Den lille vovkat *G*
Fra : Pernille Scharff

Dato : 24-01-02 13:02

Hej folks,

Ce'Nedra (skovkat) har efterhånden fortjent navnet "den lille
vovkat"....

Eksempler:
Har man først nusset hende lidt og så rejser sig fra sofaen, ja så
følger hun efter hele vejen ud i køkkenet hvor vi henter hendes
beautybox (kam, børste etc.) og tilbage til sofaen igen hvor hun lægger
sig og kigger forventningsfuldt på en. Hun går troligt lige ved siden af
min venstre fod og det er altså ikke noget jeg har lært hende!!

Gnaveben? Mmmmmm - som en anden hund.....gnasker, gnaver og gnufler i
l-a-n-g tid...

Hun har selv lært mig at hun kan apportere, og hun kan nu også gribe en
blød gummibold i luften ved simpelthen at springe op og ta' den mellem
forpoterne. Så parkerer hun den lige foran mig og venter spændt på at
jeg kaster den igen....

Sidst men ikke mindst: Når hun og Silk knokler rundt i vild jagt på
hinanden bliver det somme tider så anstrengende at hun må lægge sig og
puste med tungen ud af munden - som en hund....og det _larmer_

Hilsen fra Pernille og vovkatten!!

Fra : Mette_S

Dato : 24-01-02 13:29

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message
> [...]
> hinanden bliver det somme tider så anstrengende at hun må lægge sig og
> puste med tungen ud af munden - som en hund....og det _larmer_

Kære Pernille,

Det er sjovt sådan som man hele tiden bliver ved med at finde små specielle
ting ved ens kat.
Og det er rart at høre når folk har sådan nogle glædelige historier fra
deres katte. En ting som jeg
godt ville kunne, er at kunne læse deres tanker/ forstå hvad det helt præcis
er hvad de gerne vil.
Nu har jeg jo ikke haft katte i mere end 1/2 år så der dukker hele tiden nye
ting op, hvor man bare
bliver nødt til at stille spørgsmålstegn ved, indtil der dukker et svar op
på et senere tidspunkt.
Der er også enormt stor forskel på vores to katte ( de er søskende)
Hunkatten Principessa er
bare så kælen at man tror det er løgn, hun er ligeglad med om man lige er
interesseret i at få en
kat i hovedet og hun klager når hun vil ud og når hun vil have mad....en
rigtig Principessa *GG*
Derimod hankatten Nemo, er stille, rolig og virker nærmest dybsindig og
klog. Han kigger så dybt
ind i en med sine kæmpestore øjne at man føler han kan se ens dybeste
tanker. Han er ikke så
"krævende" som Principessa, men mere sådan "åh undskyld at jeg lige kommer
forbi har du ehm tid
et øjeblik så kunne jeg godt lige trænge til at blive nusset" Han hopper
aldrig op på en og lægger sig bare
ved siden af *GG*
De er nogle sjove nogle og jeg tror at jeg bliver nødt til at lære dem at
spille bold lige som din Ce´Nedra.

-har Ce´Nedra nogen speciel betydning -altså navnet ikke katten *GG*

fortsat god dag

P.S jeg har snakket med veninden ang. kattetræf i Odense og hun vil gerne
med. Nu mangler jeg bare
lige at spørge kæresten om han har planer for os den dag...
Men jeg er næsten 100 pct sikker på at vi kommer ( Og vi glæder os
!! )

Fra : Kate

Dato : 24-01-02 23:09

"Mette_S" <Mette_Sloth_Jespersen@FJERNhotmail.com> wrote in

> En ting som jeg
> godt ville kunne, er at kunne læse deres tanker/ forstå hvad det
> helt præcis er hvad de gerne vil.

Ja, nogle gange ha' jeg det også sådan at jeg gerne ville gi' en femmer
for deres tanker

> Nu har jeg jo ikke haft katte i mere end 1/2 år så der dukker hele
> tiden nye ting op, hvor man bare
> bliver nødt til at stille spørgsmålstegn ved, indtil der dukker et
> svar op på et senere tidspunkt.

Hihi, 11½ år med Johan og Sofie har ikke ændret det med
spørgsmålstegnene for mig. Selvom jeg føler at jeg kender dem meget
godt kan de stadig forbavse og undre. Som da Lante flyttede ind. Jeg
havde forventet at Sofie ville blive en furie, det gjorde hun ikke, hun
tog det utroligt pænt, og Johan havde jeg ikke ventet meget mere end et
træk på skulderen fra og han blev dælme sur, ikke så længe men han
angreb faktisk Lante ret hurtigt, det gjorde Sofie ikke. Jo, de undrer
mig stadig.

Kate

Fra : Kate

Dato : 24-01-02 23:04

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in

Hihi, det lyder som om de nyder hinanden

> [...]
> på hinanden bliver det somme tider så anstrengende at hun må lægge
> sig og puste med tungen ud af munden - som en hund....og det

Hæhæ, lige før jeg købte Lante var jeg på en udstilling, med formålet
at snakke kat, der købte jeg noget kattelegetøj. Om aftenen legede jeg
med Sofie og hun lød som du beskriver efter kort tids leg, men hun er
jo også en gammel sat og doven mis

Kate