Nominering
Fra : Troels

Dato : 25-01-02 01:50

Efter som der ikke er andre der har taget hul på nomineringerne endnu, vil
jeg lægge for. Jeg nominerer ikke i alle kategorier, men kun dem jeg har bud
på. Så må andre fylde ud

ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
Radiohead - Amnesiac
The Strokes - Is this it?
Gorillaz - Gorillaz
Manu Chao - Proxima Estacion: Esperanza

ÅRETS DANSKE ALBUM
Future 3 - Like...
Sort sol - Snakecharmer

ÅRETS UDENLANDSKE BAND
Radiohead

ÅRETS DANSKE BAND (Hvad skal der til for at kunne nomineres til denne
titel?)
Luksus
Düreforsög

ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
Manu Chao

ÅRETS DANSKE SOLIST
ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN
Gorillaz
The Strokes

ÅRETS NYE DANSKE NAVN
ÅRETS UDENLANDSKE KONCERTNAVN
ÅRETS DANSKE KONCERTNAVN
Sort Sol
Düreforsög

ÅRETS UDENLANDSKE PLADECOVER
Radiohead - Amnesiac (Limited edition)

ÅRETS DANSKE PLADECOVER
ÅRETS DANSKE SANGERINDE
ÅRETS UDENLANDSK SANGERINDE
ÅRETS DANSKE SANGER
Steen Jørgensen (Sort sol)

ÅRETS UDENLANDSK SANGER
David Gahan (Depeche mode)
Michael Stipe (R.E.M.)

ÅRETS UDENLANDSK ROCKUDGIVELSE
Travis - The Invicible band
R.E.M. - Reveal

ÅRETS DANSKE ROCKUDGIVELSE
Sort Sol - Snakecharmer

ÅRETS UDENLANDSK POPUDGIVELSE
ÅRETS DANSKE POPUDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK RAPUDGIVELSE
ÅRETS DANSKE RAPUDGIVELSE
Sund Fornuft - Super formula

ÅRETS UDENLANDSK DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE (herunder remixes mhp.
dansegulvet)
Depeche Mode - I feel loved (Danny Tenaglia's Labor Of Love Edit)
Gorillaz - Clint Eastwood (Ed Case/Sweetie irie re-fix)(edit)
Fatboy Slim - Halfway Between the Gutter & The Stars

ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE (herunder remixes mhp.
dansegulvet)
ÅRETS DANSKTOPUDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK VIDEO
Gorillaz - 19-2000
Travis - Sing
Fatboy Slim - Weapon of Choice

ÅRETS DANSKE VIDEO
ÅRETS UDENLANDSK SANGSKRIVER
ÅRETS DANSKE SANGSKRIVER
ÅRETS UDENLANDSK PRODUCER
Fatboy Slim

ÅRETS DANSKE PRODUCER
ÅRETS SANG
Travis - Sing
Luksus - Put mig
The Strokes - Last Nite
Carsten Lykke - Gid det var dig

ÅRETS MUSIKJOURNALIST
Henrik Milling (P3, DR2 bl.a. Milling uden tvilling og Stereotest

Vender sikkert tilbage med flere nomineringer

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-01-02 11:35

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev...

Og jeg tilføjer...

> ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
Elton John - Songs from the West Coast

> ÅRETS DANSKE ALBUM
> ÅRETS UDENLANDSKE BAND
Destiny's Child
U2

> ÅRETS DANSKE BAND
Safri Duo

> ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
Michael Jackson
Alicia Keys

> ÅRETS DANSKE SOLIST
> ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN
Alicia Keys

> ÅRETS NYE DANSKE NAVN
Safri Duo
Jupiter Day

> ÅRETS UDENLANDSKE KONCERTNAVN
> ÅRETS DANSKE KONCERTNAVN
> ÅRETS UDENLANDSKE PLADECOVER
> ÅRETS DANSKE PLADECOVER
> ÅRETS DANSKE SANGERINDE
Marie Frank

> ÅRETS UDENLANDSKE SANGERINDE
Mary J. Blige
Alicia Keys
Björk

> ÅRETS DANSKE SANGER
Peter Frödin

> ÅRETS UDENLANDSKE SANGER
> ÅRETS UDENLANDSKE ROCKUDGIVELSE
Elton John - Songs from the West Coast

> ÅRETS DANSKE ROCKUDGIVELSE
> ÅRETS UDENLANDSKE POPUDGIVELSE
> ÅRETS DANSKE POPUDGIVELSE
> ÅRETS UDENLANDSKE RAPUDGIVELSE
Outkast - Stankonia

> ÅRETS DANSKE RAPUDGIVELSE

På dette tidspunkt tillader jeg mig at tilføje to kategorier, som
der opnåedes en vis enighed om, men som ikke er på denne
liste:

ÅRETS DANSKE R&B-UDGIVELSE
Her kan jeg dog ikke nominere noget, så det kan godt være,
den kommer til at udgå alligevel.

