Desperat, skal ligges i frames.
Fra : MH

Dato : 24-01-02 11:09

HJÆLP det driller !!
Jeg skal ha' lagt mit eksisterende website i frames, så uanset hvilken
opløsning det bliver åbnet i, så fremstår sitet på midten.
Jeg må være en spasser, for selv om der er nogen der HAR prøvet at hjælpe
mig (og tak til dem!) så magter jeg det ikke. DERFOR søger jeg en VIRKELIG
venlig sjæl, der GIDER at ligge det hele over i frames, om det skal gøres
via en css fil (som jeg heller ikke fatter en brik af, men godt forstå
meningen med den !) elelr hva' det ved jeg ikke.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig - pleaseeee

www.nifbasket.dk

--
MVH

Mikael Hansen
www.nifbasket.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-02 12:21

Thu, 24 Jan 2002 11:08:38 +0100, skrev "MH"
<miks@hansenREMOVETHIS.dk>:

>Jeg skal ha' lagt mit eksisterende website i frames, så uanset hvilken
>opløsning det bliver åbnet i, så fremstår sitet på midten.

Frames er ikke løsningen på dit problem.

Den tabel, som du har indholdet i, centrer den og giv den en fast
størrelse i pixels, som passer til indholdet og fjern så den
venstre margin på 250 px.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rita

Dato : 24-01-02 12:53

Hej Knud
Dit svar var gået ind imens jeg sad og legede med Mikaels
side, ellers havde jeg jo ikke svaret, men der er jo kun en
løsning på problemet og den er vi enige om!
M.v.h. Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : MH

Dato : 24-01-02 13:30

--

"Knud Gert Ellentoft" wrote in message....

> Frames er ikke løsningen på dit problem.
> Den tabel, som du har indholdet i, centrer den og giv den en fast
> størrelse i pixels, som passer til indholdet og fjern så den
> venstre margin på 250 px.

hmmm - men hvis jeg gerne vil ha' en anden form for "baggrund" (altså ikke i
tabellen) skal det så ikke i frames ?
og hvis min navigationsbar(den grønne i venstre side) og min info.bar(den
grønne i højre side) skal forblive hvor de er, og det eneste man skal kunne
"rulle" i er indholdet i midten ?? skal det så ej heller i frames ??

Jeg vil gerne ende op med et resultat som : www.dbbf.dk

MVH

Mikael Hansen
www.nifbasket.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-02 14:03

Thu, 24 Jan 2002 13:29:35 +0100, skrev "MH"
<miks@hansenREMOVETHIS.dk>:

>og hvis min navigationsbar(den grønne i venstre side) og min info.bar(den
>grønne i højre side) skal forblive hvor de er, og det eneste man skal kunne
>"rulle" i er indholdet i midten ?? skal det så ej heller i frames ?

Jo, så er det nødvendigt, men det er meget bedre, som det er nu,
frames er af det onde.

Men lige skrive, hvordan du gør i FP er jeg ikke den rette til,
jeg bruger stort set ikke FP.

Fra : MH

Dato : 24-01-02 15:01

Knud Gert Ellentoft wrote in message...

> Jo, så er det nødvendigt, men det er meget bedre, som det er nu,
> frames er af det onde.

ha ha - og mig som troede det var det nemme ??!

> Men lige skrive, hvordan du gør i FP er jeg ikke den rette til,
> jeg bruger stort set ikke FP.

Hvem kan så hjælpe en spasser(læs:MIG) ??

--
MVH

Mikael Hansen
www.nifbasket.dk

Fra : Rita

Dato : 24-01-02 12:44

"MH" skrev i en meddelelse
> så uanset hvilken
> opløsning det bliver åbnet i, så fremstår sitet på midten.

Hej Mikael
Jeg har lige leget lidt med din side. Jeg åbnede din side i
Frontpage. Højreklikkede på siden
valgte: 'Egenskaber for side' / 'Marginer'
Du havde sat et flueben udfor: 'Angiv venstre margin' og sat den til
250. Fjern dette flueben.
Derefter højreklikkede jeg i selve tabellen. Og valgte: 'Egenskaber for tabel'
Udfor: 'Justering' var der valgt: Standard. Ret dette til 'Centreret'
Så vil din tabel blive set i midten uanset hvilken skærmopløsning,
der bruges.

P.S.:
Jeg har gjort det, der står her og uploadet din side,
så kan du se, hvordan det ser ud.
Jeg vil sende adressen til det sted, den er uploadet til din egen emailadresse.
----
M.v.h. Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : Rita

Dato : 24-01-02 13:08

"Rita" skrev:
> Jeg har gjort det, der står her og uploadet din side,
> så kan du se, hvordan det ser ud.

Hej igen Mikael
Det er først nu, at jeg er blevet opmærksom på, at når
man åbner din side i Frontpage, så får man ikke menuen
i venstre side at se. Så det jeg har uploadet er altså siden
uden menuen. Jeg havde (heller) ikke opfattet din side,
som en side med frames.
M.v.h. Rita