TV-out kvalitet på Radeon 8500
Fra : Anders Spliid Hansen

Dato : 25-01-02 14:06

Hvis jeg nu vil se en DivX-film (af god/bedste kvalitet) på mit alm. nyere
28" fjernsyn via Radeon 8500's TV-out udgang, hvordan vil billedkvaliteten
så være sammenlignet med en film udsendt på TV eller afspillet på DVD?

Venlig hilsen
Anders Spliid Hansen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 25-01-02 14:32

"Anders Spliid Hansen" <nospam@for.me> wrote in message
> [...]
> 28" fjernsyn via Radeon 8500's TV-out udgang, hvordan vil billedkvaliteten
> så være sammenlignet med en film udsendt på TV eller afspillet på DVD?

Betydeligt bedre end alm. broadcast TV, men dårligere end DVD. Hvis man VIL
se de fejl der er pga. den hårdere kompression, så kan man (uanset hvor
intelligent en korrektions/filtreringsteknik der er indbygget i
grafikkortet). Men jeg er nu helt tilfreds med resultatet fra mit ATI Rage
Pro ViVo. Selv via Composite udgangen er resultatet langt bedre end
broadcast TV.

Mvh
Michael.

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 26-01-02 11:29

Farver og skarphed står fint når jeg bruger S-video kablet.
Kvaliteten på DivX film ligger et sted mellem alm. tv samt dvd.
Komprimeringen på ensfarvede billedflader ses tydligere på større skærme,
men når man rykker 3-4 m. tilbage ses det ikke mere.

Har tillige investeret i et SB Audigy lydkort grundet ovenstående, hvilket
gør helhedsindtrykket temmelig overbevisende.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : DeBoss

Dato : 27-01-02 23:54

Hvor godt er det lydkort så egentligt ??

Jeg har et SB Live!, men overvejer at skifte hvis audigy er tydeligt bedre, da jeg meget bruger lyden fra puteren (jeg ser film og hører meget mp3 også til fester)

Mvh DeBoss

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 28-01-02 00:22

Lyden er lidt bedre og klarere samt mere veldefineret, men det var ikke det
behov jeg havde idet det gamle egentlig er godt nok, især til afspilning af
mp3 musik og spil.

Årsagen til at jeg skiftede til Audigy kortet var, fordi at baggrundslyden
når jeg afspiller DivX film splattede ud og var uklar med en underlig
baggrundssusen. Når man først bemærker den, er det meget irreterende.

Lyden er helt klar på det nye kort.

Jeg købte det brugt til en rimelig penge.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : DeBoss

Dato : 05-02-02 23:06

ok.. takker...
Det kan jeg godt høre på mit, men slog det hen med at det var digitalstøj fra computeren..
Det var sku da endnu en god grund..

Mvh Dennis