ÅRETS UDENLANDSKE R&B-UDGIVELSE
Mary J. Blige -
Michael Jackson - Invincible (pop eller r&b? eller begge dele?)
Destiny's Child - Survivor

> ÅRETS UDENLANDSKE DANCE/HOUSE/TECHNO-UDGIVELSE
> ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO-UDGIVELSE
> ÅRETS DANSKTOPUDGIVELSE
> ÅRETS UDENLANDSKE VIDEO
Gorillaz - Clint Eastwood
Destiny's Child - Bootylicious
Michael Jackson - You Rock My World

> ÅRETS DANSKE VIDEO
Peter Frödin og ham jeg aldrig kan huske navnet på - Vent på mig

> ÅRETS UDENLANDSKE SANGSKRIVER
Elton John (skal man så skrive John OG Taupin eller vælge eller...)

> ÅRETS DANSKE SANGSKRIVER
> ÅRETS UDENLANDSKE PRODUCER
> ÅRETS DANSKE PRODUCER
> ÅRETS SANG
Alicia Keys - Fallin'
Elton John - This Train Don't Stop Here Anymore

> ÅRETS MUSIKJOURNALIST
Klaus Lynggaard (Dagbladet Information, anmelder og journalist)
Jeg ville egentlig gerne nominere Milling og Molbech sammen,
men hvis det ikke er muligt, så bliver det bare Nikolaj Molbech (P3)
for sig selv (nu da Troels har nomineret Milling).

> Vender sikkert tilbage med flere nomineringer

Det samme her.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : david

Dato : 25-01-02 14:34

--
Regards
Jonathan
"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> "Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev...
>
> Og jeg tilføjer...
Jeg tilføjer også lige.
ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
Bob Dylan - Love and theft.

Fra : Torben Larsen

Dato : 25-01-02 22:15

Jamen, her er så mine nominerede:

ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
Mercury Rev: All Is Dream
Mogwai: Rock Action
Bo Kaspers Orkester: Kaos
New Order: Get Ready

ÅRETS DANSKE ALBUM
Love Shop: Anti
Baby Woodrose: Blows Your Mind
Rhonda Harris: The Trouble With....

ÅRETS UDENLANDSKE BAND
Mercury Rev
Travis
New Order

ÅRETS DANSKE BAND
Love Shop
Sort Sol

ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
Ed Harcourt
Björk

ÅRETS DANSKE SOLIST
ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN
Ed Harcourt
The Strokes

ÅRETS NYE DANSKE NAVN
Swan Lee
Jupiter Day

ÅRETS UDENLANDSKE KONCERTNAVN
Mercury Rev
Mercury Rev
Mercury Rev

ÅRETS DANSKE KONCERTNAVN
Baby Woodrose
Kitty Wu

ÅRETS UDENLANDSKE PLADECOVER
Øhhhh....Mercury Rev

ÅRETS DANSKE PLADECOVER
ÅRETS DANSKE SANGERINDE
ÅRETS UDENLANDSKE SANGERINDE
Pernille Rosendahl (Swan Lee)
Anissette (Savage Rose)

ÅRETS DANSKE SANGER
Jens Unmack (Love Shop)

ÅRETS UDENLANDSKE SANGER
Jonathan Donahue (Mercury Rev)
Ed Harcourt
Bo Sundström (Bo Kaspers Orkester)

ÅRETS UDENLANDSKE ROCK UDGIVELSE
Må man nominere Mercury Rev her også ????
Eller er det Tool og sådan noget ?

ÅRETS DANSKE ROCK UDGIVELSE
Se ovenfor

ÅRETS UDENLANDSKE POP UDGIVELSE
ÅRETS DANSKE POP UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSKE RAP UDGIVELSE
ÅRETS DANSKE RAP UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSKE DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE (herunder remixes mhp.
dansegulvet)
Basement Jaxx: Rooty

[...]

Dave Fridman (Mercury Rev, Mogwai)

ÅRETS DANSKE PRODUCER
ÅRETS DANSKE SANG
Peter Frödin/Jimmy Jørgensen: Vent På Mig
Karen Busck/Eran Drori: Når Hjertet Ser

ÅRETS MUSIKJOURNALIST
Står i baren til koncerterne

Det var hvad jeg umiddelbart kunne finde på. Jeg er jo mest til den
'alternative' rock, så årets album er jo rock. Hvis man skal nominere årets
rock udgivelse, er det så den hårde del der tænkes på, eller.....?

Desuden forudser jeg lidt problemer mht at få snævret vores nomineringer
ind. Skal vi 'tælle stemmer' og nominere de 5 der er nomineret flest gange i
hver kategori eller.....?

Torben

Fra : Torben Larsen

Dato : 25-01-02 22:19

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> wrote in message

> Jamen, her er så mine nominerede:
[snip]

Fra : Michelle

Dato : 25-01-02 22:36

Sorry, but I love your list of bands here! Is this your nominees for the
Best Bands/Albums/Concerts etc? I assume ÅRETS means best! I just recently
got into The Strokes. They're cool and they played on Saturday Night Live
this last week. I didn't know they were known in Denmark. Are they big over
there?

Michelle

Fra : Peter G.

Dato : 26-01-02 19:39

In article <a2sj6o$13lnk9$1@ID-72111.news.dfncis.de>, Michelle
<radiophonic@beatbox.net> wrote...
> Sorry, but I love your list of bands here! Is this your nominees for the
> Best Bands/Albums/Concerts etc? I assume ÅRETS means best!

Actually "Årets" can be translated into "This year's..". Your danish
lesson for the day :)

NP: Eddie Izzard - Glorious

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Michelle

Dato : 26-01-02 23:51

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote in message
> In article <a2sj6o$13lnk9$1@ID-72111.news.dfncis.de>, Michelle
> <radiophonic@beatbox.net> wrote...
>
> Actually "Årets" can be translated into "This year's..". Your danish
> lesson for the day :)

Hehehe thanks! :) So Loveshop (I saw it listed) released a new album this
year? Is it good and what are the song titles?

Michelle

Fra : Peter G.

Dato : 27-01-02 20:54

In article <a2vbvd$149mov$1@ID-72111.news.dfncis.de>, Michelle
<radiophonic@beatbox.net> wrote...

> Hehehe thanks! :) So Loveshop (I saw it listed) released a new album this
> year? Is it good and what are the song titles?
>
> Michelle

Hmmm. I haven't really listened to Loveshop so I can't tell you what I
think of their latest album. On their homepage it's written that the
latest release was the album "Anti" released 10th of september '01.

Song titles are:

1. Alle har en drøm at befri
2. Kræmmersjæl (1. single)
3. Yugo Star
4. Mascara
5. S.T.O.P.
6. På kontorerne
7. Det tog mig et år
8. Lysende London
9. Du er kommet for at gå

Fra : Michelle

Dato : 27-01-02 23:35

> [...]
> think of their latest album. On their homepage it's written that the
> latest release was the album "Anti" released 10th of september '01.

Ok weird that they were nominated for the years best album. Thanks for the
tracklisting. I'll check the songs out!

Michelle

Fra : Peter G.

Dato : 28-01-02 07:10

In article <a31vbn$14cig7$1@ID-72111.news.dfncis.de>, Michelle
<radiophonic@beatbox.net> wrote...

> Ok weird that they were nominated for the years best album. Thanks for the
> tracklisting. I'll check the songs out!
>
> Michelle

Uhm, by the phrase we mean the releases from the past year. You wouldn't
want us to vote for the best album of 2002 as early as january 2002,
would you? ;)

Fra : Michelle

Dato : 28-01-02 23:29

> [...]
> >

> Uhm, by the phrase we mean the releases from the past year. You wouldn't
> want us to vote for the best album of 2002 as early as january 2002,

It could be fun! Nah stupid me, sorry! I dunno why I said that. I think
cuz I was remembering my Danish lesson for the day without realizing what I
was actually saying, doh!

*Michelle*

Fra : Peter G.

Dato : 31-01-02 13:14

In article <a34je6$15dulr$1@ID-72111.news.dfncis.de>, Michelle
<radiophonic@beatbox.net> wrote...

> "Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote in message

> It could be fun!

Go ahead! Tell me, what album of 2002 do you consider the best then?
Future releases included ;D

I'm betting my money on this upcoming LA-based band called The Thrusts
with their debut "No! This is it!".

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 01-02-02 00:34

> Go ahead! Tell me, what album of 2002 do you consider the best then?
> Future releases included ;D

George Michael's next release.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-01-02 14:58

> [...]
> ind. Skal vi 'tælle stemmer' og nominere de 5 der er nomineret flest gange i

Næh, for så er i hvert fald min måde at nominere på (tilføjelser
til Troels' liste) ubrugelig. Det, jeg har forestillet mig, er, at alle
nominerer dem, de synes skal nomineres, og så får man en
måske relativt lang liste i hver kategori. Og så stemmer man.
Det var vist også det, vi blev enige om.
Jeg vil således opfordre til en vis selvdisciplin - nominer kun
kunstnere og udgivelser, som I reelt kunne finde på at stemme
på, sådan at vi ikke får nogle kanonlange lister.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-01-02 22:48

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]>
> ÅRETS DANSKE ROCK UDGIVELSE
> Se ovenfor

Hvad mener du med det? Udspecificer det venligst, eller kan
det vist ikke tages i betragtning.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-01-02 23:46

> "Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]>
>
> Hvad mener du med det? Udspecificer det venligst, eller kan
> det vist ikke tages i betragtning.

Som jeg også skrev til slut i min nominering, så er mine kandidater til
årets danske/udenlandske album af kategorien rock, da det er den slags musik
jeg nu nyder mest. Jeg er så lidt i tvivl om kategorien årets rockudgivelse,
da jeg jo synes dem jeg allerede har nomineret er _de_ bedste plader og ikke
bare de bedste rockplader. Hvis ovenstående kategori derimod omhandler den
mere hårdtslående del af rocken, så har jeg ingen bud på nomineringer.

Torben

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-01-02 00:42

> [...]
> bare de bedste rockplader. Hvis ovenstående kategori derimod omhandler den
> mere hårdtslående del af rocken, så har jeg ingen bud på nomineringer.

Genredefinitionerne er svære, ja. Rockkategorien er ikke særligt
til hård rock, så dine bud må komme med der også, hvis blot
det er en form for rock. Til gengæld er popkategorierne ret
tomme, fordi det meste også kan passe ind som rock eller andet.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-02 02:16

Troels <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c50abf7$0$241$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> jeg lægge for. Jeg nominerer ikke i alle kategorier, men kun dem jeg har

ÅRETS DANSKTOPUDGIVELSE:
Længe leve livet (Birthe Kjær)

ÅRETS COUNTRY ALBUM:
Girls Night Out (Cowgirls)

PS: De øvrige stilarter og de nominerede grupper kender jeg stort set ikke,
så der kan jeg ikke give et bud.
Mystisk hvordan Johny Hansen er blevet nomineret i dansktopgenren. Når han
laver egne udgivelser, udenfor Kandis, er det slet ikke dansktop han synger.
Nå, pyt. Han skal i hvert fald ikke nomineres. Dorthe Kollos cd er gamle
sange, så hende synes jeg ikke at vis skal nominere. Men hendes cd er da
udmærket.

Men Cowgirls er helt klart mit bud. Dejlig glad ægte country. Peter Borup og
Esther Brohus er jo New Country og det er ikke lige mig.

Hilsen Åge

Fra : Klitgaard

Dato : 26-01-02 10:16

> Mystisk hvordan Johny Hansen er blevet nomineret i dansktopgenren. Når
han
> laver egne udgivelser, udenfor Kandis, er det slet ikke dansktop han
synger.

Dansktoppens Judas?

--
....Klitgaard

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-02 15:34

Klitgaard <na@na.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5277ce$0$17216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Dansktoppens Judas?
>
> --
> ...Klitgaard

Tæppebankermusikkens mesias

Fra : Troels

Dato : 26-01-02 17:01

> ÅRETS DANSKTOPUDGIVELSE:
> Længe leve livet (Birthe Kjær)
>
> ÅRETS COUNTRY ALBUM:
> Girls Night Out (Cowgirls)

Skal vi ikke slå de to kategorier sammen? Ellers ender vi jo med 1000
kategorier.
Ellers vil jeg gerne have lov at nominere:

ÅRETS TWO-STEP MIX:
Gorillaz - Clint Eastwood (Ed Case/Sweetie irie re-fix)(edit)

ÅRETS BRUG AF THEREMIN:
Luksus - Put mig

ÅRETS FEDESTE GOSPELKOR PÅ EN ROCKPLADE:
London Community Gospel Choir på Spiritualized - Let it come down

ÅRETS FARVEL:
Aqua

....og det holder jo ikke vel?

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-02 15:33

> [...]
> Fatboy Slim - Halfway Between the Gutter & The Stars
>
> ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE (herunder remixes mhp.

Birthe Kjær

> [...]
> Travis - Sing
> Fatboy Slim - Weapon of Choice
>
> ÅRETS DANSKE VIDEO
> ÅRETS UDENLANDSK SANGSKRIVER
> ÅRETS DANSKE SANGSKRIVER
> ÅRETS UDENLANDSK PRODUCER
> Fatboy Slim
>
> ÅRETS DANSKE PRODUCER
> ÅRETS SANG
> Travis - Sing
> Luksus - Put mig
> The Strokes - Last Nite
> Carsten Lykke - Gid det var dig
>
> ÅRETS MUSIKJOURNALIST
> Henrik Milling (P3, DR2 bl.a. Milling uden tvilling og Stereotest

ÅRETS COUNTRY ALBUM
Cowgirls

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-01-02 23:04

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg lægge for. Jeg nominerer ikke i alle kategorier, men kun dem jeg har

..... Coldplay

> ÅRETS DANSKE BAND (Hvad skal der til for at kunne nomineres til denne
> titel?)
> Luksus
> Düreforsög

...... TV-2

> ÅRETS DANSKE SOLIST
> ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN

Nelly Furtado .... hun har sgu egentlig gjort det ok.

> ÅRETS UDENLANDSKE PLADECOVER
> Radiohead - Amnesiac (Limited edition)

..... TOOL - Lateralus .... helt klart

> ÅRETS DANSKE SANGERINDE

Marie Frank

> ÅRETS UDENLANDSK SANGERINDE

hmm .... Nelly Furtado?

> ÅRETS UDENLANDSK ROCKUDGIVELSE
> Travis - The Invicible band
> R.E.M. - Reveal

TOOL - Lateralus

> ÅRETS SANG
> Travis - Sing
> Luksus - Put mig
> The Strokes - Last Nite
> Carsten Lykke - Gid det var dig

Coldplay - Trouble

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 28-01-02 13:05

Ja, så er det blevet min tur. Jeg har nomineret i alle de kategorier, jeg
har interesse for. Hvis andre i dette forum har lige så svært ved at huske
"året der gik", kan man se Grammy-nominerede i USA på
http://home0.inet.tele.dk/peltz/alverdens/ Herfra linkes til 44th Grammy.
Jeg har forsøgt at undgå at nominere kunstnere, som allerede er nævnt, men
det lykkes vist ikke helt.

> ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
> Radiohead - Amnesiac
> The Strokes - Is this it?
> Gorillaz - Gorillaz
> Manu Chao - Proxima Estacion: Esperanza
U2 - All that you can't leave behind

> ÅRETS DANSKE ALBUM
> Future 3 - Like...
> Sort sol - Snakecharmer
Swan Lee - Enter

> ÅRETS UDENLANDSKE BAND
> Radiohead
Aerosmith
U2
Coldplay
R.E.M.

> ÅRETS DANSKE BAND (Hvad skal der til for at kunne nomineres til denne
> titel?)
> Luksus
> Düreforsög
Swan Lee

> ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
> Manu Chao
Craig David
Nelly Futardo

> ÅRETS DANSKE SOLIST
Thomas Helmig

> ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN
> Gorillaz
> The Strokes
Nelly Futardo
Coldplay
Destiny's Child

> ÅRETS NYE DANSKE NAVN
Swan Lee

> ÅRETS UDENLANDSKE KONCERTNAVN
> [...]

