Erfaringer med HP LaserJet 2100?
Fra : Jens

Dato : 24-01-02 22:58

Jeg søger nogen, der har erfaringer med Hp LaserJet 2100 og evt. et
såkaldt "connectivity card", der skulle gøre printeren til
USB/Mac-kompatibel.

Jeg har fået at vide hos HP's Support, at dette add-on gjorde
printeren mac-kompatibel og har investeret over 1000 kr i det. Et
lille korrekturark i æsken fortæller imidlertid, at det kun er 2100M
og 2100TN der er mac-kompatible, fordi de er postscriptprintere.

Jeg håber vildt på at nogen har fået det til at lykkes med en 2100'er,
og vil forklare mig, hvad jeg skal gøre.

Alternativet: Er der nogen der kender til HP's retur-principper i en
situation som denne?

Fra : Martin Bech

Dato : 25-01-02 16:55

In article <8f697960.0201241357.66ed0817@posting.google.com>,
webdezign@ofir.dk (Jens) wrote:

> Jeg søger nogen, der har erfaringer med Hp LaserJet 2100 og evt. et
> såkaldt "connectivity card", der skulle gøre printeren til
> USB/Mac-kompatibel.

Vi har fire stk på arbejdet (2100TN). De kører bare godt, og de dukker
selv op i vælger når man trykker på Laserwriter 8 (printeren forstår
appletalk).

> Jeg håber vildt på at nogen har fået det til at lykkes med en 2100'er,
> og vil forklare mig, hvad jeg skal gøre.

Kan en printserver ikke løse problemet? Kan man få PCL6-driver til en
Mac?

> Alternativet: Er der nogen der kender til HP's retur-principper i en
> situation som denne?

En 2100 er jo en udgået model, så ...?

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home page: http://come.to/bech

Fra : Niels Prins

Dato : 14-02-02 20:55

In article <8f697960.0201241357.66ed0817@posting.google.com>, Jens
<webdezign@ofir.dk> wrote:

> [...]
> lille korrekturark i æsken fortæller imidlertid, at det kun er 2100M
> og 2100TN der er mac-kompatible, fordi de er postscriptprintere.

Teksten på det lille korrekturark er korrekt. 2100 er ikke kompatibel
med Mac. Er connectivity card'et ikke blot et ethernetkort der gør
printeren til en Netværksprinter?

Niels

Fra : thomas tomcat

Dato : 14-02-02 23:26

Mine erfaringer med at købe HP til Mac:
Købte en G55 kombi printer/scanner. I æsken, foruden maskinen, er et
manual-hæfte. Til Windows.

Og en såkaldt Poster, altså en stor lærreds-agtig plakat. God
materiale-kvalitet, kan tydeligvis klare mange fremtidige flytninger. God
letforståelig tegneserie trykt på begge sider, der faktisk overflødiggør
manualhæftet. Bortset fra, at kun første billede passer på Mac: Plakaten er
til Windows.

En installations CD-ROM.
Til både win og MacOS, hurra.

Jeg kan ikke få printeren til at foretage sig andet end at sige små bøvse-
og pruttelyde.
Efter et par dage ringer jeg til support telefonens nummer fundet i
hæftet.
Telefonsvarmaskinen fortæller mig, at jeg venter i kø.
Efter laaang tid får jeg en sekretærpige i røret. Jeg fortæller hende
problemet. Hun fortæller, at hun desværre må afbryde mig, da hun ikke har
teknisk indsigt. Men hun vil gerne stille mig om til support-fyrene. Ih tak,
siger jeg. Og får igen - med et par minutters mellemrum - at vide, at jeg
venter i kø.

Alle historier har en ende. Mennesket, som endelig taler til mig, er bedre
til at lytte på problemet, end sekretæren. Lige indtil det går op for ham,
at jeg ikke har en IBM-kompatibel pc. Han har ikke forstand på Mac,
desværre.

De 2 af deres teknikere, der har MacKendskab, er hele tiden optaget.
Fire dage senere holder jeg mig vågen (jeg er på nathold på fabrikken) til
teknikernes kontortid starter (iflg manualhæftet). Jeg er den første, der
ringer, får jeg at vide, da røret endelig bliver taget. Og teknikerne kan
jeg ikke komme til at snakke med, for åbningstiden gælder kun for
sekretæren. Teknikerne møder om en time.

En dag lykkes det; en MacTekniker i røret.
Han guider mig igennem samtlige muligheder, intet hjælper. Efter halvanden
time giver han op, men lover at ringe en anden dag. Det gør han ikke, men
jeg bliver selv ved. Printeren har stadig ikke foretaget sig noget andet at
printe en side med test-mønster ud. Jeg har haft den i en måned. På dens
papkasse sidder en stor skrig-orange "TIL MAC" klistermærkat og griner af
mig hver morgen.

Tilsidst er der en dag een af HPs pc-teknikere, der spørger mig om et lille
nummer, der er trykt på CD-ROMmen. Han erklærer, at det er forkert, og så må
jeg jo have mig en ny CD-ROM, som har det rigtige nummer.

Samtidig presser jeg på for at få mig et manualhæfte til Mac, istedet for
pc.

Det får jeg osse (dog aldrig plakaten).
Det tog nøjagtig 21 dage at få disse to ting tilsendt.
De skulle bestilles fra HP i Storbrittannien. Hos HP(dk) har man naturligvis
kun pc-hæfter liggende. Og det samme gælder CD'en: Alle dem, de har på lager
i Danmark, har samme Mac-nummerfejl, får jeg at vide.

Ok, I har fået den korte version. Og historien er slet heller ikke færdig.
Men for det tilfældes skyld, at der er nogen, der hænger på endnu, må jeg
hellere stoppe her.

PS: Nej, det hjalp ikke noget. Men efter at have været HP-ejer i tre
måneder fik jeg den *selv* til at virke tilsidst. :D)
Bortset fra G4'eren er den det dyreste stykke enkelt-hardware, jeg
nogensinde har købt.

Thomas T

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-02-02 23:33

In article <B891F803.1699%tomcat@pc.dk>, thomas tomcat <tomcat@pc.dk>
wrote:

> Ok, I har fået den korte version. Og historien er slet heller ikke færdig.
> Men for det tilfældes skyld, at der er nogen, der hænger på endnu, må jeg
> hellere stoppe her.

Tjoe, da 2200'eren kom frem købte vi et par stykker, problemet var bare
at man ikke kunne indstille dem fra en Mac - det fik vi vist nok "æren"
af at opdage.