stærk mango chutney
Fra : mimi

Dato : 24-01-02 18:17

Hejsa
Hvilken slags mad kan man lave med denne ingrendiens? Har nogen en god
opskrift?
Mvh Mimi

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-01-02 18:25

Mimi skrev:

> Hvilken slags mad kan man lave med denne ingrendiens?

Stegt svinemørbrad i fad med karrysovs af kokosmælk, evt. med
rosiner og bananer, og serveret med ris smager alle tiders med
mangochutney.

// Klaus

Fra : Peter Weis

Dato : 25-01-02 18:02

"mimi" <a@a.aa> wrote in message
> Hejsa
> Hvilken slags mad kan man lave med denne ingrendiens? Har nogen en god
> opskrift?
> Mvh Mimi

du kan bruge det som tilbehør - fx til biksemad.

mvh
Peter

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 27-01-02 22:31

On 24 Jan 2002 17:16:43 GMT, mimi <a@a.aa> wrote:

>Hejsa
>Hvilken slags mad kan man lave med denne ingrendiens? Har nogen en god
>opskrift?

Hej Mimi.

www.google.com og søg så på mangochutney - god fornøjelse.

M.v.h. Karina

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 27-01-02 23:09

On Sun, 27 Jan 2002 22:30:49 +0100, Karina Lund Andersen
<karina@jaydee.dk> wrote:

>Hej Mimi.
>
>www.google.com og søg så på mangochutney - god fornøjelse.

Jeg fandt også lige denne opskrift. Jeg har før smagt noget lignende
og det var rigtig lækkert.

Mangogryde
Denne opskrift er også hentet fra en af de utallige gratis foldere
eller lapper med opskrifter, som man kan finde i diverse
supermarkeders kølediske.

Ingredienser (4 personer) :
6-8 skiver bacon.
750g stribet flæsk eller 500g skinkekød.
Smør eller olie til at stege i.
2 hakkede løg.
1 dåse fl. tomater (250g).
2 dl bouillon eller vand.
250g champignon.
2 æbler.
2 fed hvidløg.
3 spiseskefulde Mango chutney.
Salt, peber, carry efter smag og behag.
Ris.

I den originale opskrift står der at man skal bruge stribet flæsk, men
vi plejer at bruge skinkekød i stedet for.
Man skal også passe på når man køber Mango chutney, for der findes
både meget stærke og lidt sødlige varianter. Hvis man har den stærke
variant, skal man bruge mindre chutney.
Bacon og flæsk/skinkekød skæres i tern. Løg champignon og æbler skæres
i mindre stykker.
Bacon og kød brunes i en gryde, hvorefter løg, champignon og æbler
tilsættes.
Fl. tomater, Mango, krydderier og vand/boullion tilsættes, og det hele
småsnurrer, til det er mørt.
Serveres med en klump løse ris.

M.v.h. Karina