bestemme mig
> senest mandag d. 28. jan)

Absolut ikke.
De tjener 4 gange mere på forsikringen end de tjener på computeren, derfor
er de så ivrige efter at sælge den.
Der er 2 års garanti på, hvis den går i stykker, bliver det inden for den
periode. Hvis det er efter de 2 år, er tingene faldet i pris.
Prøv at se hvad din 4 års forsikring dækker, sammenlign med din almindelige
indboforsikring.
Sidst jeg kiggede på disse var der mange sammenfald.
Derfor er det spild af penge.

Leony

Fra : Henning

Dato : 25-01-02 17:56

>Der er 2 års garanti på, hvis den går i stykker, bliver det inden for den
>periode. Hvis det er efter de 2 år, er tingene faldet i pris.

Igen - der er to års reklamationsret, IKKE garanti!
Går maskinen i stykker, fordi kunden selv piller - ja, så er det
ærgerligt! Det dækker reklamationsretten ikke, men det dækker den
udvidede garanti.'

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : D9N

Dato : 25-01-02 18:11

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Igen - der er to års reklamationsret, IKKE garanti!
> Går maskinen i stykker, fordi kunden selv piller - ja, så er det
> ærgerligt! Det dækker reklamationsretten ikke, men det dækker den
> udvidede garanti.'

og ved reklamationsret er det også kunden der skal bevise at det er i
stykker .... så jeg tror vi får nogle regninger at se.....

men tilgængæld kan man forlange at det man har købt bliver ombyttet.

--
vh
D9N

Fra : D9N

Dato : 25-01-02 16:47

> [...]
> Har lige købt en ny Amitech PC og blev tilbudt en forsikring på 4 år i
> forretningen, men er den nu nødvendig?? Hvad mener I?? (Skal bestemme mig

hvis du ikke tænker på at beholde den skal du ikke tage forsikringen.

men vil du beholde den og fortsat købe computer i pågældende butik så kan du
godt købe forsikringen.

du skal jo huske at den også dærre hvis den ved et "uheld" falder på
gulvet... og hvem vil ikke have en ny computer om 2 år for det forsikringen
nu har kostet. ???

--
vh
D9N

Fra : Olsen

Dato : 25-01-02 17:22

Ved et "uheld" falder på gulvet, jamen er det ikke svindel?

Fra : Deaster

Dato : 25-01-02 17:46

> Ved et "uheld" falder på gulvet, jamen er det ikke svindel?

Jo ikke hvis det er et uheld

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : D9N

Dato : 25-01-02 17:58

"Olsen" <olebay@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ved et "uheld" falder på gulvet, jamen er det ikke svindel?

jo hvis det ikke er et uheld.... men et hus med mange børn,hunde, osv der
kan der ske meget... *GG* man kan også "komme" til at væskeskade den... det
er normalt man står med et glas vand i hånden når man er ved at støvsuge den
invendigt for støv.... så støver det og man skal så drikke lidt...LOL

Fra : Anders Jørgensen

Dato : 25-01-02 19:35

Tror du selv på det?? Hvis folk har sådan en dårlig moral som du selv, vil
det da aldrig gå i opfyldelse!

Mvh. Anders

Fra : [ · B@CHFiRE · ]

Dato : 25-01-02 19:45

Han mente det jo helt sikkert også helt alvorligt....... Det var helt
sikkert ikke for sjov han sagde det.........

Øh.. Er vi off topic..?

--
Brian J. Nielsen · Registered Linux User # 252648
[ 1.4GHz · 60Gb · 512Mb · 12x10x32 · G400DH ]

Fra : D9N

Dato : 25-01-02 23:36

"Anders Jørgensen" <anders82@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du selv på det?? Hvis folk har sådan en dårlig moral som du selv, vil
> det da aldrig gå i opfyldelse!
>
> Mvh. Anders

Anders... har JEG dårlig moral ???
hvordan kan du udtale dig om det ???
nu ligger landet sådan at jeg har arbejdet på et værksted, i et firma der
solgte omtalte forsikringer... og tro mig ... jeg har ikke dårlig moral.
men "computeren faldt ned fra bordet" og så er blæseren på processoren
fuldstændig flad... og smadret ned i bundkortet.... via processoren.... og
det er sket ved at computeren er faldet ned på hjørnet af kabinettet ??? LOL

eller " katten væltede et glas vand ned over computeren" og den er sjovt
nok våd helt ind på ramklodserne da kunden tændte for den... man kunne
tydeligt se at det ikke var stænk... da der ikke var pletter på boardet men
der var sjask vådt hele bundkortet...

men jeg har en dårlig moral ???
jeg kan give dig over 200 historier af den slags.... og det er fra 1 år på
det værksted.

--
vh
D9N

Fra : Henning

Dato : 25-01-02 22:18

On Fri, 25 Jan 2002 17:57:52 +0100, "D9N" <trans@it.dk> wrote:

> [...]
>invendigt for støv.... så støver det og man skal så drikke lidt...LOL

Praktiseres desværre alt for meget i virkeligheden -kender til det fra
mit job... Fejlmelder en kunde sin fladskærm med en enkelt pixel-fejl,
kan vi lige så godt bytte skærmen, ellers er den "faldet på gulvet i
morgen"!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk