Langsom SMS til Sonofon...?
Fra : Thomas

Dato : 24-11-00 09:49

Når man sender en mail til [tlfnr.]@note.sonofon.dk går der utrolig lang
tid, inden SMS'en kommer frem. Men når man får en SMS, fordi man har fået en
e-mail, kommer den med det samme. Er der nogen der ved hvorfor det er sådan?
Kan man gøre noget, for at få SMS'en sendt hurtigere ud? Er der en
alternativ adresse til @note.sonofon.dk?

Jeg ved godt, at man kan sende den gennem Mobilix, og den så kommer med det
samme, men det kommer der reklame med fra Mobilix i SMS'en.

På forhånd tak.

MVH

Thomas

Fra : Zyster

Dato : 24-11-00 11:18

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message
> [...]
det
> samme, men det kommer der reklame med fra Mobilix i SMS'en.

Problemet skyldes at serveren er belastet. (Hvis du f.eks prøver at sende
sent på aftenen, hvor der er mindre pres på serveren skulle beskeden stryge
lige igennem) Der skulle være forbedringer på vej, men indtil videre må du
desværre vente...

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 11:57

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 11:57

Fra : Fischer

Dato : 24-11-00 11:57

SmartSMS.

> På din telefon eller på alm. email?

På alm. email mener jeg.

(F)

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 24-11-00 13:08

"Thomas" <flash4@it.dk> writes:

> [...]
>e-mail, kommer den med det samme. Er der nogen der ved hvorfor det er sådan?

Det virker egentlig underligt, at der skulle være forskel på tiden.
Besked om ankommen email bliver vel sædvanligvis også sendt
som en email til telefonen.

> [...]

>Jeg ved godt, at man kan sende den gennem Mobilix, og den så kommer med det
>samme, men det kommer der reklame med fra Mobilix i SMS'en.

Jeg lavede en lille komplet uvidenskabelig test, hvor jeg
sendte samme email til min telefon til følgende adresser:

nummer@note.sonofon.dk
nummer@sms.telia.dk
nummer@sms.mobilix.dk
nummer@smartsms.dk

Resultat for hvornår SMS'en var fremme:

Mobilix: 7 sekunder
Telia: 14 minutter og 35 sekunder
Sonofon: 17 minutter og 20 sekunder.
Smartsms: Ingen respons i skrivende stund (1 time og 15 min) hverken som
SMS eller mail.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : osten.dk

Dato : 24-11-00 14:25

Drop alt det der note lort, og brug nr@smartsms.dk
den er universal

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 24-11-00 14:47

"osten.dk" <ostendk@worldonline.dk> writes:

>Drop alt det der note lort, og brug nr@smartsms.dk
>den er universal

Jeg sendte en test via den for 3 timer siden, den er endnu
ikke kommet frem. Det kan man vist ikke bruge til så meget.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Sydfyns FM

Dato : 24-11-00 14:17

> [...]
det
> samme, men det kommer der reklame med fra Mobilix i SMS'en.

Hvis du sender en SMS-besked fra www.besked.dk kommer der da ingen reklame
med, og beskeden er fremme med det samme.

Mvh

John K

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 17:06

Fra : Ziggy

Dato : 24-11-00 17:06

Det er altid et temperamentsspørgsmål. Problemet er lidt, at du brokker dig
over en GRATIS service. Hvis operatøren tilbud denne service gratis og der
IKKE var forsinkelse, ville det pågældende SMS-center hurtigt blive
overbelastet uden indtjening til den pågældende operatør. Service koster og
hvis det rent faktisk skal fungere uden forsinkelse, er det muligt at købe
sig til denne service hos langt de fleste operatører.

Mobilix havde tidligere (næsten) INGEN forsinkelse. Problemet var blot, at
de blev "lagt ned" med trafikinformationer, vejrudsigter og anden gratis
information, der ikke genererede indtjening. Mon ikke det samme er gældende
for SONOFON?

KVN <kvn@Danfoss.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8vm057$dpe$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 25-11-00 10:03

> Det er altid et temperamentsspørgsmål. Problemet er lidt, at du brokker
dig
> over en GRATIS service.

Mon ikke der betales rigeligt via abonnement og taletid til at kunne holde
en sådan "gratis" ydelse vedlige og på den måde få flere tilfredse kunder?

Ellers burde Sonofon melde klart ud, at de godt nok tilbyder e-mail til
mobilen, men at de ikke prioriterer denne service, som derfor kan være
langsom og mangelfuld.

> Mobilix havde tidligere (næsten) INGEN forsinkelse.

De HAR ingen forsinkelse - jeg videresender al min post via Mobilix, og der
går meget sjældent over 30 sekunder før der er besked på mobilen.

/Jørgen Hansen