Dido
Anastacia

> ÅRETS DANSKE SANGER
> Steen Jørgensen (Sort sol)
Erann DD

> ÅRETS UDENLANDSK SANGER
> David Gahan (Depeche mode)
> Michael Stipe (R.E.M.)
Craig David

> ÅRETS UDENLANDSK ROCKUDGIVELSE
> Travis - The Invicible band
> R.E.M. - Reveal
Aerosmith - Just Push Play
Coldplay - Parachutes
U2 - All that you can't leave behind

> ÅRETS DANSKE ROCKUDGIVELSE
> Sort Sol - Snakecharmer
> ÅRETS UDENLANDSK POPUDGIVELSE
> ÅRETS DANSKE POPUDGIVELSE
Swan Lee - Enter

> [...]
> Fatboy Slim - Halfway Between the Gutter & The Stars
> ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE (herunder remixes mhp.
Safri Duo

> ÅRETS DANSKTOPUDGIVELSE
> ÅRETS UDENLANDSK VIDEO
> Gorillaz - 19-2000
> Travis - Sing
> Fatboy Slim - Weapon of Choice
> ÅRETS DANSKE VIDEO
> ÅRETS UDENLANDSK SANGSKRIVER
Train (for "Drops of Jupiter")
R.E.M.
Aerosmith

> ÅRETS DANSKE SANGSKRIVER
Swan Lee

> ÅRETS UDENLANDSK PRODUCER
> Fatboy Slim
Brendan O'Brien (Train)
Brian Eno (U2)

> ÅRETS DANSKE PRODUCER
Michael Palsgård (Safri Duo)

ÅRETS SANG
> Travis - Sing
> Luksus - Put mig
> The Strokes - Last Nite
> Carsten Lykke - Gid det var dig
Aerosmith - Jaded
Train - Drops of Jupiter
Destiny's Child - Survivor

> ÅRETS MUSIKJOURNALIST
> Henrik Milling (P3, DR2 bl.a. Milling uden tvilling og Stereotest
>
> Vender sikkert tilbage med flere nomineringer

Ditto.

/ Ulrik

Fra : Wertigo

Dato : 28-01-02 15:21

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a33ept$mkc$1@sunsite.dk...
> [...]
> Jeg har forsøgt at undgå at nominere kunstnere, som allerede er nævnt, men

Så er det, jeg spørger hvordan vi definerer året 2001. Personligt tænker jeg
blot på 1. januar til 31. december. De amerikanske grammynomineringer bruger
derimod året fra 1. oktober (eller 1. november) og så et år frem. Derfor kan
man fx nominere U2 og soundtracket til Oh Brother Where Art Thou til årets
album, selv om de er udgivet i 2000. Det mener jeg ikke vi skal. Det er
sværere at definere sange, der er udkommet på et album i 2000, men er kommet
som singler i 2001 (dette gælder bl.a. for et par U2-sange). Dem mener jeg
godt vi kan tælle med.

Heraf følger også, at din nominering af All That You Can't Leave Behind er
ugyldig?

I øvrigt vil jeg gerne nominere
Årets udenlandske album
Nick Cave & the Bad Seeds - No More Shall We Part

Årets udenlandske koncertnavn:
Nick Cave

Årets danske koncertnavn:
Tim Christensen

MvH Mikkel

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 28-01-02 23:14

> [...]
> godt vi kan tælle med.
>
> Heraf følger også, at din nominering af All That You Can't Leave Behind er

Jeg havde det faktisk in mente og sprang bevidst over nogle af de
amerikanske nominerede. Jeg mente umiddelbart at U2 var lige omkring januar,
men hvis det er en 2000-udgivelse, så er det i orden med mig, at den
fjernes.

/Ulrik

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-01-02 12:16

> [...]

> amerikanske nominerede. Jeg mente umiddelbart at U2 var lige omkring januar,
> men hvis det er en 2000-udgivelse, så er det i orden med mig, at den

Ved den amerikanske Grammy-kategori "Song of the Year" gælder
dette: "A song is eligible if it was first released or if it first achieved
prominence during the Eligibility Year." (Hvor EY er fra 1. oktober
til 30. september.)

Vi kunne anvende en sådan definition for enten kun sangkategorien
eller alle kategorier?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-01-02 00:18

> Aerosmith - Just Push Play
> Coldplay - Parachutes
> U2 - All that you can't leave behind

Coldplay - Parachutes udkom i 2000, så den tæller (desværre) ikke med.

