Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
For ringe 3DMark 2001 test på AMD XP 1700
Fra : HVL

Dato : 24-01-02 13:51

Hejsa

Jeg har har netop købt mig nedenstående maskine, i forventning om at
det ville være en forholdsvis heftig spillemaskine.

Processor AMD Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz)
Bundkort ECS K7S5A
Ram 512MB PC2100 DDR 1.parts
Grafik 64MB AGP GeForce 2 mx tv-out (fra www.jaton.com)
Harddisk 40 GB ATA/100
OS: Windows XP

En hurtig 3DMark 2001-test (og sammenligning med en af mine kammerater
som har en stort set tilsvarende konfiguration, hans er med sdram, men
med 64 mb Geforce 2-TI kort, øvrigt hardware er næsten ens), viser
imidlertid at den kører lidt slappere end jeg troede. I 3DMark
2001-testen har jeg været oppe på 3028, min kammerat når op på 4700!!

Så nu er mit spørgsmål, om der er nogle af jer hardcore
grafik-eksperter, der har en ide om hvad der kan være årsagen. Jeg har
installeret DirectX 8.0, nyeste AGP-driver fra motherboard
producenten, nyeste driver til grafikkortet. Derudover har jeg kigget
BIOS igennem for mulige årsager, uden at jeg kunne få øje på noget der
kunne være årsagen. Jeg har også forsøgt mig med en patch til XP som
skulle forøge refresh raten jvf. det her tips
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=3094&Segment=3

Forslag eller indsigt modtages med tak!

mvh
Henrik Larsen

Fra : Thomas

Dato : 24-01-02 14:59

"HVL" <vemmedrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så nu er mit spørgsmål, om der er nogle af jer hardcore
> grafik-eksperter, der har en ide om hvad der kan være årsagen. Jeg har

Det er nok dit grafikkort, som er flaskehalsen. Jeg får lige omkring 6400 på
min PIII933 med et ATI Radeon8500. Du kan evt. prøve at sammenligne med
andre på online resultbrowser i Madonion.

Desuden har jeg læst et sted, at XP er op til 50% langsommere end Win98 til
den slags.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Sporten

Dato : 24-01-02 16:36

> [...]

> andre på online resultbrowser i Madonion.
>
> Desuden har jeg læst et sted, at XP er op til 50% langsommere end Win98

man kan i XP vælge hvilket OS mode, man vil køre et program. højre klik på
3dmark exe filen og vælg Properties, herunder er der et punkt der hedder
compatibility. vælg at den skal køre det i 98/ME.

--
Morten Roslev
-----------------------

Fra : lightfoot

Dato : 24-01-02 15:44

On 24 Jan 2002 04:50:41 -0800, vemmedrup@hotmail.com (HVL) wrote:

>Forslag eller indsigt modtages med tak!

hmm, næsten samme konfiguration som min 'puter bortset fra at jeg har
en 1800+ CPU, og som sagt før scorer jeg kun 1534 point, så du har da
ikke noget at brokke dig over :D

nej, seriøst så havde jeg forventet mellem 3000 og 4000 på min
computer, men det var åbenbart helt hen i vejret.
selvom det ikke er det vigtigste for mig at have hurtig 3D så er det
her sku så dårligt at jeg bliver nødt til at købe et nyt GFX-kort.

lightfoot

Fra : HVL

Dato : 27-01-02 16:59

lightfoot <lightfoot86dk@yahoo.dk> wrote in message news:<d1705uoc4srkfticbmv8cmuhfgp5qijsv1@4ax.com>...

> [...]
> selvom det ikke er det vigtigste for mig at have hurtig 3D så er det
> her sku så dårligt at jeg bliver nødt til at købe et nyt GFX-kort.

En kammerat anbefalede mig at prøve Nvidia-drivere i stedet for dem
fra producenten. Det ser ud til at det var det der skulle til.
Ihvertfald når min 3dmark test op på 1850 i 1024*768 (16 bit), ved
640*400 (16 bit) får jeg 3535. De første testresultater jeg bragte var
fejlagtigt baseret på en 640*400 opløsning. Så hvis der er nogen der
har tilsvarende problemer kan jeg anbefale at kigge forbi Nvidia...

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

mvh
Henrik Larsen