Sangsvane Pibesvane
Fra : Steffen Ortmann

Dato : 24-01-02 16:37

Er der nogen der har et godt bud på hvor man kan finde Sangsvaner og eller
Pibesvaner på Sjælland for tiden.
Stef

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 24-01-02 21:56

"Steffen Ortmann" <fam.ortmann@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogen der har et godt bud på hvor man kan finde Sangsvaner og eller
> Pibesvaner på Sjælland for tiden.
Lammefjorden ved Fårevejle: Kør til Hørve og videre mod Vindekilde. Tag den
anden vej mod Fårevejle.
I søndags var jeg der før solopgang og så sangsvaner flyve ind på markerne
for at fouragere. Der var også sædgås og canadagås samt en syngende
bomlærke. Men ingen pibesvaner.

Prøv også markerne omkring Tissø. Der var dog i søndags i disen kun 3
sangsvaner og ingen pibesvaner; men en del gæs.

Med venlig hilsen
Gorm Vognsen Jensen
Smørumnedre

Fra : Jens Frederik Gram

Dato : 27-01-02 22:05

Der er mange sangsvaner og muligvis også Pibesvaner på Alsønderup enge
(mellem gribskov og arresø)
og markerne deromkring. Pibesvaner skulle oftere end sangsvarer opholde sig
på markerne.
mvh Jens Gram

<3c50748c$0$95351$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Jan Fischer Rasmusse~

Dato : 07-02-02 16:22

Området omkring Flasken ved Reersø er godt for begge arter, check
markerne i baglandet også.

mvh

Jan F. Rasmussen