Torben

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 29-01-02 09:04

> Coldplay - Parachutes udkom i 2000, så den tæller (desværre) ikke med.
>
> Torben

Ja, det er jo noget skidt, når de først for alvor slog igennem i DK i
2001...

Ulrik

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-01-02 11:14

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Ja, det er jo noget skidt, når de først for alvor slog igennem i DK i
> 2001...

Så hut jeg visker var de da nomineret som årets nye udenlandske navn ved DMA
2001.......Anastacia vandt *SUK*

Torben

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 29-01-02 10:35

Jeg skal nok lige smide nogle flere på hvis jeg kommer i tanke om dem.
Jeg mener desuden godt at man kan nominere nogle, der evt. udkom i dec. elle
nov. i 2000.

ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
New order - get ready
Air 1000MhZ
Groove Armada - Goodby country, hello nightclub
Faithless - outrospective

ÅRETS DANSKE ALBUM
Bjørn svin - Kantropisk

ÅRETS UDENLANDSKE BAND
Travis
Radiohead
Ramstein
Daft punk
Faithless

ÅRETS DANSKE BAND
Loveshop
Saybia

ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
Robbie Wiliams

ÅRETS UDENLANDSKE KONCERTNAVN
Faithless
The Flaming sideburns

ÅRETS DANSKE KONCERTNAVN
Saybia

ÅRETS DANSKE PLADECOVER
Bjørn svin - kantropisk

ÅRETS DANSKE SANGERINDE
Maire Frank

ÅRETS UDENLANDSK SANGERINDE
Bjørk

ÅRETS UDENLANDSK SANGER
Josh Haden (Spain)

ÅRETS UDENLANDSK ROCKUDGIVELSE
New order - get ready
Dandy warholes - bohemean like you ( er sgu ikke sikker på stavemåden)

ÅRETS DANSKE ROCKUDGIVELSE
Saybia - EP

ÅRETS UDENLANDSK POPUDGIVELSE

> ÅRETS DANSKE POPUDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK RAPUDGIVELSE
Mary J blige
Outcast
Live human (intrumental hip hop)

ÅRETS UDENLANDSK DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE
Basement Jaxx - Rooty
Groove armada - goodby country, hello nightclub
Faithless - outrospective
Daft punk - discovery
Lamb - what sound

> ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE
Brother brown - star chatching girl
Bjørn svin - kantropisk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-02 17:23

Jeg kender ikke en enste af disse nedenstående navne, selv om jeg
interesserer mig for populær musik

Efterhånden føler man det som om man lever på en fremmed planet. Eller er
dette jordkloden og findes der folk som liver i en anden verden eller skal
vi sige "dimension". Altså 2 verdener ved siden af hinanden, hvor nogen
ligesom er blevet suget over i en anden verden. Noget med tidsforskydning
(Altså noget mystisk noget ligesom det der med Bermuda-trekanten).

I den ene verden er nedenstående musik mest populært. I den anden verden er
Kandis, Vikingerne og Scandinavia mest populært. Og de 2 verdener er totalt
uden forbindelse med hinanden.
____________________

Jakob Strandgaard Andersen <jakobsa@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c566d24$0$232$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-01-02 18:25

On Tue, 29 Jan 2002 17:22:48 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>ligesom er blevet suget over i en anden verden. Noget med tidsforskydning
>(Altså noget mystisk noget ligesom det der med Bermuda-trekanten).

8-/

Tåge-Åge, LSD var kun rigtig populært i 60'erne og 70'erne. Prøv at
følge med tiden.

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 29-01-02 20:55

Nu har en hver jo ret til at sige hvad de har lyst til, men du tror ikke at
det er dig der er noget galt med?!?
Det kunne jo også være at du skulle prøve at åbne en ny NG, der hedder
dansktop!

Det kan jo ikke passe at hvis der er så mange der virkelig vil høre det du
mener er "musik", at de så ikke nominere nogle til vores lille award.
Selv om dansktopen kan rende mig et vist sted, ved jeg i det mindste hvem
Kim & hallooooo er. Det kan jo ikke passe at hvis du er såden et musik geni
som du åbenbart selv mener, at du ikke i kender til navne som travis og
faithless.
Jeg tror personlig på at du simpelthen ikke VIL indse at musik er andet en
de tre melodier med tusindevis af ligegyldig tekster om 40 åriges kamp for
at score....... som dansktop består af.